eerste keer ´echte´ oppas...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door loesje1982, 25 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Straks gaan man en ik weg, we komen tegen 11uur thuis, en schoonzusje en broer passen op.
    de eerste keer dat ik of mijn man haar niet naar bed brengen...
    hoe doen/deden jullie dat? alles opschrijven qua voeding/creme/slaapzakje enzo?
    Ze hebben zelf nog geen kindjes dus weinig ervaring. Heb nu wel een lijstje gemaakt en onze tel. en waar we zijn en zo ook, maar vind t toch spannend!:)

2. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier 10 maart voor het eerst haha. Ik heb nu al een hele lijst gemaakt en het ritueel dat wij altijd doen bij het naar bed brengen beschreven. Verder idd telefoonnummer en meer kan je niet doen. Zal vast goed gaan, maar ik vind het ook spannend! (nu al...:))

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    het zal ook wel goed gaan, maar heb voor mezelf ook maar even alles opgeschreven, just-in-case...

4. fanny73

fanny73 Lid

11 jan 2011
    70
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb een 'oppasboekje' gekocht en hierin vul ik dan bijzonderheden of een voorbeeld dagschema in. Voordeel is datje in een leuke vorm een verhaaltje kunt schrijven uit naam van je kindje, komt niet zo dwingend over maar je vertelt wel hoe je het heben wilt ;)
    En zij kunnen daar ook inschrijven wat ze gedaan hebben, hoe laat naar bed, gegeten etc.
    En ik merk nu dat bijv mijn moeder het fijn vindt omdat ze terug kan kijken hoe het bij andere keren ging om een beetje leidraad te hebben.
    En tot slot heb je nog eens een heel leuk boekje voor later!

Succes!

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier voor het eerst oppas gehad toen onze dochter 18 maanden was. Oppas heeft samen met haar gegeten en haar op bed gelegd. Ik heb de oppas (vriendin met veel oppas ervaring) eerst een avondje mee laten kijken hoe we het doen. Maar heb verder neits opgeschreven o.i.d. Het was toch alleen eten, even samen spelen en op bed leggen. Ging prima.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    verplaatst naar oppas en kinderopvang.

7. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hier van de week voor het eerst oppas gehad!. Zelf hebben we zoon pyjama aan gedaan Verder deed de oppas fles geven en op bed brengen. Normaal doen we een heel ritueel maar nu was het anders en is prima gegaan. HIj sliep heerlijk toen we thuis kwamen en ik even ging kijken..

Deel Deze Pagina