hier hetzelfde igeknipt en vacuumpomp ik vondt de eerstx ook eng ha ha maar ging eigenlijk vrij makkelijk en idd ik nam billendoekjes mee en gewoon de tijd nemen
Ik vond het de eerste keer ook doodeng, maar toen ik helemaal klaar was viel het reuze mee! Rustig de tijd nemen, veel drinken zodat je ontlasting zacht blijft, en de tijd nemen op het toilet. Ook ik veegden met babydoekjes, of vochtig toiletpapier af. Ik ging 2 dagen na de bevalling voor het eerst (2 hechtingen).
Ik vond het ook echt doodeng! En had in mijn eigen zoiets moet dat nu ?? Ja tuurlijk wel hahaha Maar het viel reuze mee. Ik was maar een beetje ingescheurd maar toch idd de angst dat het weer zo inscheuren. Op het zh moesten we ook na ieder wcbezoekje ( klein of groot) met lauw water spoelen van onder. En dat gaf me ook een zekerder gevoel dat de wond niet zou ontsteking. Nu vind ik het wel vaker moeilijk, al het vocht gaat naar de bv of mijn urine. Maar zit nu wel meer dan 10 minuten op het toilet voor de grote boodschap nu .
Ik vond het ook doodeng en op een gegeven moment begon de KV te "dreigen" dat ze anders wel een middeltje had. Uiteindelijk is het na 5 dgn uit zichzelf gekomen alleen had ik dus wel buikkrampen en dus persdrang wat geen grapje was met heelbveel hechtingen van onder en ook nog zware BI. Na een paar weken kon ik weer normaal naar het toilet.
Ik durfde het eerst eigenlijk niet. Leek me zo pijnlijk De eerste keer dat mijn kraamhulp vroeg of ik dat al had gedaan zei ik maar "ja, een klein beetje" Wilde nog even een dag rust daarover en mezelf er naar toe laten werken haha erg he Volgende dag wel gedaan en viel me nog mee, beetje gevoelig en raar. Maar niet zo erg als ik had verwacht
Ik kreeg van de kv cakejes met kruidzooi erin waardoor het makkelijker zou gaan en de tip om iets tegen je voorkant aan te drukken mocht je iets mee moeten persen.
Ik was ook ingeknipt, maar ik had er geen problemen mee.. Had gelukkig geen moeilijke stoelgang ofzo dus weinig van gevoeld.
Ik had een heerlijk poedertje door mijn thee die het poepen iets makkelijker maakte. Dit ivm een bijna totaal ruptuur. Brrrr, was er echt bang voor. ( en wat ben ik blij dat ik er vanaf ben als ik er terug aan denk )
Ik had echt enorme aambeien zo hé, dat deed me onwijs veel pijn. ze deden zeerder dan de hechtingen. Ik kon niet naar de wc, want ik was er ook bang voor. Daarom heb ik microlax gebruikt. Ideaal spul. Als ik jou was zou ik 2 tubetjes in huis halen (apotheek) Het heeft mij heel veel pijn bespaard (want voelde er niets van )
Ik heb geloof ik pas dag 4 weer ontlasting gehad en inderdaad het eerste was knoeperhard/ingedikt. Ook hier bang voor de hechtingen (zes stuks na knip en vacuumpomp), maar daar hoef je inderdaad niet bang voor te zijn. Het was wel een bevalling gelijk hoor Maar dat kwam ook meer vanwege het harde. Na het eerste beetje ben ik gaan wandelen, VK op de hoogte gebracht en na het wandelen weer gaan zitten, dat duurde bijna een half uur denk ik... dus VK vroeg om de tien minuten of het goed met me ging Of ik niet van de pot was gevallen enzo. Mijn tips naast de reeds genoemde: * Neem een fikse dot vaseline/uierzalf oid en breng dat met een stukje wcpapier langs de achterkant naar binnen. Laat het even een poosje inwerken, zodat de "harde punt" wat zachter wordt. * tussendoor even heen en weer lopen... lijkt stom, maar door de beweging gaat het ook allemaal wat soepeler. * probeer voor de tijd alvast een stuk te wandelen, voor zover dat uiteraard gaat zo kort na de bevalling, dan komen je darmen ook al meer op gang
Oh ja daar zag ik ook niet echt naar uit ben zondagochtend vroeg bevallen en geloof ik woensdag weer voor het eerst geweest. Het viel me erg mee ondanks mijn aambeien en hechtingen, gewoon rustig blijven zitten en laten komen. Ik vond plassen (veel) pijnlijker.
