Onze kleine wordt in maart 1 jaar en ik heb begrepen dat ze vanaf dan gewone melk mogen. Ik zit eraan te denken om dan te stoppen met het geven van flesvoeding en dan over te gaan naar gewone melk. Ze krijgt in de avond geen fles meer maar wilt in de ochtend vaak wel een fles. Nu vroeg ik me af wanneer jullie zijn gestopt met het geven van flesvoeding?
hier kreeg ze vanaf 11 maanden sochtends een beker gewone koemelk en smiddags ook. savonds kreeg ze toen nog flesvoeding. sinds 12 maanden is ze ook van de avond fles af en drinkt ze dus 2x gewone melk uit een bekertje en soms ook uit een fles. ik warm het niet op , ze lust het ook koud
ons zoontje is ook 10 maand. Hij krijgt sochtends een fles van 180 ml en smiddags een fles van 120. Die van de ochtend doen we er als laatste af omdat hij sochtends nog erg veel trek heeft.
hier " pas" met 13 maanden, ik had iets te veel melkpoeder ingeslagen. hij dronk vanaf 11 maanden alleen in de ochtend en middag nog een flesje van 90 cc, s avonds al niet meer. mijn zoontje vond zijn melkflesje ook heel lekker, maar wij vonden het mooi geweest, halfvolle melk is stukken goedkoper en vond hij ook lekker. en toen dus ook meteen de fles weg, gewoon uit een tuit of rietjesbeker. open beker doet ie helaas niet.
Hier vorige week..dus vlak voor hij 1 werd. Fles s ochtends krijgt hij vanaf 10 maanden al niet meer..gewoon in een beker/rietjesbeker. En s avonds kan hij een beetje melk uit zn rietjesbeker drinken als hij daar behoefte aan heeft
Gestopt met de flesvoeding toen het op was aan t einde wel wat water vervangen door er wat melk in te doen, zodat ze kon wennen, maar dat was niet echt nodig, na dat de poeder op was, gewone melk gegeven en dat vond ze heerlijk.
Met 11 maanden wilde hij de ochtendfles niet meer dus toen overgestapt op een rietjesbeker gewone melk. Hij kreeg toen voor het slapen gaan nog een klein flesje (120/4) maar toen de nutrilon op was is dat een flesje gewone warme melk geworden wat weer opgevolgd werd door een bekertje koude melk voor het slapen gaan...
Hier krijgt ze 's ochtends nog een fles fv en in de avond ook, maar die drinkt ze amper meer (50 cc) in de middag krijgt ze gewone koemelk in een beker.. Ik ga binnenkort kijken hoe ze gewone melk uit een fles vind en bouw de nutrilon dan af.
Hier nog steeds op 3 flessen. (Volgende week 1) Smorgens, smiddags voor zn slaapje en savonds voor het slapen. Het is geen enorme drinker, max 180 water/sap uit zn rietjes beker. Plus hij in gewicht maar heel weinig aankomt. Afgelopen maand 100gram. Dus hij kan het ook nog hebben.
Hier nog steeds twee flessen. 'S ochtends en 's avonds. Komt anders de nacht niet door. Ondanks goed eten en een toetje.
Hier gestopt met opvolgmelk rond de verjaardag... gewoon toen het pak op was... Nu krijgt hij twee papflesjes op een dag.. 1 om wakker te worden en 1 om lekker op te slapen...
Net voor 1 jaar zijn we overgegaan van poedermelk op volle melk. Ze krijgt die nu bij lunch (beker) en een fles voor het slapengaan (ca. 70cc). Ze is nog gek op die fles 's avonds, even rustig zitten in haar kamer. En zo hoef ik de rest van de dag niet in de gaten te houden of ze voldoende zuivel krijgt (krijgt vaak ook nog wat kaas en Turkse yoghurt), want bij het eten drinkt ze het niet graag.
Met 11,5 maand over op gewone melk. De nutrilon was nergens meer te krijgen toen dus toen maar voor zijn verjaardag over gestapt.
Wij zijn met 12 maanden overgegaan op volle melk, en tot 15 maanden heeft ze 's avonds voor het slapengaan nog een flesje gehad. Nu krijgt ze wat volle melk in een rietjesbeker.
Ik had nog 1 vol pak voeding over en die heb ik weggegeven en met het restant wat ik nog had zijn we nu aan de laatste flesvoedingen bezig. Ik heb er nog vier. Hij kreeg eerst nog pap met opvolgmelk in de ochtend (uit een bordje) en in de avond een fles met 180 + 6. De pap is nu met gewone melk, tussen de middag een klein bekertje melk en dus die laatste paar flessen die, als ze op zijn, we gewoon niet meer gaan geven.
Hier nog 2 flesjes, als ontbijt en 's avonds voor het slapen gaan. Maar ik merk wel dat ze minder en minder drinkt 's avonds, toch durf ik het nog niet helemaal laten... 's morgens drinkt ze wel nog 210ml + 7 schepjes. Om haar een beetje te laten wennen aan gewone koemelk, laat ik haar namiddag soms wat volle melk uit een bekertje drinken.
Hier met 13 mnd. Daarvoor steeds ziek waardoor hij niets ad. Met de tweede ga ik misscmochthien wel met 10 mnd over. Wist niet sat het vanaf toenal kon/