Hallo allemaal, ik wil even mijn verhaal kwijt.. Ik ben gelukkig getrouwd en moeder van een dochtertje (in sept. 2 geworden). Eind 2011 is mijn spiraal eruit gegaan en omdat ik 'zomaar' zwanger was van de eerste hadden we gedacht dat de tweede ook snel zou gaan. Maar niet heus dus. We zijn inmiddels al ruim een jaar verder. Zover zelfs dat ik afgelopen maand met clomid mocht beginnen. Nu heeft het helaas weer niet goed uitgepakt en mijn hart is weer gebroken. Ik voel me zo schuldig tegenover mijn dochter, ik ben zo blij met haar, maar mijn wens voor een tweede is ook heel groot. Helaas is mijn man voor zijn werk veel van huis, dus het met hem delen is heel moeilijk. Daarom doe ik het maar hier. Mijn vraag is, zijn er meer vrouwen die dit mee hebben gemaakt. Of zijn er meer vrouwen die positieve ervaringen hebben met clomid? Veel liefs, EPB
Hai EPB, Ik heb geen ervaring met Clomid maar heb net mijn eerste cyclus met Gonal erop zitten. Gister erachter gekomen dat het ook weer niet gelukt is dus ik voel met je mee. Alleen maar proberen positief te blijven.. Succes komende maand! Groetjes
BAHBAHBAH!! Geen ervaring met hormoonstimulatie (gaat waarschijnlijk wel komen), maar ik wil je gewoon heel veel virtuele knuffels sturen!! Groetjes Patricia
HoiHoi ikzelf heb geen ervaring met clomid maar een vriendin van mij is nu zwanger na 4rondes + pregnyl! Goede hoop dus! hou het nog even vol we weten allemaal hoe rot het is als je weer een witte test hebt.
Oh meid ik weet precies hoe je je voelt! Helaas hielp de clomid bij mij niet (ja 2 maanden en dan moest ik omhoog). Daarna operatie gehad en sindsdien een regelmatige cyclus. Zie ook mijn onderschrift.
tik heb ook een lange tijd in de mmm gezeten heb alle dossisen clomid gehad en ik heb puregon gespoten. de clomid werkte bij mij zo af en toe maar deed niet genoeg. en ik werd er hartsikke beroerd van. toen overgegaan op spuiten. dit sloeg wel aan maar werd er niet zwanger van. na een lange tijd besloten om een maandje rust te nemen en een weekje op vakantie te gaan naar spanje. eenmaal terug had ik een week later een positieve test in handen! terwijl ik volgens de arsten helemaal niet zonder hormonen etc zanger kon raken.. blijkbaar toch wel. het leek er zelfs op dat de klimaat in spanje mijn cyclus had herstelt. van 65 dagen naar 35 dagen. ik ben nu inmiddels 31wken3 dg zwanger. en ik heb voor mezelf besloten nooit meer aan de hormonen te gaan. het heeft mij anderhalf jaar behoorlijk depressief gemaakt. en onzeker. en dan ook nog eens 3 keer per wk naar het zh.. ik was letterlijk doodop. ik weet nu dat het ook zonder kan. alleen kan het wat langer duren. maar dat heb ik er voor over. maar dit is natuurlijk vor iederen iets persoonlijks. de 1 ervaart het beter als de ander. ik wil alleen maar tegen je vertellen. let op je lichamelijk welzijn. en probeer wel gewoon je normale leven te leiden. zodat je kindje die je nu hebt op de 1ste plaats blijft staan. ( helaas zijn er vele moeders die zo depressief worden dat hun kindje eronder lijd.( niet express natuurlijk. begrijp me niet verkeerd ) maar let hier goed op meid en ook op jezelf. heel veel succes
Ik gebruik zelf ook clomid. Als ik jou was zou ik wel in de gaten houden dat je echt de clomid zelf krijgt, en niet het eigen merk. Heb nu al van een aantal mensen gehoord dat die niet werkt, en mijn eerste ronde (met de goede) had ik op dag 10 een eisprong, en nu mijn 2e ronde (met het eigen merk), zit ik nu op dag 22 en er gebeurd nog niks. Dit geld niet voor iedereen, maar ik zou het in de gaten houden in ieder geval.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb clomid gekregen (50mg) omdat ik wel een eisprong heb, maar onregelmatige cyclus. Als mijn man altijd 7 dagen per week thuis zou zijn, dan had ik waarschijnlijk geen 'hulp' gekregen. Misschien moet ik me dan ook niet 'aanstellen'.. Alleen het voelt gewoon elke keer klote. Had echt gedacht dat ik wel snel zwanger zou zijn, ook omdat ik al een kleintje heb (nog een reden waarom de gyn eigenlijk niet zoveel wil doen). Maar zo werkt het dus niet..
geen ervaring met clomid en ook nog niet zolang bezig maar natuurlijk ben je teleurgesteld! de liefde en vreugde voor je dochter maakt het gemis van wen tweede kindje niet perse minder, dat kan samen gaan.
