Eerste keer efteling bosrijk?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door februarimama, 14 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.525
    851
    113
    Ik ben al zeker 10 jaar niet in de Efteling geweest en nu zitten we er aan te denken van de 2=3 actie gebruik te maken in november. We zijn de afgelopen jaren meerdere keren naar Village Nature en Disneyland geweest maar ik weet niet of ik dat nog te doen vind met de derde erbij. Met nummer 1 en 2 prima gegaan altijd ook als baby. Onze kinderen zijn dan bijna 5... 2,5 jaar en bijna 6 maanden. Is het leuk om te doen of ben je snel uitgekeken? We houden op zich wel van alles op ons gemak.

Is het nog de moeite om 25 euro te betalen voor een voorkeursliding? Hoe zit het met de entreetickets? Wij willen misschien de opa's en oma's ieder een nachtje laten komen. Krijg je per dag losse kaartjes?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ikzelf vind drie dagen te lang. De eerste dag is leuk voor de kids, maar die van ons (toen 6,5 en 3) waren de dag erna al doodop. Je kunt het ook gewoon zien als een vakantiepark en niet elke dag de Efteling in, maar dan is het wel weer erg duur. Je krijgt geen losse kaartjes. Per geregistreerde bosrijk-bezoeker krijg je 1 kaartje, dat de gehele periode geldig is.
    Voor die van 5 is het sprookjesbos vast al wel leuk, maar de andere twee zijn nog te klein.
    Ik zou nog een paar jaar wachten.
    Wij gaan binnenkort ook weer, maar slechts 1 dag. Dat is voor de kleintjes echt lang zat

3. februarimama

23 okt 2014
    1.525
    851
    113
    Wij zijn het afgelopen jaar 4 keer een midweek naar Disneyland geweest. De eerste keer waren ze 5 maanden en de ander 2 jaar. Elke keer super genoten. Nu twijfelelen we dus of we dat nog durven met nog een baby erbij. Het is toch 5 uur rijden en steeds van het park naar Disney heen en weer, we willen niet in een hotel. Efteling is maar een uurtje, makkelijk te lopen naar het park.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    Wij zijn net terug van het loonse land hotel. 3 dagen geweest en dat was wel genoeg maar wij vonden her fijn 1 dag niet te hoeven reizen. Super leuk om er te verblijven en alles is netjes en mooie omgeving. Voor de jongste zal het niks zijn maar voor die van 2.5 al super leuk dat weet ik zeker!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    4x in 1 jaar naar Disney????!!!
    De Efteling wordt een peulenschil voor jullie! :)

6. februarimama

23 okt 2014
    1.525
    851
    113
    haha ja. Jaarpassen en kinderen nog gratis + buiten schoolvakanties :)

Nu kunnen we dus nog even buiten de vakanties en twijfelen wat te doen...

7. Luisteraar

Luisteraar Actief lid

15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Zelf denk ik dat het heel erg leuk is om te gaan en vooral op het gemak kan je makkelijk die dagen volmaken in de Efteling.
    Zou zelf geen 25€ betalen voor de indeling want het park is niet groot en je bent zo bij de ingang. Ook rijdt er een treintje om de zoveel tijd naar de ingang van het park als je niet zo ver wil wandelen ideaal.
    Ik denk niet dat het mogelijk is om opa’s en oma’s te laten logeren denk dat ze alles goed in de gaten houden en het niet mogelijk is om iemand anders te laten logeren.
    Je krijgt alleen kaartjes voor jezelf die je de dagen kan gebruiken om binnen te komen. Je kan dus niet meerdere mensen op een kaart binnen krijgen.

Zelf vinden we bosrijk leuk! Wij zaten in appartement vonden we erg klein maar jullie hebben daar geen last van want met vijf personen moet je al een huisje nemen.

8. februarimama

23 okt 2014
    1.525
    851
    113
    Het idee is dan om voor 7 te boeken en dan 1 nachtje opa en oma x en 1 nachtje opa en oma y.

9. Luisteraar

Luisteraar Actief lid

15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Oke dan denk ik wel dat het moet lukken

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Wij gaan al jaren 1 keer per jaar met mijn ouders naar Bosrijk. Het is echt een leuk park: prachtig aangelegd en mooie huisjes. Wij proberen wel altijd een huisje rond het meer te krijgen, omdat het zandkasteel van Klaas Vaak zo prachtig verlicht is. Overdag (vooral ook ‘s ochtends, voor de meeste mensen richting park gaan) lopen er sprookjesfiguren door het park, die als ze kinderen ergens voor het raam zien ook zomaar opeens bij je huisje voor de deur kunnen staan om even te komen buurten. En het is dan niet het zoetsappige mime-gedoe van de figuren in Disney (ook heel leuk hoor), maar ze gaan heel uitgebreid met de kinderen in gesprek op een hele grappige manier. Mijn jongens hebben het nog steeds over de keer dat ze op de bank hebben gezeten met de gelaarsde kat en Thomas van Raveleijn :D. ‘s Avonds verschijnen Klaas Vaak en een zandkabouter op een centrale plek in het park en kunnen de kinderen daar een half uurtje terecht (buiten, in de winter onder heaters, heel gezellig) voor een bedtijdverhaaltje. Deze voorstellinkjes zijn altijd heel grappig en interactief.

