Eerste IVF, starten eind juli

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eefje80, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat een lieve wens Flower! Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb. Hier kan ik toch mijn gedachten af en toe kwijt bij lotgenootjes.

Ik heb vandaag naar fertiliteitsafdeling gebeld, omdat ik echt in de war ben. Ik moest aan de anticonceptiepil, maar ik neem morgen mijn laatste... Dus wist echt niet wat ik in tussentijd moest doen, aangezien ik pas op 2 september de prikinstructie, uitleg en andere medicatie krijg.
    Ik moet blijkbaar tot 10 september de pil doornemen, op 6 september beginnen met de neusspray Suprefact en tussen 10 en 17 september mijn menstruatie laten doorkomen. Op 17 september naar gyn voor basisecho. Als die goed is, mag ik beginnen met de Puregonprikjes om de follikels te laten groeien. Mijn eerste pick-up verwacht ik dus pas tegen eind september/ begin oktober.

Ik ben wel opgelucht nu het duidelijk is geworden.
    Het was één groot vraagteken in mijn hoofd.

XXX

2. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Ik ben ook heel blij met dit forum..
    Wat fijn dat het nu voor je helder is geworden...hopelijk is je eerste ivf meteen raak😊.

3. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames!
    Succes Lena! Op naar een positief resultaat!

4. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hier dag 4 na tp: voel bijna niks...alleen door die k*t bolletjes af en toe pijn aan mijn borsten en de opgezette buik zakt weer weg...maar verder helemaal niks...hoe gaat het met jullie lady's?

5. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik voel ook niks. Alleen wel weer een vettere huid wat ik altijd een week voor mijn menstruatie krijg. :(

6. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    O jee? Nee ik hoop van niet...ik hoor verhalen van vrouwen die al vanaf dag 2 van alles en nog wat hebben gevoeld en die waren ook zwanger en kijk naar mezelf en denk: dit is waarschijnlijk niet goed dan😏😏

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik denk dat jullie er te veel over aan't nadenken zijn. Je hoeft helemaal niks te voelen. Je kan zo'n klein korreltje trouwens nog niet voelen. Blijf gewoon rustig. Het komt goed! Dat korreltje zweeft nog rond in jullie baarmoeder he! Het moet zich zelfs nog aanhechten. Veel te vroeg om je zorgen te maken! Wees blij dat jullie niks voelen. Dan heb je nergens last van en ... probeer gewoon rustig te genieten van het idee dat je zwanger bent.
    Je moet niet zo snel hopen vanalles te voelen en misselijk te worden, want de meeste zwangere dames worden pas misselijk vanaf 6 weken blijkbaar. (Heb veel zwangeren in de vriendenkring en op het werk)

Ik moet morgen naar fertiliteitsafdeling voor de prikinstructie. Ik zie het volledig zitten. Hoewel ik net een tweetal uurtjes heel ziek ben geweest: buikkrampen, diarree, overgeven... Nu is het plots gedaan.. Raar! Ik denk dat mijn pasta van deze avond me niet zo goed bevallen is. Het was nochtans met verse zalm van de viskraam op de markt vandaag....

XXX

8. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak me er niet druk om hoor! Ik wil het lekker laten waaien. De kans is toch nog steeds erg klein! En het is nog zo'n lange rit tot de NOD dag. Er zijn zo veel vrouwen die "plots"zwanger blijken te zijn en ook niet misselijk worden. Over een week zien we wel weer verder haha
    LenaMill beterschap en succes morgen!

9. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Jullie hebben helemaal gelijk: moet me niet zorgen om maken en dat had ik me ook voorgenomen..maar die droom is zooooo sterk waardoor ik af en toe toch in een diepje val!! het is of erop of eronder en zich zorgen maken heeft absoluut geen zin..fijne dag lady's..

LenaMill: sterkte en beterschap..

10. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het meiden, ben er weer. We waren even gevlucht naar de zon. Hoe gaat het hier met iedereen?

Even een update vanuit mijn kant.

Ik zit 17 dagen na punctie
    14 dagen na tp en 8 dagen na laatste prik pregnyl. Nu heb ik mezelf de afgelopen 3 dagen niet meer kunnen inhouden en ben gaan testen. Dom natuurlijk. Maar je zou denken dat de streepjes licht moeten worden maar ik heb dus het tegenovergestelde. Het brengt me flink door de war, of het nou nog de pregnyl is of toch van mezelf. Voor de rest heb ik echt, maar dan ook echt nergens last van. Geen kwaaltje helemaal niks. Ik heb wel heel erg het syndroom van broekloeren 😂 ik zit meer op het toilet dan dat ik wat anders doe haha. Maar goed vrijdag is mijn officiële test dag. Nog even volhouden dus.

11. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry meid, ik lees echt nu pas alles terug. Ja hij moest 2x :) we wisten wel dat het er te weinig waren, maar zo weinig..... Nee dat is prik waar ze je mee gaan aanprikken. Verdoving ging via infuus.

Oh hahaha, ik zie dat ik hier al op had geantwoord ;):p lekker bezig weer.

12. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hi Skyfall...we misten je hier wel hoor...zelf geen ervaring met Pregnyl na de tp...hopelijk zijn die streepjes gewoon van je eigen hcg...keep hope...je zegt het zelf: streepjes worden toch juist donkerder...alvast voorzichtig gefeliciteerd

13. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met jou flower? Al ergens last van? Wanneer mag je testen?