@mammiesam: ik maak veel eitjes aan (doordat ik veel oestrogeen aanmaak), waardoor het langer duurt tot er eentje springt. Ze 'wachten' als het ware op elkaar. Clomid houdt de werking van het oestrogeen gedeeltelijk tegen, waardoor er sneller een eitje springt. bij mij deed het niets met mijn lichaam, qua kwaaltjes. Heb alleen duidelijk mijn eisprong gevoeld. Het werd nog meer bevestigd door dat slijm dat komt kijken in je vruchtbare periode.
Hier sloeg de 50mg ook niet aan, was ik ook heel verdrietig van omdat ik echt een goed gevoel had.. Mogen moet ik bloed laten trekken voor 100mg, ben benieuwd.. Maar durf niet goed meer te hopen. Maar al zou de clomid helemaal niet aanslaan, dan heb je nog genoeg opties hoor! Oa hormoonspuiten. Leuk is anders maar het is voor een goed doel Wat raar trouwens dat de gyn minder wilt doen omdat je al een kleintje hebt.. Je bent lang genoeg bezig toch?
Ja, dat wel. Alleen speelt ook mee dat we niet elke maand een kans hadden.. (man is veel weg voor z'n werk) Toch voelt het wel als een jaar.. Al zal het theoretisch 8 maanden zijn.. zoiets.
Bedankt voor de uitleg...vervelend voor jullie dat het allemaal zo moet, heel veel succes gewenst met alles!
Hier een positief verhaal, eerste ronde clomid was ook mislukt, maar de tweede ronde was het raak! Nu 12 weken zwanger! Hoop voor je dat het snel lukt bij jullie!
Hoop het ook! Zit nog even te twijfelen of ik deze maand ook clomid ga slikken. Mijn man is waarschijnlijk rond de tijd dat ik eisprong heb weg.. Wat vinden jullie? Misschien morgen toch maar even de gyn bellen om advies?
Nu 4e ronde clomid en witte test vanochtend 😞 en wat bruin verlies gister, dus ongi zit eraan te komen.. Baal zo verschrikkelijk, gister ook erg emotioneel. Elke maand weer balen.. Maarja nieuwe ronde nieuwe kansen! Is mijn motto om positief te blijven, ben zo bang dat de seks anders dalijk niet meer leuk is en alleen maar om een baby draait.. Merk nu al dat ik tussen eisprong en menstruatie minder zin heb.
Juffie gefeliciteerd! Dat geeft weer hoop EPB: ik zou wel even bellen.. t is zo zonde om een ronde te 'verspillen' Nimou: balen meis maar zoals je zelf zegt, kop op en gaan met die banaan! Ik krijg vanmiddag ergens de uitslag van mn progesteronwaarde, heb er niet veel vertrouwen in. Gister bij de assistente van de gyn zei ze tegen me dat ze maar 3x clomid mogen voorschrijven, en maar 100mg! Ik stond daar dus al bijna te janken.. zo blij dat mijn mannetje mee was. T is dan ook wel een kreng hoor dat mens, en ik heb niet echt het idee dat ze weet waar ze het over heeft. Ik kwam een formulier vor het lab halen: "ik moet bloed laten prikken, want ik zit aan de clomid dus ze gaan de progesteron meten". Keek ze me aan of ik gek was. Ze snapte er helemaal niks van en moest aan de dienstdoende gyn gaan vragen waar ik het over had. Ging ze mij uitleggen dat ik duphaston moest slikken, daarna clomid en dan op dag 21 terug moest komen. De gyn stond er naast en zag me kijken en hij vraagt aan me: wat voor dag zit je nu? ik: euhhhhhh 21 dus?! Echt waar dat mens doet altijd zo moeilijk, vorige keer na mijn 1e slechte uitslag zei ze doodleuk tegen me 'ja kom over 4 weken nog maar eens terug'. Ik weet in paniek natuurlijk, want ronde verspild voor mijn gevoel. Als ik haar weer aan de lijn krijg voor de uitslag vraag ik wel wanneer de andere assistente er is, die weet tenminste waar ze het over heeft en is heel aardig en denk mee. TL;DR: ik ben zenuwachtig haha, sorry he
Net uitslag gehad, waarde was 6.1 dus veel te laag (al verwacht). En die trut van gister wist dus echt niet waar ze het over had, want ik mag gewoon met 150mg door. Zucht