Ja in dit seizoen zou ik waarschijnlijk ook nog geen jasje voor mn beebje kopen. Maar aangezien ik in oktober uitgerekend ben is het toch wel prettig om een jasje in huis te hebben voor het geval dat. @ Taliaa: leuke jasjes he en dat voor een paar euro!
62. Als er idd nog kleertjes onder komen kan het erg strak worden en das niet lekker voor die kleine!
Ik heb een maatje 62 gekocht, kan ze de hele winter mee door: beetje zonde om voor 2 maandjes een jasje te kopen (met nog maar de vraag hoe vaak en lang ze echt buiten zal zijn). Ik sla de mouwen wel een keer om en heb een modelletje dat prima kan als het lijf langer is... Voor jezelf koop je meestal dezelfde maat jas, maar mijn ervaring met kinderjassen is wel dat minimaal 1 maat groter geen overbodige luxe is...
Ik had een jasje maat 62. Dan zit het op het begin nog even wat ruim, maar heb je er wel zo'n 3 maanden plezier van. Wanneer je 50/56 koopt en je hebt een grote baby kan je het misschien een maand aan. Dat zal ik zonde vinden want lief is toch best duur....
Begrijp ik nu dat hij nog niet geboren is? Dan zou ik zeker even wachten. Meestal zeggen ze dat je een maat groter moet nemen dan hij draagt. Een winterjas moet ook weer niet veel te groot zijn, anders gaat alle warmte verloren.
Nou als je daarmee je beebje helemaal strak ingepakt veel te warm in zn kinderwagen hebt liggen, zonder dat die een beetje fatsoenlijk kan bewegen, vind ik elke euro teveel. Beter koop je dan een soepel, wat dikker vest!
ik had maatje 56 gekocht en de eerste weken verzoop ze erin maar dit was maar van korte duur en al snel paste hij goed. het was er een van C&A. dit was een lekker dikke fleece jack/jas van winnie de poeh en ze kon er heerlijk in bewegen. Hierna kocht ik er een van de zeeman maar zat er helemaal opgepropt in (die nu ook in het krantje staan) een beetje zielig dus en heb maar weer z'n jack/jas van c&a gekocht daarna.
Ik had een maatje 56 gekocht, echt heel schattig.... Alleen jammer de bammer, vind de jasjes echt 3 keer niets. In de kinderwagen ligt ze onder een lakentje of dekentje en in de auto is het al warm genoeg of ligt ze in de maxicosi voetending. Dus eigenlijk, het staat schattig, maar je hebt er eigenlijk niets aan. Zou inderdaad pas beginnen met 62 (al heeft sasha dat al en gebruik ik nog steeds geen jasjes)
Precies, met fleece heb je dat probleem van het bewegen al niet maar zo'n dikke donzen jasjes vind ik persoonlijk echt zonde van je geld & gewoon zielig eigenlijk..
Vandaar dat ik maatje 62 gekocht heb, en mocht ik het toch niets vinden (omdat ik ook een maxi cosi voetenzak heb en een dekentje in de wagen) het geen kwaad kan omdat het jasje maar 7 euro gekost heeft. Overigens is het geen heel dik jasje maar misschien maar net zo dik als een vestje. Fleece is trouwens ook zielig want dat is helemaal warm en ademt niet.
in de winter heb ik dus echt wel en de jas (fleecejasje) gebruikt en een dikke ook nog en de voetenzak. bijde is dus wel erg handig ook al zijn ze er zo uitgegroeit. Te warm inpakken is niet goed maar die kleintjes hebben het bij een lage temp zo koud. heb een foto van der toen ze hem voor het eerst aanhad en we de deur uitgingen . heb net gekeken en het is een maatje 50
lovewinnie, ja oke maar dat jasje is ook niet echt zo'n donzen dikke jack hoor.. is gewoon een soepel jasje, zoiets is inderdaad perfect! Fleece is beter als dat dikke hoor.. en je hebt idd toch een voetenzak/dekentjes etc. Moet je jezelf voorstellen dat jij in je dikke donzen winterjas, met daaronder winterkleding onder de dekens/in de voetenzak ligt
Precies, dat is ook veelste dik. Maar wie heeft het over een donzen dikke winterjas dan? Die zijn er bijna niet voor babytjes, ga maar eens kijken in de winkels. Ik denk dat het wel/niet aantrekken van een winterjasje bij een baby persoonlijk is. Ieder moet het voor zich weten wat je je kindje aantrekt. Ik heb gewoon een jasje aangeschaft (en nee geen dikke donzen) en ik zie wel of ik het gebruik. Gebruik ik het niet omdat ik het niet handig vind dan kan dat geen kwaad voor die 7 euro's. Ziet er schattig uit Lovewinnie! Lekker warm voor zo'n kleintje! Deed je jouw kindje dan ook nog in de maxi cosi zak of ging ze zo mee in de auto?
Even een vraag, ik snap nog niets van die kleertjes hahaha: Zien jullie die gevoerde vestjes van noppies ook als winterjasje? Daar heb ik er namelijk al 2 van gekocht in maat 56.... dacht niet dat dat echte jasjes waren maar dat ze die in huis ook wel lekker aankonden met een mouwloos rompertje eronder? Wanneer mijn mannetje ze aankan is het december en niet heel warm in huis gewoon 21 graden...
ik zou als ik jou was idd maatje 62 kopen en eventueel dan nog een goedkoop jasje maatje 50 . Zelf heb ik een jasje maat 50 bij de hans textiel gekocht, van lekker zacht materiaal, voor 8 euro ofzo. Fae is nu 4 weken, woog bij de geboorte 3870 gram en nu bijna 4500 maar het jasje zit nog goed en in het begin was het ook niet veels te groot ofzo. Want dat is ook weer zo sneu in het begin, dat ze in die jasjes zwemmen vind ik. Maar omdat het voor korte tijd is, zou ik zowiezo geen duur jasje nemen en dus die je gezien hebt lekker in 62 nemen, ook omdat het een merk is wat vaak toch al klein valt zoals je zelf zegt.
Ik had maatje 56 en ben blij dat ik niet groter heb gekocht. Ze kon er toen in zwemmen. Na 3 maanden heeft ze pas maat 62 aangekregen. Was in december/januari heel lastig om nog een winterjasje te kunnen kopen. Mischien een tip om in de uitverkoop alvast een maatje 62 te kopen. (wij hebben ons rot gereden voor een leuke jasje)
Nou... dan heb jij denk ik niet zoveel geshopt als ik, want ik heb er al zoooooooooooveel gezien.. allemaal, naar mijn mening, veel te dikke winterjassen! Die gevoerde vestjes van Noppies zijn perfect! Maar dan wel met een trui eronder, geen mouwloze dingetjes natuurlijk.. voor buiten dan!
en mij maakt t niet uit hoor..al koop je een winterjasje van 170 euro, zeg alleen dat het (nogmaals naar mijn mening) een nutteloze besteding is!