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Skyfall: wow, jullie moeten lang wachten op een zwangerschapstest?! Ik heb vandaag de intake gehad en ze hebben duidelijk uitgelegd dat 15 dagen na de pick-up een bloedtest plaatsvindt in het ziekenhuis. Ze testen dan op HCG. Zelf een urinetest doen thuis heeft geen zin hebben ze gezegd. Wanneer krijg jij dan je bloedtest? Jij zit nl. al langer dan 15 dagen na de pick-up he!

In België gaat het dus blijkbaar zo:
    - Pick-up
    - 3 tot 5 dagen later terugplaatsing
    - 15 dagen na pick-up bloedtest op HCG
    - Als deze bloedtest op zwangerschap duidt: een weekje later nog eens een bloedtest op HCG om te bekijken of het mooi oploopt.

@Flower: Hier gaat de pick-up ook door met een infuus in je arm waar ze medicijnen in toedienen op je in een roesje te doen krijgen. Je bent wel nog alert genoeg om pijn stilling bij te vragen als het nodig is. Ik dacht dat 89% van de vrouwen deze manier kiezen voor pick-up. De andere 11% kiest voor plaatselijke verdoving waardoor je wel nog het één en ander zal voelen. Dat zijn dan meestal vrouwen die maar 2 eicellen ofzo moeten laten aanprikken omdat dat niet zo lang duurt dan als je er 20 hebt. Het zou een kwartier tot 3 kwartier duren hebben ze ons vandaag gezegd. Die 3 kwartier is echt enkel bij zeer veel follikels en dus overstimulatie.
    Als je overstimulatie hebt, wordt er geen terugplaatsing meer gedaan in die cyclus.... Dan worden de goede embryo's ingevroren en krijg je er pas 1 teruggeplaatst in een volgende licht hormonaal gestimuleerde cyclus.

Ik ben blij dat ik de hele uitleg heb gehad nu, maar tegelijk ook bang hoor. Bang voor wat er zal komen en hoe mijn lichaam zal reageren en of er wel eicellen gaan gevonden worden in de follikels (ze proberen zelfs 5 à 6 keer in elke follikel tot ze een eicel vinden. Het follikelvocht gaat per follikel meteen naar labo en als er geen eicel in zit, wordt dezelfde follikel nog eens opgeblazen en leeggetrokken, wordt er weer geen gevonden opnieuw.... Dit tot max 6 keer. Als er dan geen eicel kon worden teruggevonden, zat er geen in waarschijnlijk.) Blijkbaar kan het ook zijn dat ze na de eicel-pick-up je komen opzoeken (als je nog in ziekenhuisbed ligt) of je opbellen om te vragen of ze meteen op ICSI mogen overschakelen. Dit moet dus 24u na de pick-up gebeuren omdat de eicel anders niet meer bevruchtbaar is. Ik ben dus zoooo benieuwd. Nu gaan we ook zien wat er eigenlijk gebeurde of juist niet gebeurde na de mislukte IUI's. Toen konden we niet gaan observeren wat er in mijn lichaam gebeurde en nu wel. Dus erg spannend. Vanaf de 3e poging IVF gaan ze hier (om de kansen te verhogen blijkbaar) overschakelen op hatching en plaatsen ze eventueel 2 embryo's terug.

Al die info zit nu in mijn hoofd rond te dwalen. Het was veel ineens. Hopelijk kan ik goed slapen vannacht, want ik moet morgen vroeg op voor werk.

15. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Goede morgen lady's..
    Skyfall: ik mag do 10 sep in het zh bloedtest doen..als ik tot die datum zelf niet ongesteld wordt.

LenaMill: het wordt vanaf nu idd heel spannend. Hopelijk maakt jouw lichaam genoeg goede eicellen en je mag in deze ronde ook de tp krijgen. Ik was ook heel benieuwd waarom al die IUIs mislukt waren en ben blij dat ik dat nu weet. Wens je veel succes met de hormonen...

16. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoef geen bloedtest te doen. In mijn brief staat gewoon 19 dagen na punctie mag ik zwangerschapstest doen. En dan contact opnemen met het ziekenhuis.

17. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dames, wat denken jullie?? Morgen is mijn officiële test dag maar zo als ik al zei kon ik het niet laten de afgelopen dagen. Alle testen zijn van de action en gedaan met middag urine. Normaal zou je zeggen pregnyl loopt af en zou het streepje niet knallen... Maar ik heb dus echt het tegenovergestelde :$ image.jpg

18. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Heeee wat zie ik nu? Wow Skyfall...van harte gefeliciteerd meid...je bent hartstikke zwanger😃😃het kan niet positiever dan het nu is hoor...

19. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zo bang dat het de pregnyl is. Ik zit vandaag 9 dagen na laatste spuit 5000

20. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Ik heb ook ervaring met testen na Pregnyl na bijv 8 of 9 dgn en die kunnen de test wel beïnvloeden maar dan wel heel licht...ik geloof niet dat dit door Pregnyl komt..ik kan het me voorstellen dat je zo bang bent maar dat is niet nodig denk ik...probeer het te geloven en er van te genieten

Deel Deze Pagina