Nou, helaas kan dat dus wel.... bij mij is het gebeurd. Misschien dat het is gekomen omdat ik nogal een oppervlakkige hechting had in een scheurtje. Maar, hij is dus echt gescheurd, ik heb de kraamzorg er nog naar laten kijken omdat ik dacht dat het niet zou kunnen...
Nou hier is het reuze meegevallen! ik ben darmpatient maar heb nog nooit zo makkelijk gekund hahaha, kon het gewoon bijna niet ophouden tis dus niet altijd drama!
Dames, voor een volgende keer,kraammatrasje in de douche leggen en zo lekker poepen! Sorry, maar was echt heerlijk en zonder pijn en ik had echt zwellingen en aambeien. Meteen dat kraamatrasje opvouwen en in een plastic tasje doen en zo vies is het dan niet!
Ik was ook behoorlijk ingescheurd en had dus hechtigingen. Mijn verloskundige gaf me de tip om zodra ik aandrang kreeg gelijk op de toilet te gaan en een warm nagemaakt washandje tegen de hechtigen aan te houden en een soort van tegendruk te geven. Je hebt dan niet het gevoel dat je de hechtingen eruit ´perst´. Mij heeft het enorm geholpen. Ik ben de eerste keer ook midden in de nacht naar het toilet gegaan. Het hele huis was in rust, dus ik kon lekker ontspannen de tijd nemen. Maar het gebruik van het washandje was echt DE TIP voor mij!
Ik vond het vreselijk pijnlijk! Zat echt te janken op de wc. Maarja het moest er uit he...volgende keer stop ik er wel een mini klysma, echt als die harde zooi er uit is kan je daarna gewoon naar de wc...En dat van het washandje hielp inderdaad wel wat!
Ik ben gewoon bij de eerste aandrang heel relax op de wc gaan zitten. Had er bij wijze van spreke gewoon een uur voor uitgetrokken, ben heel ontspannen en relax heel voorzichtig gaan persen, en zonder pijn en moeite heb ik me eerste ontlasting gedaan Nu heb ik er helaas wat meer moeite mee.. maar komt volgens kraamzorg door te weinig beweging. Als ik na de kraamdagen weer zelf op de been ben, zal het wel weer minder pijnlijk en makkelijker worden.
Oee wat was ik bang dat dat pijn ging doen!! had een flinke knip met nog wat hechtingen extra ook.... Maar heerlijk was het Wat een opluchting viel me cht mee!!
Het viel me erg mee,was ingeknipt dus ook bang dat de hechtingen zouden scheuren...12 uur na de bevalling zat ik alweer op het toilet hahahahaha
Ik ben 1x ingeknipt en 1x uitgescheurd. De eerste keer had ik het een paar dagen opgehouden door de pijn. Op een gegeven moment gaf ik bij mijn anus tegendruk met natte billendoekjes. Door de tegendruk masseerde je soort van dat gebied en kwam het er zo uit zonder enige pijn. Dit heb ik na de 2e bevalling weer gedaan, zelfs zonder drang en het kwam ook. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben
Het leek mij ook doodeng en erg pijnlijk maar ik heb er zelf niets van gevoeld eigenlijk.. Ofnja, het was in ieder geval niet pijnlijk. Moet er ook wel bijzeggen dat ik een bevalling heb gehad zonder knip. Had wel één heel klein scheurtje, die is niet gehecht, maar daar had ik alleen last van als ik ging plassen want dan brandde het ontzettend.
Doodeng, maar viel reuze mee, ondanks de knip. Volgens mij past dat zich deels ook aan de situatie aan. En ik heb zakjes met poeder gebruikt om het te vergemakkelijken. De eerste keer was op het zh... Ik mocht er niet mee wachten van de verpleging... Maar ik was trots..! hihihi! Laat het op je afkomen, wie weet valt het reuze mee.
Ik ben 's avonds om 23.22 bevallen (met flinke knip en vacuum) en de volgende ochtend om 06.00 ben ik voor het eerst naar de wc gegaan voor een grote boodschap (heb er niks geen last van gehad) en kan gelukkig elke dag. Ik heb wel staaltabletten voorgeschreven gekregen maar ben ik nog niet gaan slikken ivb obstipatie. Gebruik Floradix helpt goed om je hb op te krikken en je kunt gewoon naar de wc erg fijn.
Hier een knip en het viel me mee, ik had erger verwacht... Na 2 dagen had ik aandrang en ben ik er heel rustig voor gaan zitten. Het zitten zelf deed eigenlijk meer pijn aan de knip (die ging iets open staan door de houding) dan de ontlasting kwijt raken zelf. Inmiddels is het 8 dagen geleden en hoewel het nog niet van harte gaat, gaat het wel steeds iets beter. Wel duurt het nog een eeuwigheid. Vroeger was ik altijd van de turbo, nu heb ik maar de Wij Jonge Ouders op het toilet neergelegd, ik verveel me rot als het zolang duurt hahaha!
Ben maandagochtend bevallen en dinsdag kon ik gewoon weer naar de wc, heb wel wat scheurtjes in mijn schaamlippen (niet gehecht) maar echt helemaal nergens last van gehad!! De eerste paar keer plassen waren veeeeeel erger!
Hier ook geen problemen mee gehad. Ik ben op maandag bevallen en op dinsdag ben ik alweer naar de wc gegaan. Ik heb er gewoon de tijd voor genomen en het viel me echt 100% mee. Ook het plassen trouwens, dat deed ook totaal geen pijn. En ik heb een flinke knip gehad, dus het hoeft niks te zeggen.
Ik dacht dat dt bij mij echt een ramp zou worden, aangezien ik normaal al moeite heb met de toiletgang. Echter was ik de volgende dag om half 11 thuis , en om 11 zat ik heerlijk te poepen! Het ging redelijk vanzelf, gewoon rustig blijven en niet gaan persen, hooguit een beetje druk mee geven. Een week na de bevalling kreeg ik wel moeite, toen begon mijn hechting te ontsteken en had ik een flinke blaasontsteking... Dat was echt vreselijk! Kon er toen niet vanaf komen en heb huilend op de wc gezeten. brr
ben om half 2 bevallen en om 5 uur kon ik al,was heel bang ma had gelukkig nergens last van,geen hechtingen alleen scheurtje.. overginds heb ik mooi de eerste 2 weken onder de douche geplast ga geen pijn leiden als t niet hoeft ...
ik vond het vooral de eerste dagen na de bevalling geen pretje dat ik steeds windjes moest laten en die ook echt niet tegen kon houden. Ik hoefte nog niet naar de wc, echt alles moest weer op gang komen. Leuk is anders, ik rook natuurlijk zelf ook wel dat het niet naar rozen rook, maar ja, je kan niet anders. Ik ben op zondag bevallen en op woensdag weer voor het eerst naar de wc geweest. Ik had behoorlijk wat hechtingen en aambeien. Ik kreeg de tip om een washand met warm/lauw water nat te maken en deze tegen de hechtingen te houden. Dan wat tegendruk geven, dat vond ik erg prettig. Op die manier heb je niet het idee dat de hechtingen eruit springen zeg maar. Ik had ook flink opgespaard haha was een enorme opluchting dat het eruit was. Het was ergens in de ochtend en kraamverzorgende was er, en man ook dus heb mijzelf opgesloten in de badkamer en gezegd dat ze mij even niet mochten storen. Dat is fijn omdat ze het dan ook niet doen. Bij mij was het winter dus badkamer was lekker warm en ik heb met mn voeten op een laag krukje gezeten dat schijnt ook te werken.