eerste keer ´grote boodschap´

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door th1988, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Pffff mijn hechting (van een knip) week een milimeter van me huid dus zat al volgas in de stres maar "gelukkig" kon ik een week lang niet dus had me hechting even de tijd om te helen..erna ben ik uit noodzaak maar aan de Roosvisee Laxo Kakzo gegaan..en het viel mee moet ik zeggen!:D

2. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik durfde echt niet, teveel hechtingen en een hele vette ontsteking. Gelukkig had ik de eerste week ook totaal geen drang verder, maar toen ik ineens wel moest, laten we zeggen, dat vergeet ik nooit meer :) *auw*

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik 'moest' de ochtend na de bevalling alweer, en vond het geen enkel punt. Ging gewoon zoals normaal.
    Moet er misschien wel bij zeggen dat ik geen hechtingen had..

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik moest 4 dagen na de bevalling weer.. vond het heel eng :) (mede door flinke knip en behoorlijk aantal hechtingen)
    Maar het viel me heel erg mee, was minder pijnlijk dan ik dacht :D

5. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had aan de bevalling een paar grote aambeien overgehouden, dus de eerste keer naar de wc was geen pretje (duurde overigens ook een paar dagen voor ik überhaupt kon).

6. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik zat de dag erna alweer op het toilet. Ik ben ingeknipt en had alleen wat last bij het afvegen maar de grote boodschap doen heb ik echt niks van gevoeld!

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    W.b. afvegen, je spoelt sowieso na de bevalling natuurlijk, maar ik heb zelf vochtig toiletpapier gebruikt in plaats van gewoon, voor de grote boodschap, wel zo prettig :)

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zag er ook aardig tegenop omdat ik altijd al moeite heb met naar de wc gaan....
    Maar is me reuze meegevallen. Totaal geen last eigenlijk.
    Terwijl ik een zware bevalling heb gehad, met aardig wat hechtingen:(

Ik kreeg elke ochtend een glas lauw water en 2 kiwi's, en toen ging ik zo naar de wc en makkelijk!

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Bij de 1e vond ik het echt een ramp. Pijnlijk maar dat kwam mede doordat mijn hechtingen te snel opgelost waren....

Bij de 2e viel het me reuze mee. Ik durfde eerst niet door mijn ervaring bij Sem, maar vanaf dag 5 ben ik elke dag kunnen gaan.
    Alleen het afvegen is wat gevoelig. Begin dus met papier en eindig met een washandje om het na te poetsen haha

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    na mijn eerste bevalling was het vreselijk, het deed echt heel veel pijn!
    na de 2de bevalling zag ik er zo tegen op om te gaan poepen, ik moest er niet aan denken. maar dit keer was het net als anders en deed het heel geen pijn.

11. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik vond het alle keren een ramp. De laatste keer zijn zelf mijn hechtingen opengescheurd.
    Ik heb er nog weken last van gehad.
    Ik beval liever als dat ik daarna naar het toilet moet......

12. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Géén leuk moment. :D

Als je in het zh bevalt, vragen ze je constant of je al gegaan bent of niet, als het niet snel genoeg naar hun zin gaat, geven ze je wel wat laxerend. Wat helpt en het toch vlotter maakt, maar toch.

Bij de ks was het minder een probleem, maar bij mijn dochter was het een gewone bevalling en dacht ik inderdaad dat alles ging scheuren!

Tips? Niets forceren, en misschien iets laxeren innemen om 'het op gang te brengen'.. :)

13. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    pfff.. als ik daaraan denk, denk ik ook, doe me dan nog maar een bevalling.. ik had ook het idee dat alles openscheurde en het noooit meer goed zou komen..

uiteindelijk komt alles goed! :D

14. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik vond het meevallen.
    Zag er echt enorm tegenop, was het zo aan het tegenhouden dat ik pas 3 dagen na de bevalling een keer kon.
    Was zo bang dat het pijn zou doen en de hechtingen zouden scheuren en zo...
    Maar het viel me echt mee.

Rustig aan doen. ;)

15. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik vond het doodeng! :)
    Na 4 dagen had ik nog geen ontlasting gehad dus de 5e dag is een klysma gezet.. Ik zag er zo tegen op dat ik het tegen hield.. Achteraf denk ik; Het viel wel mee!
    Maar vooraf.. Pff..Ik dacht dat m'n hechtingen zoiuden springen, inwendige hechtingen die zouden springen, dat.. God.. Ik maakte me overal druk om! ;)

Mijn tips; tijdschriften en een flesje water! Tijdschriften om te lezen en water voor als je je even niet lekker voelt worden.. (en de deur niet op slot doen!)

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

vond het heel eng maar voelde er echt helemaal niks van.
    en had bij de eerste een flink aantal hechtingen.
    plassen vond ik pijnlijker eerlijk gezegt

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier viel het reuze mee, Gelukkig! Ik was echt doods en doodsbang.

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hmmm uiteenlopende ervaringen hier.

Ik moest pas 5 dagen ná de bevalling en volgens mijn kraamzorg was dat heel normaal!
    vond het wel genant dat je het moet mededelen wanneer je gepoept had......

Ik vond het geen fijn gevoel om de grote boodschap te moeten doen.
    Ik voelde het echt in dat gebied trekken... en ook wel ietwat verdoofd gevoel.

Toen ik mijn kraamzorg vroeg of het mogelijk was dat de hechtingen zouden scheuren als zou moeten poepen, zei ze dat dit niet kon en nog nooit in haar werk had meegemaakt.
    Dat gaf me geruststelling!!

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik was er ook wel huiverig voor maar viel me alles mee. VK had gezegd dat ik wanneer ik de eerste drang voelde gewoon maar een half uur (met een tijdschrift) op de wc moest gaan zitten. En dan gewoon gaan zitten "zitten" en verder niks doen dan lezen.
    Volgens mij was het bij mij op dag 6 dat ik iets voelde. Dus ik naar de badkamer met mijn WIJ en zitten. Nou volgens mij had ik de eerste pagina nog niet uit of er gleed van zelf wat uit. Ik voelde er helemaal niks van. (had dan ook helemaal geen hechtingen of knippen, enkel een heel klein schaafplekje)
    Het afvegen vond ik minder de prettig dan de daad zelf.

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ben nog niet geweest en durf ook echt NIET

Deel Deze Pagina