Wanneer menstruatie na afgebroken stimulatie ivm overstimulatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb een overstimulatie na ovualtie-inductie (opgezwollen eierstokken en vocht in mijn buikholte)

Ik moest daarom direct stoppen met stimuleren met Puregon, maar doorgaan met de Lucrin (vergelijkbaar met deca) om mijn eierstokken weer tot rust te krijgen...

Ik was wel benieuwd wanneer ik mijn menstruatie nu dan straks kan verwachten. Ik heb geen Pregnyl mogen spuiten, dus de eisprong ging niet opgewekt worden en de Lucrin moest de eisprong tegen gaan. Iemand een idee??

2. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Allereerst wat naar meid dat je moest stoppen en nu overstimulatie hebt. Hoop dat het snel overgaat.

Ik kan je niet echt een antwoord geven. Weet alleen dat ik 10 dagen na de punctie ongi werd zonder TP.

Hopelijk komt ie snel meis.

liefs

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat een domper zeg!
    Ik hoop dat je gauw weer verder kan, zodra je dat zelf ziet zitten!

Hier speelde de overstimulatie rond de tp op, heb deze dus nog gehad. Daarna werd het heel flink, ik moest bijna opgenomen worden (scheelde 0.1 op mijn waarde).
    Ik bleek zwanger! Beetje rauw op jouw dakje misschien...
    Hoe het met je menstruatie zit durf ik dus niet te zeggen, ik weet wel dat mijn menstruaties na mislukte pogingen goed van de rel konden zijn. Daar zou ik nu ook maar rekening mee houden denk ik...overstimulatie kan echt lang duren.

Sterkte en succes meid!

Elmo

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi Maartje,

Wat vervelend zeg, dat je moest stoppen ivm overstimulatie. Heb het zelf ook ehad en weet....het is geen pretje!!
    Hoop voor jullie dat jullie dan ook snel weer door kunnen.
    Ik moest 2x een normale cyclus hebben en mocht de derde weer starten met de pil ter voorbereiding.
    Maar nu even mbt je vraag......ik vind het op zich best vreemd dat je met de lucrin door moet gaan als deze idd hetzelfde doet alsdecapeptyl. Want dit legt namelijk je eigen hormoonhuishouding plat. Maarre...hoeveel dagen moet je dit eigenlijk spuiten nog dan? Als je ermee stopt (op het moment dat je lichaam weer wat hersteld is) wordt je denk ik gewoon na een aantal dgn weer ongesteld?!!

Ik kreeg destijds Provera 10 mg voorgeschreven. Is een tablet!! (scheelt weer wat vervelende spuiten). Merkte bij de eerste tablet al dat de buikpijn minder werd. Moest 'm 10 dgn slikken, werd op dag 7 ongesteld.

Wens je veel succes Meid!! Rustig aan he!!

Groetjes Majo.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Hoi meiden,
    Bedankt voor jullie reacties en steun.
    Wat balen dat jullie ook met overstimulatie te maken hebben gehad… Van sommige dingen begrijp je pas hoe rottig het echt aan voelt, als je het gehad hebt.. Nou echt vrolijk wordt je er dus idd niet van.

Elmo, wel super dat jij toen zwanger bleek te zijn!!!!

Majo, ik heb ook gevraagd om medicatie om mijn cyclus af te gaan breken (idd ook Provera oid) maar ik mocht dit niet nemen omdat ik anders maandenlang rust moest gaan nemen: door die hormonen zouden mijn eierstokken helemaal gaan stuiteren, dus het verstandigste was een kleine week doorgaan met de Lucrin om de boel wat te sussen. Toen ik echter na 5 dagen terug bij de arts kwam bleek ik dus een overstimulatie te hebben en moest ik doorgaan met de Lucrin (heeft ze 2 nieuwe potten voorgeschreven). Lucrin remt de eisprong af en als het goed is krimpen/verschrompelen dan de eitjes. Doordat ze niet gaan springen wordt de kans dus verkleind dat de overblijfsels kunnen vollopen met bloed ofzo…
    Daarbij… Omdat ik dus zo makkelijk op de Puregon reageerde (ik heb slechts 7 dagen 25 eenheden Puregon gespoten…) moet ik nu straks een zgn lang schema doen, dwz dat ik de cyclus voor de stimulatie al begin met cyclusonderdrukkers (de Lucrin dus). Daarom mocht ik dus doorspuiten, begrijp je het? Haha, het is namelijk een heel verhaal geworden ;)

Ik had toen ik gisteren dit topic aanmaakte al wel enige dagen licht bloedverlies, maar nu verlies is net zo veel als met een menstruatie, maar heb geen menstruatiepijn… Snap er dus niets van… Overmorgen moet ik weer op controle bij de fertiliteitsarts, dus dan hoor ik vast ook wel meer.
    De arts had zelf gezegd dat het wel een poosje kon duren, wss een week of 2… Maar dat zei de arts afgelopen woensdag…. 5 dagen terug dus…. Vind het zo vreemd allemaal.
    Probeer echt zo rustig aan te doen, maar lukt niet elke keer. Wel drink ik goed 2.5 liter water per dag (naast thee en sapjes enzo…) dus dat doe ik wel goed… ben benieuwd wat ze overmorgen gaat zeggen.

