Bij bevalling van 2de, waar bleef je ander kindje?

Discussie in 'De bevalling' gestart door tihany, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    De titel zegt het al zelf he. Waar bleef jullie 1ste kindje als je moest bevallen van het 2de. Vooral voor degene die in het ziekenhuis bevallen zijn dan.
    ik moet volgende maand met geplande keizersnede bevallen van een 2de. Onze dochter van 3 gaat die dag gewoon naar school en wordt dan door mijn schoonouders afgehaald van school.
    De bedoeling was hier dan dat als ik bevallen ben, mijn man haar gaat halen thuis. en dan dat zij al eerste haar broertje kan zien. Zonder oma's, opa's,... er bij.
    Hoe ging dat bij jullie?

2. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat vraag ik me ook wel af. Je hebt dan eigenlijk nog geluk dat het gepland is. Wat als midden in de nacht de bevalling begint? Lijkt me niet echt prettig om er nog een peuter bij te hebben.
    Hmm wel iets om over na te denken..

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik heb een halve dag gelopen met gebroken vliezen, thuis. En s'avonds besloten om naar het ziekenhuis te gaan om de weeen op te wekken.

Dochter lief is naar opa en oma gebracht om te logeren. S'nachts zijn we weer thuis gekomen met eentje extra:p. De volgende morgen heeft me man haar opgehaald en later zijn me schoonouders pas gekomen...gewoon eerlijk gezegd dat Jasmijn de eerste moet zijn...geen probleem.

4. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, maar als mijn vliezen niet breken (ik had niet in de gaten dat ik al bijna aan het bevallen was), ik weet niet hoe dat dan moet. Familie woont hier niet in de buurt. Ach ja, misschien duurt deze bevalling wel langer...

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

Zorg dat je altijd iemand kan bellen die zelf vervoer heeft en haar dus kan komen halen. (koop desnoods ergens een 2de hands zitje of laat je partner die van jullie alvast los maken als je begint...)
    Misschien een goede vriendin in de buurt waar ze eventueel heen kan?

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle is om 9 uur opgehaald door pake
    (vooraf al afgesproken dat als de bavalling begint jelle bij pake en beppe zal blijven)
    en 10 voor 12 is hendrik geboren

jelle lag toen bij pake en beppe op bed, later op de dag is jelle thuis gekomen en is later weer mee gegaan naar zijn pake en beppe heeft hier 1 nachtje geslapen zodat ook wij er even aan kunnen wennen dag daarna is jelle gewoon weer thuis gekomen en gebleven
    (jelle was toen 1 jaar en 9 maand)

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ga ook weer in 't ziekenhuis bevallen. Als 't overdag begint brengen wij Milan naar opa en oma en als 't s nachts begint bellen we oma om naar ons te komen. Mijn schoonouders wonen één straat verderop, dus dat is op zich wel handig.

Mocht er bij hun toevallig iets tussen zijn gekomen, kunnen we altijd mijn ouders of mijn zusje ofzo nog bellen. Of aan de buurvrouw vragen of ze de tijd tot schoonouders kunnen, kan overbruggen. Genoeg mogelijkheden hier ;).

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    hier zijn we ook druk bezig met oppas regelen voor alyssa.
    in principe gaat alyssa naar mn schoonouders, maar mn schoonouders hebben bedacht dat ze nog even op vakantie gaan en komen terug als ik 38weken ben.
    ik ben van plan om gewoon thuis te bevallen dus als het snachts gebeurt hoop ik dat alyssa doorslaapt of dat het na 38weken gebeurt en dan gaat ze naar opa en oma.
    als het voor de 38weken is kan ze altijd bij de gastouder terecht en mn schoonzus woont gelukkig ook dichtbij.

vind het wel een enorm geregel omdat je niet weet wanneer het begint.

liefs doris

9. Seth

Seth Niet meer actief

Bij mn beste vriendin....

