Eerste ivfpoging, 14 eiblaasjes na 1e echo.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vlinder27, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    Hallo,

Vandaag eerste echo gehad. Zit op dag 11 van mijn cyclus. Er zaten 14 eiblaasjes. Woensdag krijg ik weer een echo en dan vrijdag of zaterdag de punctie.

Dit is mijn eerste ivf poging dus alles is nieuw. Graag hoor ik jullie ervaring hierover. Is 14 goed? Hoeveel hou je dan meestal over?
    Ik vind het allemaal zo spannend

2. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    14 is best goed hoor... waren ze alle 14 boven de 14 mm?

Zelf had ik ongeveer 17 follikels, waarvan er 10 boven de 15 mm waren. Uiteindelijk 12 eicellen gevonden. Denk als je 80% van de rijpe eiblaasjes neemt, je wel in de buurt komt. Maar het blijft altijd een verassing.

3. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    nee er zaten er ook nog wat onder de 14. tussen de 13 en 16 zat het een beetje

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.477
    4.932
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd van belang hoe groot ze waren bij de laatste echo. Onder de 14mm groeien ze lang niet altijd door.
    Maar op het eerste gezicht lijkt het heel prima hoor!

Advies: focus je niet te veel op aantallen. Je kunt een hoge aantal follikels/eicellen hebben en uiteindelijk amper bevruchtingen of van de ontstane embryo's geen enkele goed genoeg voor cryo.
    Je kunt er ook maar een paar hebben, die super bevruchten en waar je ook nog cryo's aan overhoudt.
    Je weet het gewoon niet. Het is echt afwachten.

5. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    oke bedankt. spannend hoor dat wachten. ben echt benieuwd hoe het nu verder gaat

6. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    ooh wat spannend. ik ben heel benieuwd hoe je dit allemaal ervaart en vooral de punctie.
    Ik zelf zit nu nog in het voortraject van icsi en hebben vandaag een semenanalyse gehad. Hellaas moeten we nu wachten tot 5 maart voor de volgende afspraak.
    Mag ik jullie wat vragen over hoelang het bij jullie duurde, vanaf de eerste afspraak gyn en wanneer starten met de bahandeling?

Wij hadden 16 jan de eerste afspraak en vandaag de semenanalyse gehad... geen idee wat er 5 maart wordt besproken.. maar misschien hebben jullie een idee?

En @vlinder..Vond je het niet eng om jezelf te prikken?

7. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    @lin ik kan je wel een beetje vertellen hoe snel het bij ons ging. Wij hebben wel een paar keer 'pech' gehad, dus het kan iets sneller.

Eind mei eerste semenanalyse. half juni 2e semenanalyse.. Beiden dusdanig slecht dat wij naar het ziekenhuis 'mochten'. Kregen meteen die dag een verwijsbrief van de huisarts. Toen kwam al de eerste obstakel, zomervakantie. Omdat die er dus was, en er maar 2 IA's zijn, waarvan er een 'actief' konden wij pas eind augustus terecht. Van september tot oktober onderzoeken. Begin november infoavond. En toen kwam ons 2e obstakel. Op het moment dat ik mocht aanmelden, kwam qua periode uit op de winterstop, die cyclus mocht ik dus niet beginnen met ICSI. Naja 1 januari begonnen. En nu afgelopen.

8. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik zou je indd niet aan het aantal vastpinnen hoe graag je natuurlijk zekerheid wilt weten...

Wij hebben vorig jaar een ICSI poging achter de rug
    Bij de punctie werden er bij mij 28 eitjes aangeprikt (overstimulatie)
    12 waren goed genoeg, uiteindelijk hadden we maar 3 bevruchtingen... 1 terugplaatsing.. Na 2 weken ontvinge we een brief dat de andere 2 embryos het niet hadden overleefd

Van de terugplaatsing zijn wij wel zwanger geraakt... Als je het globaal bekijkt... 28 eitjes geprikt en maar 1 gebruikt

Aantallen zeggen echt niets. ik wil je wel heel veel succes wensen!

9. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    Hey, in principe het traject ivf is bij ons erg snel gegaan. Na een jaartje ziekenhuis in ziekenhuis uit hebben ze in november beslist aan ivf te beginnen en nu ben ik dus al bezig met ivf.

Het enige wat ik gek vind is dat ik nu echt enorme menstruatie krampen heb. is dit normaal voor de punctie?

10. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

in october 2010 kwamen we voor het eerst in het ziekenhuis terecht
    in april 2011 hadden we de eerste ICSI
    (het ziekenhuis was in 2011 de maand januari/februari/maart dicht)

of de menstruatie krampen erbij horen weet ik niet, doordat ik overstimulatie had, kon ik sowieso niet zitten en had heel veel pijn in me buik ervan

11. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Oke nou bedankt voor jullie reacties!

@ vlinder jij hebt vandaag een echo toch? spannend hoor.
    Krijg je vandaag ook te horen wanneer de punctie is?

12. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    ik ben vandaag weer terug geweest. 16 eiblaasjes nu. vrijdag is de punctie en maandag de terugplaatsing. vind het allemaal zo spannend.

13. Damyar

Damyar Niet meer actief

Ik zit nu ook midden in mijn eerste ivf poging. Heb twee kindjes op de natuurlijke weg gekregen.

Vandaag heb ik mijn punctie gehad, had maandag 20 follikels van allemaal boven de 19 mm en mocht die avond de pregnyl spuit zetten. Vanmorgen zijn ze allemaal aangeprikt en er zijn 17 eitjes.
    Morgen krijgen wij te horen of er bevruchting is ontstaan en bij hoeveel. Als het allemaal goed gaat, zaterdag tp.

Spuiten vond ik eerst niets, vooral die decapeptyl niet. Maar al snel kwam ik erachter als ik een minuut lang een ijsklontje tegen mijn buik hield voelde ik de naald niet en kon ik hem er zo in zetten. Met de gonal F had ik geen moeite, mooie dunne naald.

Punctie viel me ook heel erg mee.

14. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    mooi om te horen dat het is meegevallen. zal voor je duimen.
    heb nu net mijn pregnyl moeten zetten. was effe moeilijk want kreeg de luchtbel er niet uit maar goed een kleine luchtbel zal niet heel veel kwaad kunnen. Nu op naar de punctie.

15. Tamara w

Tamara w Nieuw lid

9 feb 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zijn zelf ook met IVF begonnen.
    Op maandag 23 jan met inspuitingen begonnen (menopur).
    Op zaterdag 28 jan zei gyn dat er 12 eitjes waren en moest ik 's avonds beginnen met orgalutran te spuiten.
    Op maandag 30 jan zei ze me dat er 14 eitjes zaten en dat vrijdag de pick-up zou zijn.
    Woensdag 1 feb om 22h00 moest ik pregnyl inspuiten.
    Op vrijdag 3 feb pick-up: 17 eitjes geprikt.
    Op zaterdag 4 feb tel van labo 13 bevruchtingen en terugplaatsing zou op maandag zijn.
    Op maandag 6 feb de kwaliteit van de vruchtjes meegekregen: 3 van 10/10 en 10 van 9/10, dus ALLE bevruchtte eitjes waren goed om te gebruiken en dus 12 zijn er nu ingevroren.

Nu is het 'enkel' nog wachten tot 17 feb voor de eerste zwangerschapstest.

Dus 14 eitjes hebben bij ons zeer hoopvolle resultaten gegeven (tot nu toe hé). En dit is voor ons ook de eerste poging.

Ik wens je hiermee ook hééééél véééél geluk.

Tamara

16. sjak

sjak Niet meer actief

Probeer je niet blind te staren op aantallen! Het zegt niet altijd wat. Er is mij weleens verteld dat je het elke keer door twee zou kunnen delen: 16 fol- 8 eitjes- 4 emmy's- 2 cryo's.
    Dit gaat zeker niet altijd op, maar zouden mooie aantallen zijn.
    Het lijkt ook of iedereen cryo's heeft, maar dat gebeurt ook niet altijd, houdt daar ook rekening mee.
    Verder is 16 een heel mooi aantal! Zeker niet weinig!
    Wij hadden per keer grote aantal verschillen van 10 follies,14 foll, 28 tot 6... Van die laatste 3 bevrucht, twee teruggeplaatst en de resterende niet goed genoeg voor de vriezer. Maar zwanger van een meisje!! (poging 4)
    Veel succes met de punctie en de tp en dan de wachtweken!

17. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    Tamara dat is heel netjes zeg. spannend weer dat wachten voor je. Hoe voel je jezelf nu?

Sjak gefeliciteerd met je zwangerschap. mooi te lezen als iemand uiteindelijk toch zwanger raakt. Geniet van je zwangerschap

18. Damyar

Damyar Niet meer actief

Net gebeld en van de 17 eicellen waren er 9 rijp. Alle 9 zijn bevrucht. 6 zijn er ingevroren en de andere 3 blijven ze nu volgen. Morgenochtend tussen 8 - 9 uur bellen ze hoe ze gedeeld zijn en wanneer tp.

Deel Deze Pagina