Eerste jaarskeuring ziektewet

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Danoek, May 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Hallo
    Ik heb even een vraagje. Mijn man zit straks een jaar in de ziektewet wegens een dubbele hernia en heeft een oproep gekregen voor een eerstejaars keuring. Hij was voor het uitzendbureau aan het werk toen hij ziek werd.
    De bedrijfsarts van het uitzendbureau heeft hem een tijdje geleden al gezegd dat hij vind dat mijn man wel aan het werk kan me aangepast werk, maar het uitzendbureau kan geen passend werk vinden.
    Maar nu vraag ik mij af, stel dat hij door deze keuring goedgekeurd wordt, heeft hij dan nog iets met het uitzendbureau te maken? Of beland hij gelijk in de WW?

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Danoek,

Je wilt graag weten wat er gebeurt na een eerjaarsbeoordeling van de Ziektewet.

Tijdens de eerstejaarsbeoordeling wordt bekeken of je man al meer dan 65% van zijn eerdere inkomen kan verdienen. Is dit het geval dan wordt hij hersteld verklaard voor de Ziektewet.

Na het recht op Ziektewet kan je man overleggen met het uitzendbureau of er werk voor hem beschikbaar is. Is dit niet het geval dan heeft hij misschien recht op een WW-uitkering terwijl hij ander werk zoekt. Dit zoeken naar werk kan hij natuurlijk ook al eerder oppakken.

Actuele informatie over de voorwaarden voor het recht op WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je man veel succes bij zijn re-integratie.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page