Hoi dames, Gisteren is mijn eerste ivf poging gestaakt omdat er maar weinig eitjes groeide. De eerste echo's zagen er goed uit. Er zaten veel eitjes van redelijk formaat. Uit de echo's daarna bleek dat ze krompen, ook mijn bms werd dunner en mijn oestradiol steeg maar heel langzaam. Uiteindelijk zaten er drie mooie blaasje van 22 mm. Maar 3 is te weinig. Er is toen opgehoogd om te hopen dat de kleintjes nog mee zouden gaan doen. Maar helaas er was gisteren niets meer bij gekomen, er waren er zelf nog meer weggegaan. Ik ben echt verdrietig. Ik snap niet hoe dit steeds kan, er lijkt geen middenweg in te zitten. Hoe kan ik nu nog hoop houden.... Ik moet over 4 weken terug naar de gyn voor een nieuw plan. Zij had het over een ander stimulatie schema met clomid en fsh. Dit zou goed werken bij vrouwen die zo moeilijk te stimuleren zijn. Kent iemand dit, of heeft iemand überhaupt ervaring met slecht te stimuleren......
Ik heb net hetzelfde en kom niet in aanmerking voor IVF omdat ik geen mooie follikels krijg zelfs met maximale stimulatie en ging daarom deze ronde starten met IVM (in vitro maturatie). In vitro maturatie (IVM) is een nieuwe vorm van kunstmatige voortplantingstechniek. Bij deze methode worden onrijpe eicellen uit de eierstokken gehaald middels een punctie. Deze eicellen worden in ongeveer 30 uur in het laboratorium tot rijping gebracht voordat zij worden bevrucht door middel van IVF of ICSI. Het voordeel van deze techniek is dat de vrouw hierbij geen hormonale stimulatie van de eierstokken hoeft te ondergaan. Hierdoor is de behandeling voor de vrouw minder belastend en het risico van overstimulatie is afwezig. Ondertussen zijn hier al honderden baby's mee geboren in België en wereldwijd duizenden. Na een intake gesprek in het UZ Brussel, mocht ik meteen starten, maar wonder boven wonder ben ik in de ronde voor IVM zwanger geraakt. Meer info bij professor dokter Devos UZ Brussel-VUB - Welkom bij het Centrum voor Reproductieve Geneeskunde
Gefeliciteerd, wat een wonder!! IVM klinkt goed. Maar lees dat dat in Nederland alleen gedaan wordt voor onderzoek. Ik heb nog lang niet de maximale dosis gehad. Was deze ronde met 112,5 begonnen en geëindigd met 137,5 gonal-f. Er groeien wel eitjes maar ze komen niet over een bepaald punt heen, en dan krimpen ze weer. Dus er is nog een hoop op te hogen...
Ik heb ook PCOS. Tijdens mijn eerste ICSI poging kreeg ik 100 Gonal-F. Toen had ik maar 2 follikels. De kleine follikels wilde niet meegroeien en de poging werd afgebroken. De cyclus daarna kreeg ik 125 Gonal-F en toen had ik 17 follikels (uiteindelijk 12 eicellen na de punctie) en bijna overstimulatie. Een kleine ophoging heeft bij mij dus geholpen. Veel succes!