Over een tijdje ga ook ik stoppen met de pil!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lauwtje, 21 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Jaaa ik heb dr nu al zin in! maar eerst moet ik van mn medicijnen af zijn,,, heb een poos niet lekker in mn vel gezeten dus daardoor zit ik aan de antidepresivia (paroxetine) maarrrr ben al dik een week bezig met afbouwen.. van de HA moet ik eerst 4 weken een halve per dag innemen i.p.v een hele! (heb dr ongeveer een jaar aan gezeten..)daarna contact opnemen en maar hopen dat ik er snel helemaal vanaf ben.. wat een troep!

Groetjes laura

2. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Veel geluk! Ik slik ook een anti depressiva, maar die mag ik gelukkig doorslikken, heeft geen effect op de baby (ik gebruik amytriptiline). Want ik had anders wel gestopt. Maar met hele vervelende gevolgen ,dus gelukkig hoeft het niet.Bar

3. Pacifier

Pacifier Actief lid

11 mei 2007
    126
    0
    0
    Hey lauwtje,

ik heb ook in het verleden aan de antidepresiva gezeten.
    Ik ben er inmiddels alweer 2 jaar vanaf. Ik ben erg blij dat jij
    ook nu lekker ermee gaat stoppen.

Wat een troep he..?

Ik heb ook plannen om over een paar maanden te gaan klussen.
    :oops:

Ik wens je veel geluk en dat je dan maar snel zwanger mag wezen he!:D

Veel geluk

Groetjes, PAcifier

4. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    ja jo ik ben dr helemaal klaar mee.. tot nu toe merk ik nog weinig dat ik aan t minderen ben.. heb jij dr veel last mee gehad?

spannend jo dat je over een paar maanden ook gaat beginnen! succes ermee!

5. Pacifier

Pacifier Actief lid

11 mei 2007
    126
    0
    0
    Hoi Lauwtje bedankt hoor,
    eerlijk gezegt heb ik niks gemerkt van het stoppen.
    Ik ging me alleen maar met de dag beter en beter voelen.
    Er ging echt een wereld voor me open ik had aldie tijd in zo
    een roes gezeten doordie medicatie.

Ik werd alleen heeeel ziek de eerste twee weken dat ik begon.

Ik heb een hele erge deuk in me geheugen opgelopen van die medicatie.
    Ik zou nog wel uren kunnen schrijven over hoe dom mijn psychiaters met me om zijn gegaan. Ik slikte EFEXOR X schijnt ook een van de meest gevaarlijke te zijn (lekker dus....).

Heb jij ergens last van nu je stopt?

Groetjes, PAcifier :D

6. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    oh das lekker dan van die psycho's! :( naja je bent er nu vanaf gelukkig! wat fijn dat je je alleen maar beter voelde!

ik merk er nog vrij weinig van gelukkig.. maargoed ik heb alles nu goed voormekaar.. kheb de leukste vriend die ik me maar kan wensen :oops: een leuk huisje voor ons 2 (wie weet over een tijd 3) dus ik vind t nu wel mooi geweest met die drugs (als je toch kijkt wat in die bijsluiter staat haha) en ik ben ervan overtuigt dat ik nu ook wel zonder kan! als ik eens wat minder ben is mn vriend er wel voor me! :D af en toe voel ik me nog wel eens "blegh" maargoed dat is maar even en dan is t weer goed dusss weg met die troep! :D

7. Pacifier

Pacifier Actief lid

11 mei 2007
    126
    0
    0
    Ik heb erna nog wel veel downs gehad maar het gaat wel langzaam wat beter. Ik heb het 8maanden ofzo geslikt ongv miss iets langer de psychiaters waren het er niet mee eens dat ik stopte maar ik was bijna 17 dus ikhad het lekker zelf voor het zeggen. Ik heb ook echt geen een moment spijt ervan gehad!

Hoelang heb jij het gebruikt?

Groetjes! :)

8. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    gelukkig kon je dat lekker zelf beslissen dan! :D
    ik zit er nu ongeveer een jaar aan!
    hoe lang ben jij bezig geweest met afbouwen?

groetjes

9. Pacifier

Pacifier Actief lid

11 mei 2007
    126
    0
    0
    4 dagen ofzo eerst een halve die dagen en toen gewoon gestopt.

En hoe moet jij het doen?

