moederhart breekt, antibiotica toedienen en ze schreeuwt het uit

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovewinnie, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    gisteren is bij onze dochter brongitis vastgesteld en longontsteking :( en ze heeft z'n pijn. had al eerder de huisarts gebelt maar hun dachten vast das weer z'n overbezorgde moeder en wimpelde me af met "is gewoon vast een flinke verkoudheid kijk het maar even af". nu was het dus zover dat ze zo erg schommelde met der temp en moest overgeven dat ik het beu was en weer belde. bij controle bleek het dus nog erger dan gedacht. ze klaagde al over pijn in der armpje en keel en sliep erg veel. waarom neemt een huisarts je nou niet gewoon meteen serieus.

nu heeft ze dus antibitotica en zeer braaf heeft ze gisteren geproeft maar moest er echt van braken. geef het nu met een spuitje om het binnen te krijgen en moet er echt dwingen. handjes voor der mondje, gillen "nee mama", en hysterisch huilen wat mijn moederhart echt breekt. weet dat het beter is voor haar maar dit is zo moeilijk. vanmorgen had ik gemengt met melk maar ze proeft het meteen. naderhand wat lekkers geven omdat ze het op heeft wil ze niet. het enige wat ze zegt is "ben ik niet lief mama" als ik zeg dat ze een drankje moet dat der beter maakt.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohw jeetje heftig zeg, fijn ook zo'n ha zeg :S
    Had het misschien helemaal niet zo erg hoeven te zijn.

Over de kuur, heeft ze er eentje met een smaakje, en braakte ze van de smaak of omdat ze er misselijk van werd?

Als ze er echt misselijk van word kan het zijn dat ze er niet tegen kan.
    Andes aanlengen met limonade siroop, zoeter maken dus?

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ga vanvond de limonade maar proberen dan :( want dit is niks. en dan zonder dat ze het ziet maar der in doen. hopen dat ze er in trapt want ja ze moet het toch binnen krijgen en die houtgreep is echt niet leuk

ze moet gewoon braken zodra ze het proeft. het is met smaakje maar heb hem zelf ook gehad tijdens de zwangerschap van nando en weet dat het smaakje niet te pruimen is.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Wat erg zeg!!!

1 troost misschien maar ze zal het zich later niet herinneren. Het is nu op het moment wel vervelend maar dat is echt het moment.

Uiteindelijk maakt het haar beter ( het doel heiligt de middelen)

Veel sterkte, het lijkt me ook erg verdrietig om als moeder mee te maken.

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    voor dat soort infecties heb je 2 soorten antibiotica. 1 hele vieze!! Die heb je dus gekregen en dat is voor kids een ramp! Vraag gerust de andere aan de dokter want zo gaat ze t niet nemen of spuugt t weer uit. Dat helpt niet bij het herstel.

Die smaak overheerst zelfs in ranja, denk dat ze daar niet intrapt.
    Zou gewoon even die andere vragen en zeggen dat ze m echt niet pakt. Even poot stijf houden

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris heeft nu ook antibiotica; mierzoet en ze vindt t echt niet lekker. Hier helpt t om t met haar te bespreken dat t niet lekker is maar dat t wel moet. Ik geef haar hapjes van een lepel (dus met t spuitje op de lepel), werkt goed.

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Hier al maanden 2x per dag een heel vies medicijn. Op een gegeven moment kreeg hij 's ochtends 3 dingen achter elkaar en 's avonds 2. Ja het is heel erg vervelend en je voelt je heel machteloos. Want het MOET nu eenmaal.. Op het begin was het dwingen en heel erg overdreven klappen e.d. als hij in het had genomen. Ik heb het ook regelmatig gehad dat hij alles weer uitspuugde en dat ik dus weer helemaal opnieuw kon beginnen. Nu is het voor hem net zoiets als tandenpoetsen geworden al heeft hij ook nog dagen dat hij het absoluut niet wil. Dan roept hij bah mama nee bah. En het is ook echt heel erg vies, daarom krijgt hij er nu een multivitamine in snoepvorm achteraan. Dat zorgt ervoor dat die vieze smaak weer uit zijn mond gaat want hij moet het net voordat hij gaat slapen.
    Ik vertelde hem altijd dat hij de medicijnen moest nemen want dat zijn buikje anders weer ziek zou worden en hij weer in het ziekenhuis moest slapen.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Heb je al geprobeerd het te mengen met yoghurt en het zo te geven?
    Dat is wat ik dan in ieder geval zou doen.

Sterkte meid!

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Heb hier geen ervaring in-mee en ook geen adviezen helaas. Maar kreeg echt een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen bij het lezen van de zinnen:handjes voor der mondje en schreeuwen, nee mama! en : ben ik niet lief mama?

Kan mij heel goed voorstellen dat je hart breekt meid als ik als buitenstaander al tranen in mijn ogen heb alleen al bij t lezen van je verhaal.

Wat sneu dat ze denkt dat ze stout is geweest of is of dat t een soort van straffen is :(:(:(...Vind het echt sneu voor je kleine en hoop dat je snel een manier vind waardoor ze t accepteert en t wat beter smaakt...

Heel veel sterkte en succes!! (K)

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame had dat ook in het begin ik had dan 2 spuitjes 1 voor haar die vulde ik dan in de keuken en die andere vulde ik met joghurt met beetje roosvicee zodat het er op leek dan mocht ze die met joghurt in mijn mond spuiten en ik de medicijn in die van haar maakte er een spelletje van

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    nou ranja had inderdaad geen effect. ze proefde het meteen. we moesten dus weer de spuit erbij halen. nou da was dus uitspugen en huilen. nu moet ze het weer hebben en zie er erg tegenop. ga weer ranja proberen maar dan nog zoeter.

vroeg aan der of ze nog pijn had waarop ze meteen antwoorde nee mama. even later hoest ze en roept huilend dat ze pijn heeft. ze durft het gewoon niet meer te zeggen. helaas moet ze tot donderdagmiddag aan deze rotzooi zitten.

bedankt allemaal voor de tips. de huisarts zij trouwens gisteren toen ik belde dat het beter was niet te mengen met melk omdat dit de werking verminderd. dus we houden het op ranja en anders helaas met grof geweld en hopen dat ze het niet uitspuugt. troost en knuffel haar heel de dag zoveel dat ze daar ook wel gek van wordt denk ik, soort van goedmaken

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dacht even lekker slim te zijn en deed het in een danoontje. nou dat vertrouwde ze dus echt niet he zo vroeg op de ochtend. ze rook eraan en kwam meteen naar de keuken. bah mama bah. zeg nee alicia dat is echt lekker maar nee ze trapt er niet in. ze loopt naar de de koelkast pakt een nieuw danoontje en ja hoor ze heeft hem helemaal op. ze likt nu zelfs der bakje leeg. helaas dus weer een mislukte actie en ga meer weer de houtgreep techniek doen :(

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    tot donderdag,,,,poeh ik zou maandag gewoon even de andere vragen. Zelfde werking andere smaak, maar goed succes ermee. Hoop dat t snel aanslaat en ze van de rotzooi af is!

14. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Mijn jongens hadden vorige week ook allebei antibiotica met een smaakje. Soort van lemon smaak was het. Heb jij dat ook? Julian moest er in het begin niets van hebben, maar later in de week was hij eraan gewend en toen ging het een stuk beter. Hugo vond het meteen lekker en wilde probleemloos nog een hapje... Met een beetje geluk gaat het na een paar dagen makkelijker.

Succes, want het is echt niet leuk zo'n marteling....

Deel Deze Pagina