Wij gaan altijd 3 dagen en vinden dit, juist met kleine kinderen, ideaal. Je kan een heel fijn relaxed tempo aanhouden: willen de kinderen 2 uur in de speeltuin spelen, of 6 keer in het carnaval festival? Geen probleem. En zij vinden het ook altijd erg leuk dat wij een een eigen ingang en uitgang hebben. Voelen ze zich erg stoer door. ;)

Logeren van opa’s en oma’s zal denk ik geen probleem zijn, ze zullen alleen aparte dagkaarten moeten aanschaffen. Je kan ook even bellen om na te gaan of je vooraf kaarten voor hen kunt regelen (sowieso is het een aanrader om eens met de Efteling te bellen, voor degenen die dit nog nooit gedaan hebben, ook weer een belevenissen an sich ;).)

11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    De eerste keer dat wij zijn geweest was mijn jongste zoon 7 maanden. Hij lag alleen maar in de wagen maar vond het allemaal prima. De oudste was pas 2 en vond het fantastisch. Ik lees hier vaker: met zo'n kleintje kun je net zo goed naar een speeltuin gaan maar daar ben ik het niet mee eens. Maanden later had hij het nog steeds over de 'leffelin'.

Wij hebben wel betaald voor een huisje vooraan. Ik vind het al een takke eind lopen naar het park, en dan in het park nog, had geen zin om ook nog door bosrijk te moeten lopen. En ik wil ook niet op een trein hoeven wachten. Ik zag weinig plek op die trein voor een kinderwagen maar misschien kan iemand anders daarop reageren, ik heb er nooit gebruik van gemaakt.

Ik vind het zo leuk Bosrijk! :D

Athina vindt dit leuk.
  12. februarimama

23 okt 2014
    1.525
    851
    113
    Het klinkt allemaal erg leuk! Op tripadvisor ook allemaal lovende verhalen.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    Je kan makkelijk met je buggy/ wagen in de trein! Dat deden genoeg mensen:)

Absoluut mee eens dat vanaf 2 jaar het super leuk voor ze is. Ze betalen ook nog niet en de efteling is voor volwassenen ook super leuk

14. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Heerlijk 3 dage Efteling. Doen wij ook zo nu en dan. Ene dag ene deel van het park, andere dag het andere deel en dag 3 de leukste dingen nog eens. Alles op het gemak.
    En Bosrijk is super leuk!

Athina vindt dit leuk.
  15. februarimama

23 okt 2014
    1.525
    851
    113
    Nog tips voor het eten? Oudste lust geen pannenkoeken.

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Op of buiten het park?

Op het park zit van alles hoor!

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    #17 Jo79, 15 sep 2019
    Laatst bewerkt: 15 sep 2019
    Wij zijn 2 x naar Bosrijk geweest toen ze nog klein waren. Ik vond 3 dagen juist prima op die leeftijd. Mijn zoon deed nog een middagslaapje. Zo hoef je niet in één dag het hele park door te lopen. Bovendien kun je ook naar het zwembad gaan, ‘s avonds naar Klaas Vaak enz.
    Wij dachten dat onze kinderen alleen wat aan het Sprookjesbos zouden hebben, maar dat vonden ze vreselijk, janken bij die pratende boom!
    Ze vonden al die andere attracties juist leuk en je kunt in best veel met kleintjes, alleen niet in snelle achtbanen bijvoorbeeld.
    Geen huisje, maar een appartement. De eerste keer zo’n Poorthuysappartement ofzo en de tweede keer dat achterin, iets met bos? Erg donker, vond dat eerste leuker. Het rare was dat we die de eerste keer ook goedkoper hadden.

Edit, even gekeken, wat een prijzen! Wij hebben daar toen 1/3 van betaald. Wel 2 x met een aanbieding.

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Mijn jongste zoon ging inderdaad ook probleemloos als baby al mee en toen hij 2 was was hij bijna geobsedeerd door de Efteling en Jokie, hij babbelde de hele godganse dag door over niets anders en wilde continu YouTube onride filmpjes bekijken :D. Als er nou 1 park is wat voor kleintjes echt al snel leuk is, dan is het de Efteling wel.

19. Akira1978

Akira1978 Actief lid

3 mrt 2013
    109
    15
    18
    Vrouw
    Wat anderen ook al zeggen. Er zit van alles in Bosrijk en in het attractiepark zelf. Het Eethuys vonden wij vorig jaar erg leuk (zit in Bosrijk). Op de site kun je alle eetgelegenheden vinden met menukaarten. Je kunt hiervoor via de website maar ook telefonisch reserveren. Wij gaan in oktober naar het Loonsche land en daar ook wat eten. Nu al zin in!

20. Luisteraar

Luisteraar Actief lid

15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Het eethuys dat zit in bosrijk zelf was erg lekker en Klaas vaak komt er ook vaak een bezoekje brengen heel leuk!

Deel Deze Pagina