Geen fijn gevoel over uitgerekende datum april 2010...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door adriana2008, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adriana2008

6 jul 2009
    27
    0
    0
    Nederland
    Zit met het volgende en wil toch eens vragen wat anderen hier van denken...

Mijn cyclus is altijd 33 dagen geweest.
    Ik ben 9 juli 2009 voor het laatst ongesteld geweest.
    31 Juli 2009 ben ik zonder mijn vriend twee weken op vakantie gegaan.
    14 augustus 2009 had ik bij thuiskomst een positieve zwangerschapstest in handen...(een digitale clear-blue..)
    volgens de echo berekening van oktober zou de uitgerekende datum 26 april 2010 zijn...
    Nou denk ik.. dat kan toch nooit? wanneer ben ik dan in hemelsnaam zwanger geworden?? en hoe kan ik dan 14 augustus al een positieve test in handen hebben gehad...:( (duurt toch altijd 14 dagen.??.)
    als ik een normale cyclus had gehad van 28 dagen was de uitgerekende datum 15 april geweest... en als ik mijn cyclus bekijk 20 april...
    Volgende punt is dat ik vorige week dat was met 33w3 dagen een echo heb gehad en volgens die echo was mijn kindje al 35w2 dagen.. en het hoofdje zelfs 37w... ook was het geschatte gewicht al 2800 gram...

Wat vinden jullie hiervan?
    Ik maak me heel erg zorgen en heb er geen fijn gevoel over :(...

alvast bedankt...

;)

2. bebietje

bebietje Actief lid

6 jan 2007
    170
    0
    0
    Ik weet niet of ik helemaal begrijp waarom je niet blij bent met de datum, maar ik zal je mijn data als vergelijk geven:

Laatste keer ongesteld 29 juni, positieve ovulatietesten 9 en 10 juli, 9, 10 en 11 juli gemeenschap gehad :) en op 23 juli had ik mijn eerste zwangerschapstest in handen. Ben uitgerekend op 4 april 2010. Toen ik met 35 weken voor de echo moest zaten benen op 33 weken, buik op 36,7 en hoofd al op ruim 38 weken. Groeien van beebjes gaat geloof ik altijd in spurtjes, dan het een weer harder en dan het ander weer. Bij onze oudste was dit ook het geval en ik kan je zeggen...alles is keurig in verhouding hoor. Oke, zijn hoofd is wat groter en zijn benen zijn wat korter, maar dat is precies de bouw van mij en mijn man.

Als ik je verhaal lees, dan komen de laatste metingen meer overeen met de werkelijke uitgerekende datum ( rond 15 april) dan eind april. Maar goed nogmaals snap ik je angst niet helemaal geloof ik. Ben je bang dat je eerder bevalt omdat ze mss toch niet helemaal juist gemeten hebben met de eerste echo? Even ervan uitgaande dat je nog gemeenschap gehad hebt met je vriend vlak voor je op vakantie ging zou je eigen uitgerekende datum volgens mij beter kloppen. Maar goed...je kindje komt wanneer het er klaar voor is en over afwijkende afmetingen met een echo zou ik proberen me geen zorgen te maken...

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Als ik op een rekensite als laatste menstruatie 9 juli 2009 invul met een cyclus van 33 dagen, dan zegt hij dat je eisprong heeft plaatsgevonden op 28 juli (hopelijk heb je wel rond die datum sex gehad :D)
    En je uitgerekende datum is 20 april 2010.
    Dat is 1 weekje eerder dan dat de echo zei.

Misschien handig dit even door te geven, zeker ook omdat je ukkie nu al groter is op de echo dan je termijn is.

Ik zou me geen zorgen maken over de datum hoor!

4. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Bij een echo bij ruim 33 weken kun je niet meer zeggen hoe ver je zwanger bent op basis van de metingen. Je baby is kennelijk iets groter dan gemiddeld, zoals baby's gemiddeld bij 35+2 weken zijn. En ik neem aan dat er bij de termijnecho goed gemeten is, en op basis daarvan de termijn vastgesteld, dus die datum wordt gewoon aangehouden.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben het met dopey eens.

verder wil ik je nog vragen wat het uitmaakt? kind komt toch als hij er klaar voor is, welke datum dat dan ook mag zijn.

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Zaadjes kunnen tot wel 7 dagen overleven in de baarmoeder, misschien dat dat is gebeurd. Ik neem aan dat je op die vakantie zonder je vriend iig geen sex met een ander hebt gehad - dan had je nu inderdaad een heel andere zorg gehad ;)

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Bebietje, wij zijn op dezelfde dag uitgerekend. Voor jou misschien ook wel een paaskindje. :D

Met 33 weken kunnen ze geen nauwkeurige meting meer doen omdat het kindje al helemaal opgevouwen zit in de baarmoeder. Ze proberen bepaalde delen van het lichaam te meten en vandaaruit maken ze een schatting. Het hoofdje is altijd wat te groot tegenover het lichaam. Ik zou me er geen zorgen over maken.

8. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Ik ben 3 april uitgerekend:

27 Juni mn ongi gehad
    14 Juli ovulatie
    26 Juli kon ik testen en was zwanger... Dus jij bent in de maand eind Juli of begin Augustus ingenesteld... Dus klopt wel!

En ik ben nu 37 wkn!

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    bij mij blijkt dat dus ook een week later te worden dan volgens mijn cyclus dus kan ik me 11 dagen later ook best voorstellen als je een heel onregelmatige cyclus hebt. als je volgens de echo 26 april bent uitgerekend dan ben je dus 3 augustus bevrucht. als jij je keurig hebt gedragen op vakantie dan is er niks aan de hand. het kan zijn dat je al thuis prijs had bij wijze van en dat de bevruchting pas een paar dagen later heeft plaatsgevonden. een echo kan er ook gewoon naast zitten. je kindje kan sneller of langzamer groeien dan gemiddeld. ik kan me wel voorstellen dat zoiets niet lekker valt bij jou en je partner. maar nu geeft je laatste echo weer aan dat je 13 dagen verder bent. begrijp je mijn punt. dan zou je dus weer op 21 juli bevrucht zijn. en toen was je gewoon nog thuis. het alleralleraller belangrijkste is dat je partner je vertrouwd want het valt net rot met die vakantie van toen. dat is gewoon het rotte van een onregelmatige menstruatie. probeer er nog ff lekker van te genieten de laatste weken

10. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap bij de termijnecho twee weken terug gezet als dat ik, voor mijn gevoel, zwanger was. Ik wist zelf heel zeker dat ik wel twee weken eerder zwanger was, omdat ik precies de datum van de gemeenschap wist.
    Ik geloof dat ze alleen tussen de 10 en 12 weken aan de hand van de lengte van het vruchtje kunnen uitrekenen hoever je daadwerkelijk zwanger bent. In die periode groeien alle vruchtjes precies even hard.
    Vooral aan het einde van de zwangerschap baalde ik behoorlijk dat ik twee weken terug gezet was. Vooral toen mijn uitgerekende datum passeerde.
    Op een gegeven moment heb ik de bevalling laten inleiden omdat de 'echo-datum' ook gepasseerd was, voor mijn gevoel liep ik toen al twee weken over tijd.

Ik wens je veel succes, het is echt niet leuk als ze denken dat je later uitgerekend bent!

Deel Deze Pagina