Goedendag, Ik ben momenteel 24 weken zwanger. Sinds januari weet ik dat ik na mijn zwangerschap geen werk meer heb ( economische redenen) Nu merk ik door alle stress en spanningen dat het mij toch allemaal wel zwaar valt. Maar ook lichamelijk word het zwaarder. Ik werk 32 uur in de kinderopvang. Ik ben vooral erg moe en last van me rug, aan het einde van de dag kan je me opvegen. Ik ga 25 juli met verlof tot 14 novmeber. Nu moet ik daarna nog 6 weken werken ivm "onschendbaarheid" Ik heb 6,5 week aan vakantie en verlof uren staan en die wil ik na mijn verlof opnemen zodat ik niet meer op me werk hoef terug te komen aangezien ik per 01-01-2015 ontslagen zal zijn. Nu wil ik aan gaan kaarten bij mij baas of het mogelijk is dat ik halve dagen gaan werken. Maar mijn vraag is gaat zei dit van mijn vakantie en verlof uren afhalen ? Want dat wil ik uiteraard niet omdat ik ze later wil gebruiken. Ik hoor graag advies hierover. Groetjes Cindiej
Beste Cindiej88, Je wilt weten of je werkgever vakantie en verlof uren gaat gebruiken als je halve dagen gaat werken. Ga je minder werken zonder je ziek te melden? Dan is het afhankelijk van je contract vorm of je hier vakantie voor zou moeten gebruiken. UWV is hierin geen partij. Deze afspraken maak je met je werkgever en jullie overleggen hier samen over. In dit topic vind je waar je terecht kunt voor meer informatie over je rechten en plichten hierin. Is het je bedoeling je gedeeltelijk ziek te melden omdat je het werk niet meer (gedeeltelijk) kunt doen? Dan meldt je jezelf ziek wegens zwangerschap bij je werkgever. De werkgever vraagt dan een Ziektewet-uitkering voor je aan bij UWV. In deze situatie hoef je uiteraard geen vakantie of verlof uren te gebruiken. Actuele informatie over ziek melden bij je werkgever wegens zwangerschapsklachten vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare