eerste keer ´grote boodschap´

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door th1988, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Deed wel goed zeer, ik was vrijdag bevallen en woensdag pas weer geweest.
    Ik ben lekker in het toilet beneden gegaan lekker klein hokje toen de kraamverzorgster er niet was.
    Vooral het afvegen de eerste keer was griezelig, alles is nog een beetje (boel) beurs, maar o wat trots op de drol :D net of je nog een bevalling er achteraan doet :p

Ik had trouwens ook een boekje mee ter afleiding. Wat mij trouwens op viel dat ik een maand tot 2 maand na de bevalling heel slecht naar de wc kon en nu nog in het weekend.

2. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik ben bevallen dmv een keizersnede en omdat je darmen ook even stil liggen duurt het wat langer voor ze weer op gang zijn. Ik was maandag vroeg in de ochtend bevallen en kon zaterdag pas, dankzij een clisma, naar de wc. Dat was overigens geen pretje, maar wel een opluchting daarna :D

3. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik was er wel bang voor maar het viel echt heel erg mee. Ben do. avond bevallen en zaterdagochtend grote boodschap. deed helemaal geen zeer en voelde gewoon normaal. Nou heb ik ook een makkelijke bevalling gehad zonder scheuren of knippen e.d., maar het kan dus ook erg meevallen! Plassen deed ik de eerste dagen wel met een kannetje water erbij maar ik had dan ook een katheter gehad, en dat brandde een beetje.

xx

4. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik was tijdens de bevalling steeds bang dat ik moest poepen, wat niet gebeurde. Na de bevalling, toen ik gedouched en aangekleed was moest ik ineens heel nodig en ben ik gewoon gegaan...en heb echt een megadrol gedraaid, haha! Wonderlijk dat die er tijdens de bevalling niet uitkwam! Maar ik had daarna ook geen angst meer om te poepen, dus kon gewoon elke dag...

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb een dag na de bevalling gepoept, in het ziekenhuis (dat moest ik anders mocht ik niet naar huis)

het poepen deed geen pijn ofzo, wel was het super hard en pik zwart de eerste week (haha schaam:).. plassen deed ik altijd met de douchekop erop gericht, dat deed dan ook geen pijn..

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Met de eerste had ik net voor de bevalling een klisma gehad, en het duurde na de bevalling wel ruim een week voor ik ontlasting had. De borstvoeding lukte helaas niet, en daarom mocht ik net zoveel pruimen eten als ik wou (het was toen augustus pruimentijd) en twee dagen later lukte het.

Met de derde had ik een spoedkeizersnede, en anderhalve dag later lukte het al. Dat was snel, zeiden ze in het ziekenhuis.

7. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Poepen na een keizersnede is ook niet fijn. Die krampen die je vooraf krijgt. Dan het zitten op de plee. En dan drukken auw nee ook dan is het geen pretje.

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Viel mij 100% mee!

Nou moet ik zeggen dat ik een makkelijke bevalling heb gehad en ik het heel rustig aan heb gedaan. Door alle horrorverhalen was ik een beetje bang voor de mogelijke pijn, dus ik wilde vooral niet gaan persen op t toilet. Een dag of 3/4 na de bevalling moest ik ineens echt heel nodig, en toen ben ik gewoon gaan zitten. En toen ging het heel makkelijk! :)

Haha, heerlijke praat zo :p

9. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik had er helemaal niet over nagedacht hoe dat zou gaan, ik moest al een dag na m'n bevalling en het viel me ontzettend mee, niet anders dan anders eigenlijk. :)

10. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Ik vond en vind het nog steeds vervelend. Nou heb ik ook last gekregen van aanbeien en het blijft met persen toch gevoelig. De eerste keer ben ik proberen zo ontspannen mogelijk gaan zotten omdat ik echt moest. Vond t doodseng. Maar t viel mee.

11. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ik zag er toch wel erg tegenop.. De dagen na de bevalling had ik ook totaal geen drang om te gaan.. De laatste dag van de kraamzorg kreeg ik allerlei troep te drinken, smorgens een glas lauw warm water en smiddags jus d'orange met 2 eetlepels olie.. Heeft niet echt effect gehad, 2 dagen later pas drang, nou wat een hel! Incl krampen en al, ik dacht dat alle leed weer opnieuw begon (zware bevalling gehad)..

12. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ik ben afgelopen maandag bevallen, en heb zojuist voor de eerste keer weer de grote boodschap gehad. Het viel me 100% mee. Gewoon op tijd gaan als je het voelt, de tijd ervoor nemen en voorzichtig mee persen.... Althans, zo ging het bij mij zonder problemen. Ik heb wel hechtingen van de scheur.....

13. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hihi, dat moment zal ik nooooit vergeten! (Ik zeg vast sorry voor de details) Ik zat al ruim een kwartier op de pot, voor er eindelijk wat uit kwam. Probleem was alleen dat het bleef steken, dus niet verder wilde. Ik had last van aambeien en was flink gehecht vanwege scheur en knip, dus deed behoorlijk pijn. Ik kon geen kant op, moest wel wachten tot de rest eruit zou komen. Toen begon Jesper (net 6 dagen oud) te huilen, hij had zo'n honger! Na tien minuten heb ik tegen m'n vriend gezegd: "breng 'em maar", met als gevolg dat ik Jesper al poepend heb zitten voeden, hahahaha! Kan er nu zo ontzettend om lachen! Toen trouwens ook wel hoor, maar was dubbel vanwege de pijn... Tijdens het voeden ontspande ik blijkbaar, waardoor de rest van de drol eruit kwam. Nou, dat was me toch een bevalling!