Bij de eerste heb ik het opgehouden en pas na 5 dagen geweest wat tot helemaal achterin gescheurd en heb heel veel pijn gehad toen . Bij de tweede had ik aambeien en dus veel pijn gehad daardoor maar ontlasting was zacht doordat ik veel peperkoek had gegeten Bij de derde was het een makkie de avond voor ik ingeleid werd heb ik 10 manderijnen gegeten en ja ik was er misselijk van maar ben een paar uur naar de bevalling naar het toilet geweest en heb er geen last van gehad. Vk en kraamzorg stonden er versteld van dat ik zo snel al naar het toilet was geweest.
Ging als vanouds. Heb een knip gehad dus was wel een beetje bang. Maar de kraamverzorgster had me veel kiwi gevoerd en ik ben rustig gaan zitten om de tijd te nemen. Even naspoelen met warm water: geen problemen verder.
Oh ik ging trouwens de dag na de bevalling. (dinsdagochtend om 3 uue bevallen, woensdagavond grote boodschap).
Ik was echt bang door al die verhalen! Maar het ging eigenlijk heel soepel, deed eigenlijk geen zeer. Net als het plassen trouwens, ik kreeg in het ZH al een fles water aangereikt met instructies maar ik vond het maar omslachtig dus ik dacht probeer gewoon zonder en ik kijk wel. Geen centje pijn gehad! Maar ik was ook net een waterval, ik had ZW vergiftiging en ik hield echt liters vocht vast dat kwam er natuurlijk na de bevalling allemaal uit dus mijn urine was echt heel waterig.
Bij mij kwam er de eerste dagen niks. (Kraamverzorgende bezorgd, maar voor mij is het heel normaal om een paar dagen over te slaan.) Maar na een dag of vier was ik toch wel bang dat ik harde ontlasting zou gaan krijgen en dat leek me met de knip niet bepaald lekker. Ik kon namelijk toch al niet op de wc zitten. Ik zag het al eerder voorbij komen: microlax bood ook bij mij uitkomst. Het kwam onmiddellijk. (In de bijsluiter staat dat het 5 - 15 min kan duren, dus manlief dacht dat hij nog wel even kon tandenpoetsen. Nou... helaas, hij werd verbannen, haha.) Het was bovendien hele zachte ontlasting. (Willen jullie dit wel weten, eigenlijk ) Hoe dan ook: het viel me met dank aan de microlax erg mee. De keren daarna ging het gewoon vanzelf.
ow god ik wil daar echt niet aan denken ik had vreselijke pijnlijke aambeien en durfde echt niet naar de wc. ik kon niet een slapen van de pijn laat staan dat daar dan een drol uit moest komen! toch moest ik na 5 dagen echt van de kraamhulp naar de wc en kreeg microlax (soort tube creme dat je dan via je anus naar binnen moet brengen..ook erg charmant dus!) nou er kwam 1 drolletje uit een piepkleine en viel bijna flauw van de pijn. ik ben naar de badkamer gekropen en heb daar echt zitten janken. eenmaal eruit wilde ik de kraamhulp echt wat aandoen!!!! toen heb ik pas na ik geloof 1,5 week weer durven poepen.
Ik had er ook moeite mee, ik had obstipatie. Ik heb laxeermiddel gebruikt. Toen het eenmaal op gang was was het geen probleem. Ik vond dat ook vervelender dan de bevalling, haha!!
Ik wist niet dat dit een opgave zou zijn na de bevalling haha. Ik heb geen ervaring.. Maar ik wacht rustig af.. in augustus vertel ik hoe het is gegaan hahah!
Je kan ook "geluk" hebben: ik had een flinke scheur en was er echt bang voor, maar had de eerste drie keer diarree dus weinig moeite voor hoeven doen . Daarna ging het als vanouds. Succes vast!