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Heh hoe kan je nu overstimulatie hebben? Heeft dat te maken met dat je een te hoge dosis gespoten hebt?

Maar meid wat ongeloofelijk *** hoeveel maanden moet je rust gaan nemen?

Heel veel sterkte!!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx meid...
    Als het goed is mag ik doorgaan zodra ik weer ongi ben (mits mijn eierstokken dan ook ot rust zijn gekomen).

Ik heb de overstimulatie gekrege omdat ik te heftig op het middel reageerde. Dat terwijl ik de laagste startdosering spoot (25 eenheden). Dat terwijl er veel ziekenhuizen zijn die met 50 of 75 starten... Gewoon stomme pech dus. Nu heb ik ook ineens de diagnose PCO erij gekregen, dat terwijl daar dus eerst nooit over gesproken werd...

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jeetje meid wat ongeloofelijk dubbel dit zeg :(. Mag ik vragen wat ze nu gaan doen en hoe ze toch gaan zorgen voor een mooi groeiend eitje, zonder dat je nog een keer overstimuliatie krijgt?

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik moet een lang schema gaan doen (dus de maand voordat we beginnen met stimuleren al gaan beginnen met het onderdrukken van mijn eigen cyclus al starten met Lucrin) en dan slechts 16 eenheden gaan spuiten en daarnaast ga ik dus ook extra in de gaten wordn gehouden...

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jeetje meid, dat is niet niks zeg :(. Maar ik ben zo blij dat we allen in dit tijdperk leven.

Vroeger was er niks aan te doen, maar nu gelukkig wel.

Ben toch blij dat er een oplossing is en ik duim heel hard voor je :D.

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dank je!!

Hoop dat jouw Clomid150 goed gaat aanslaan!!

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Waarschijnlijk niet, daar gaat de gyn al vanuit... Maar hij kreeg van hogeraf opgedragen dat dit iig nog geprobeerd moest worden.

Laat eerst die menstruatie maar doorkomen. Vandaag 4 dagen na de laatste pil Primolut, maar nog niks...

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ow balen meid!
    Heb je erg last van de bijwerkingen? Ik had dat met Clomid 50MG al..
    Merk dat ik met spuiten nu helemaal niet echt last van de bijwerkingen had/heb... Dus, dat is misschien een troost voor je als je toch moet gaan spuiten...

Blijf toch voor je hopen dat deze 150MG wonderen zal gaan verrichten... Wil nog wel ff zeggen dat ik het vreselijk voor je vind dat je 150MG moet gaan proberen terwijl de arts al aangeeft het waarschijnlijk geen nut zal gaan hebben.. Knuffel voor jou!!!

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja die stomme baas van hem he :(. Maar goed, voor een klein wondertje heb ik alles over :).

Ja heb er mega bijwerkingen van, wel fijn dat het bij spuiten minder is :). Zat al onder de pukkels, stemmingswisselinge (arme man).

Liefs

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Weet eigenlijk iemand of je menstruatie milder is als je geen eisprong hebt gehad en je nog Lucrin spuit? Want ik heb nu best veel bloedverlies gehad, maar heb niet de verschrikkelijke pijn gehad die ik normaal altijd wel ervaar bij het ongi zijn…. Ik twijfel namelijk of wat ik de afgelopen dagen heb gehad een tussentijdsbloedverlies is geweest of echt een ongi… Het was namelijk een soort van ongi wat ik nog had toen ik vroeger aan de pil was…. Iemand ervaring???

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Maartje,

Heb geen antwoord op deze vraag. Wilde nog ff laten weten dat ik je uitleg wel snap hoor!! Hahaha, was helemaal duidelijk. Jij reageert dan idd wel heel erg sterk op de hormonen als het ij een al zó lage dosering was. Dan valt het bij mij nog mee, spoot namelijk veel meer (150 toen). Wens je in elk geval héél veel succes en hopelijk kunnen jullie gauw weer door om jullie wens in vervulling te laten gaan!!

Succes!! Liefs Majo

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vandaag weer contole gehad.
    Ipv 6 uber-rijpe-eitjes heb ik er nu nog 2 zitten, die noemde ze cystes... Eentje is 31 en de ander is 32 MM. De bloeding die ik had bleek al wel echt mn ongi te zijn. Nu moet ik nog een week doorgaan met de Lucrin en dan volgende week weer langskomen en ze denkt dat ik dan mag gaan starten met de Puregon (16 eenheden!!

Overstimulatie is nog heel erg licht aanwezig, dus ook dat ziet er veel beter uit. Gelukkig..want ik vond het best wel eng!

19. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi Maartje,

Mag jij dan wel gewoon Puregon gaan spuiten terwijl de overstimulatie nog niet helemaal weg is en je cystes hebt??

Vroeg met dit zo af, omdat ik ook wel eens hoor dat je dan niets mag.

In ieder geval succes meid.

Liefs

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    De dokter zei dat ze dacht dat de overstimulatie volgende week wel helemaal over zou zijn. Hoe en wat precies met de cystes weet ik niet.

Deel Deze Pagina