Hahahaha.....

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb de andere reacties niet meer gelezen, dus misschien dubbelop. Ik heb na een paar dagen een soort klysma gehad. (Ik weet niet meer hoe dat spul heet. Kun je gewoon bij de apotheek halen. De kv heeft het ingebracht.) Het zou na 5 tot 15 min moeten werken, dus manlief dacht dat hij nog wel even zijn tanden kon poetsen. Nou... niet dus, haha. Ik heb hem met een mond vol schuim de badkamer uitgestuurd. ;) Daarna ging het makkelijk.

15. Sincerity

Sincerity Actief lid

14 okt 2010
    105
    0
    0
    Enschede
    bij mij een week na de bevalling nog niks, klysma gehad genaamd microlax die je zelf kan kopen, nog niks op gang. Uiteindelijk een hogere klysma van de HA op recept voorgeschreven gekregen dat wat dieper in werkt..

Nu alsnog heb ik er moeite mee door de aambeien, maar dan nog zoals de meesten zeggen ontspannen! en dan gaat het stukke makkelijker. Niet bang zijn voor de pijn want dan word het juist pijnlijk.

16. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hier een spoedkeizersnede gehad en had vlak ervoor nog twee heerlijke broodjes gegeten ( en ook al een goed ontbijt gehad ). ben op maandagmiddag bevallen en heb dinsdag op woensdag nacht een uur op het toilet gezeten. kon wel janken van de pijn en weet nu dat ik niet meer zal eten mocht ik ooit nog een kindje krijgen.

17. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Hier was het een bevalling opzich.. na 3 of 4 dagen op advies van vk en kh een middeltje laten halen (ranzig) volgende dag op de wc gaan zitten want ik voelde wat in de verte aankomen hahahaha. wat een hel zeg, had een aambei en die deed zeeeeerr.. maar heb het overleeft, gaat nu alleen nog niet helemaal super

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hahaha, sommige dingen zijn herkenbaar.

Ik was er ook bang voor en mijn kraamhulp vroeg me wel of ik al was geweest want anders zou ze me er iets voor geven. Ik zei "dat hoeft niet" maar ze zei "jawel want anders wordt het hard en dat is niet fijn" ik weet niet wat ze me zou hebben gegeven, zij noemde het "poepthee" :( Maar zover is het niet gekomen.

Ik vond het niet pijnlijk, voelde meer een beetje verdoofd :D las ergens al van iemand die het gevoel had dat er nog een meter drol aan hing :) dat idee had ik ook. Verder viel het wel mee. Plassen was een beetje branderig, vooral ook door de hechtingen maar ook dat viel me reuze mee. En anders een flesje water op het toilet waar mee je direct kunt spoelen?!

19. Anice

Anice Niet meer actief

Vorige week woensdag bevallen dmv een geplande keizersnee. De pijnstillers die je hier krijg voorgeschreven geven erge constipatie maar ja, door de pijn gebruik je ze toch maar. Gister kreeg ik erge drang om te gaan. Het lukte niet en heb 3 uur op de wc gezeten. Alles aan de onderkant stond onder druk en spanning. Onderbuik deed gigantisch pijn waar de snee zat. Schaamlippen waren gezwollen tot formaat mega en onder de billen hingen ook een soort bollen. Aangezien ze hier dus geen kraamzorg hebben heb ik de dokter gebeld waarbij ik voor controles liep. Mijn man heeft toen soort zetpillen en een drankje gehaald maar die zetpillen werkte niet. Het was aan het begin van de avond en ik wist dat ik zo de avond en nacht niet in kom gaan met een kleine. Ik kon niet zitten lopen en door de pijn van de keizersnee ook nog niet op de zij liggen dus naar de Emergency van het ziekenhuis gegaan. Daar een klysma gekregen maar er kwam maar een deel uit. Er zat gewoon een heel groot dik stuk ontlasting die de uitgang blokkeerde. Door de klysma liep de andere ontlasting daar dus langs, erg vies en beschamend vond ik het. Ik moest ook op een stoel poepen in het kamertje en het stonk gigantisch. Ik zei nog tegen mijn man ga maar weg maar hij bleef al die uren. Doordat we lang op de dokter moesten wachten voordat hij weer eens terug kwam om te kijken moest ik daarna nog een keer. Dit was ongeveer 2 uur later na de klysma. Toen voelde ik dat "het" ging komen en ben ik toch maar heel hard gaan persen want anders zou de arts het eruit gaan schrapen en daar had ik niet zo'n zin in. Tjonge wat was ik opgelucht en zo blij. Leek net of ik weer een baby had gebaard. Wat helemaal uitgeput en het voelde alsof ik vaginaal was bevallen. Gelukkig was dit mijn laatste zwangerschap en hoef ik dit mogelijk nooit meer mee te maken.

20. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    hier hetzelfde. wel een kleine hechting, maar die zit wat hoger.

Deel Deze Pagina