Hallo dames! Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met het volgende: Wat hebben jullie voor veranderingen ervaren in de groei en hoeveelheid follikels tussen jullie eerste follikelmeting en de volgende een aantal dagen later? Hadden jullie bij de tweede echo bijvoorbeeld ineens meer follikels, of is alles redelijk hetzelfde gebleven en alleen gegroeid?
Over het algemeen bleef bij mij het aantal follikels hetzelfde, maar waren ze alleen wat groter gegroeid. Soms heb je dat er nog een paar ineens een groeispurt krijgen als je de Pregnyl gespoten hebt. Pregnyl kan stimulerend werken. Dan worden er dus tijdens de punctie iets meer follikels aangeprikt dan er tijdens de laatste echo geteld zijn. Succes!
Bij mij was het de eerste keer wisselvallig. Ik bleef toen een aantal dagen stil staan met de groei, toen wilde ze stoppen, toch weer door gegaan met hogere dosering en toen een lichte groei maar na 26 dagen spuiten toch de punctie. Nu voor de tweede keer met een hogere dosering begonnen. De eerste keer kleine follikels, tweede keer geen groei te zien, derde keer lichte groei en net terug van de vierde keer en in een keer follikels boven de 10mm. succes!
Tijdens onze eerste IVF poging waren er 14 dagen tijd steeds wisselende beelden te zien. De ene keer ging het om 4 follikels en de andere keer om 8. Uiteindelijk waren het 6 en ook 6 eitjes. De laatste keer na 8 dagen waren er best wat maar allemaal beneden de 10 mm. Bij dag 12 waren het in eens rond de 12 follikels van 16-18 mm. Bij de punctie was het idee dat er rond de 15 follikels waren en nog wat kleintjes. Iedereen was daarna zeer verbaast dat hieruit 25 eitjes kwamen. Bij mij de hoeveel eenheden niet altijd bepaalde voor de hoeveelheid follikels.