Groetjess ;)

10. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    oh dat is snel haha :)
    mn HA zegt dat ik eerst 4 weken een halve moet nemen.. vind dat zo lang.. en daarna weer contact met m opnemen. maar ik wil dr zo snel mogelijk vanaf.. ikzelf dacht aan 2 weken elke dag een halve en daarna 2 weken om de dag een halve ofzo.. ik kan dat wel aan hehe.. \:D/

11. Pacifier

Pacifier Actief lid

11 mei 2007
    126
    0
    0
    Dat is ook wel heel lang ja het kan zijn dat die van mij dat ook zo lang wou laten duren.
    Maar heb sch*jt aandie psychiaters ik was na hoogstens vier dagen echt klaar met die pillen hahaha... Veel is ook wel doen wat voor jezelf het beste voelt. Als jij het graag in twee weken wil doen of een week moet dat ook makkelijk kunnen hoor. Ik weet niet hoeveel mg je slikt?

Groetjes! :)

12. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    ja vind ik ook. ik heb net eens zitten berekenen als ik deze week nog elke dag een halve neem en daarna 2 weken om de dag dan neem in 8/9juni de laatste.. nu moet ik deze week de pil nog slikken en word ik 31mei ongi, dan zou ik 4 juni weer moeten beginnen met de pil maarja als dat toch de laatst week is dat ik die medicijnen nog neem kan dat toch geen kwaad om dan gewoon te stoppen met de pil? hehe vanavond ff met mn mannetje overleggen! :)

ik neem elke dag 1 hele tablet dus 20 mg

13. Pacifier

Pacifier Actief lid

11 mei 2007
    126
    0
    0
    Ik had 75mg per pilletje per dag eentje. Ik denk dat jij dan wel makkelijk in twee weken kan stoppen ik slikte er na 4 dagen al geen meer en ik slikte 74mg hahaha...

Ik denk als je over twee weken bent gestopt slikje gewoon een maandje de pil of condoompje en dan is het wel je bloed uit hoor dan zou ik gewoon lekker gaan klussen als jullie dat graag samen willen!

;)

14. Pacifier

Pacifier Actief lid

11 mei 2007
    126
    0
    0
    Ik denk dat je zoizo wel ff lekker een maandje veilig moet oefenen ;)
    Want als het nog inje bloed zit kanje misschien wel een miskraampje krijgen als je echt meteen zwanger bent al!
    Dat wil natuurlijk niemand dat is echt heeeel naar een miskraam.

Groetjes ;)

15. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    zo nou dat verschild nogal ja! ik zal mn HA van de week wel even bellen.. dat ik andere plannen heb.. :)

dan ga ik idd nog even een maandje door! ik hou je op de hoogte!

16. Pacifier

Pacifier Actief lid

11 mei 2007
    126
    0
    0
    Ik ben misschien nu al zwanger maar het is een beetje onduidelijk allemaal hahaa... :rolleyes:

Dus dat moet ik ook nog allemaal maar even aankijken/afwachten.

Let wel goed op jezelf he want als je echt afentoe nog depressief bent zou ik nog eventjes wachten. Doe maar lekker alles waar jij je goed bij voelt meid.

Misschien duurt het wel een jaartje tot je zwanger bent schijnt ook heel normaal te zijn!

Misschien is het goed te gaan kijken eerst hoe jeje voelt zonder de medicatie!

Groetjes! en succes :D

17. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Hoi!
    Hier nog een Laura! En ik ben sinds 2 maanden van de prozac af en ik voel me veel vrolijker!
    En mijn mannetje en ik zijn sinds deze maand ook aan het klussen, het is allemaal zo spannend!

18. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    hoi laura!
    is dat ook een anti depressiva? (ken alleen mn eigen haha)
    zo ja hoe lang heb jij er dan over gedaan om "af te kicken"

wat spannend zeg! veel succes dr mee!

pacifier: wat zou t leuk zijn als je zwanger bent! alvast de felicitaties van mij!

tis meer dat ik niet lekker in mn vel zit kan t niet echt depri noemen gelukkig! maar we zullen zien hoe t gaat! :D

19. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Haha ja prozac is ook antidepressivum, en ik had eigenlijk geen problemen met afbouwen, ik heb ongeveer een maand om de dag geslikt en daarna steeds minder vaak....
    Ik ben alleen een paar weken erg moe geweest maar toen was het ook zo warm, daar kan het ook aan liggen he...

groetjes laupio

20. Pacifier

Pacifier Actief lid

11 mei 2007
    126
    0
    0
    bedankt he lauwtje :D

Groetjessss...... ;)

Deel Deze Pagina