Peuter pubertijd...snik

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door justme28, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme28

justme28 Lid

22 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 3 ( vandaag 3 geworden ) zit midden in de bekende peuter pubertijd...
    Je raad het al...! Niet luisteren, brutaal en noem maar op !
    Ik weet vaak niet meer wat ik nou moet zeggen of doen want niks maar dan ook niks helpt...!
    Heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd...
    Als hij zijn zin niet krijgt word hij boos en roept stomme mama, roept dit ook vaak naar anderen( broertje,papa, oma noem maar op!
    Ik corrigeer hem hierin en leg hem uit dat het een naar word is en ik dat niet meer wil horen maar blijft dit doen o hij schreeuwt/ huilt en zegt ik doe t toch niet meer, maar het begint even later weer van voor af aan!
    Enzo gaat het met meerdere dingen!! Helaas!
    Het is hier de laatste tijd echt niet meer gezellig, voel me echt een politieagentje, elke dag weer die strijd met hem!
    Regelmatig schreeuw ik tegen hem, om vervolgens gelijk spijt te hebben, maar omdat ik t gewoon niet meer weet en te boos word! En dat wil ik gewoon niet !!
    Het is een schat van een ventje en hij is me alles, maar de laatste tijd... Pfff haha
    Hoop dat jullie de gouden tip(s) hebben en ik t hier weer wat gezelliger kan maken !!
    Alvast bedankt !!

2. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Heel herkenbaar. Helaas. :( Ik loop soms ook de hele dag te corrigeren en vind het ook niet altijd gezellig meer. Ik probeer maar zoveel mogelijk dingen te doen met hem. Naar de kinderboerderij, kleien, tekenen etctera. Zolang hij bezig is is hij minder snel boos. Ook probeer ik hem af te leiden als hij weer een woestaanval krijgt doordat hij iets niet mag.

De gouden tip heb ik helaas niet voor je. Wel maak ik het mezelf soms gemakkelijk door hem even een filmpje te laten kijken of een spelletje op de iPad te laten doen. Dan is hij blij en kan ik even 'tot rust' komen.

Ik ben blij als die peuterpubertijd voorbij is.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
  4. justme28

justme28 Lid

22 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pasja83 : lastig hè !! Een filmpje heeft hij de laatste tijd niet de rust meer voor..., alleen s'avonds en dan geniet ik ervan hoe rustig en lief die ik kan zijn!
    Ook zit hij elke avond even achter de iPad en zoekt wat filmpjes op!
    Ik zou Zooo blij zijn als deze fase over is, want vind t echt niet leuk meer !!!
    Zat van de week zelfs tw huilen in de auto!!
    Hij was weer zo bezig geweest en sloeg zijn broertje weer is en dat was de druppel ben heel boos geworden en zei best nare dingen( waar ik gelijk al weer spijt van had) en zat gewoon als een klein kind te janken ! Haha
    Maar hij wist wel dat ie fout zat want had gezegd als we thuis komen ga jij gelijk naar bed, en hij ging nog
    Zonder piepen of mopperen ook !!
    Ik vind t gewoon ook heel moeilijk om consequent te zijn, vind t al snel zielig enzo...!
    Niet goed maar probeer t altijd zo Goes
    Mogelijk te doen voor Mn kids !!
    Vind opvoeden t moeilijkste wat er is !! Haha

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    negeren! alleeen bij hele gevaarlijke zaken corrigeren. maar de rest is echt bedoeld om aandacht te trekken. loop gewoon weg. ik zeg 'nou dan gaat mama even weg, of dan gaat mama even film kijken. ' hij gaat dan alle ergste uit proberen om te kijken of je hem echt gaat negeren. dus even volhouden.

ik leer hem ook dat hij soms wel boos mag worden en dan helpt even mama knuffel wel. hij komt dan knuffellen als hij overstuur is ergens over.

als het echt n driftbui wordt zie ik dat als positief en laat hem gaan in n veilige plek. als je huilt voel je je misschien beter straks.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    He justme, zag je berichtje bij mijn geopende topic gisteren :)
    Ik wist me ook echt geen raad meer maar gisteren heb ik me totaal anders opgesteld dan anders. Ik deed net als jij: van woede en frustratie ging ik ook schreeuwen en tekeer en dat soort dingen. Maar dan lachte ze me echt uit!
    Gistermorgen uit bed heb ik haar op schoot genomen en verteld dat ik het niet leuk vindt hoe het nu hier thuis gaat. Dat ik erg verdrietig wordt als ze niet luistert enzo. Gevraagd of ze dat begreep en ze zei ja. Dus toen heb ik gevraagd: zullen we dan vandaag lief zijn? Ja mama.. Oke dus gingen we de dag van start. En ja hoor!! Natuurlijk moest ik haar nog wel corrigeren maar het was minder heftig dan anders. Ik bleef rustig, keek haar alleen maar aan en hield ze vanzelf op om vervolgens te vragen: waarom kijk jij nou naar me? En dan gaf ik het antwoord waarom ik haar zo aankeek. en het werkt echt (hier dan...) Ook heb ik gezegd dat ze wel straf krijgt als het echt te gek wordt, dus moet ze dan op de mat. Misschien een beetje kinderachtig maar het werkt wel. Daartegenover staat dat ze 's avonds een sticker krijgt als de dag goed is verlopen. En echt, het werkt! Natuurlijk probeert ze me nog uit maar door vooral RUSTIG te blijven en eigenlijk niet te veel daarop te reageren, heeft ze minder plezier in dat uitdagen.
    Succes hoor!

Deel Deze Pagina