heb nu alleen 1 probleem..... deze beste vriendin is NU ook zwanger... en 2 weken eerder uitgerekend....
    maar heb nu een oplossing, een andere vriendin.... tenzij kleintje wat later is, want dan is deze midweek weg....

maar dan gaan kindjes toch maar naar schoonmoeder, MAAR...
    tis dan kindjes brengen, bevallen... en ALLEEN de kindjes weer terug ophalen...
    wil idd ook dat ze kennis kunnen maken met baby, zonder oma dr bij.... (aangezien dat ook iemand is die niet op de "achtergrond"blijft)

10. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Mijn dochter gaat naar mijn vader of hij komt bij ons als het midden in de nacht is. Mijn moeder zal bij de bevalling aanwezig zijn. Als mijn vader moet werken en niet eerder naar huis kan cq vrij kan krijgen, heb ik eventueel nog een vriendin of schoonzusje achter de hand.

Wij gaan weer bevallen in het geboortehotel en als het overdag is, komt mijn vader met onze dochter naar het hotel. Ik vind het niet zo`n probleem als mijn ouders erbij zijn, die zullen zich op de achtergrond houden en ons ook even alleen laten. Als het s`nachts is, ziet ze haar brusje de volgende ochtend.

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Als deze bevalling net zo gaat als de vorige (van 0 cm tot aan geboorte 4 uurtjes), dan zal onze dochter gewoon bij ons zijn (de vorige was een snelle bevalling waarvan ik de eerste 2 uur niet wist dat het al begonnen was).
    Krijg ik deze keer wel tekens van een begin, dan komt mijn moeder of vader onze dochter halen.

12. Seth

Seth Niet meer actief

heb daar ook aan zitten denken.... mijn vorige bevalling was ook super snel.... maar lijkt me dat je dan ook je kleine tijdens de bevalling "in de gaten gaat houden".....al is het maar om in de gaten te houden dat ze niet aan spullen gaan zitten van vk...
    en je "afleidt van je werk"
    en lijkt me beetje een uhhhhh "traumatische" gebeurtenis....
    (kan het even niet anders omschrijven)

Bedoel ze ziet dat haar mama pijn heeft en dat er "iets" is, maar begrijpt niet waarom....

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #13 lovewinnie, 17 mei 2010
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
    mijn oudste dochter was bij mijn zus en kort na de geboorte kwam zij met mijn zus naar het ziekenhuis waar zij als eerste kwam kijken. ik had ondertussen gedoucht en mezelf opgefrist toen dochtertje kwam kijken. vond dit zelf wel een fijn idee dat ze niet al dat bloed enzo zou zien. is toch wel angstaanjagend voor een kind van 1 :D. nu was het gewoon mama, papa en een baby die ineens uit de buik was ipv erin. ze ging ook meteen naar me buik wijzen van mama baby uit. ze was meteen erg nieuwschierig en hebben der eigen tempo laten bepalen van wanneer ze op hem af zou gaan en wanneer ze belangstelling ging tonen. eigenlijk wilde ze hem vrijwel meteen afkussen en zelfs vasthouden.

2e bevalling was ingeleidt dus op afspraak en dat maakt het wel makkelijker om alles van te voren te regelen. bevalling duurde ruim 4 uurtjes

14. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik had het geluk dat ik naar het ziekenhuis moest toen de creche net open was. dus de oudste is naar de creche gegaan waar hij door oma is opgehaald en naar het ziekenhuis is gebracht.

15. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Bij ons kon me oudste naar een van de oma's toe.
    Het begon al s'avonds rond 22:00 uur, we hebben oma gewaarschuwd dat het kon dat we haar gingen bellen. In de ochtend heeft ze haar opgehaald.
    Net op tijd want moest erna gelijk door naar ziekenhuis.
    Toen ze er was en we weer thuis waren, kwam ze met me schoonouders mee naar huis toe.
    We hebben toen gewoon gezegd dat we de oudste eerst alleen wilde laten kijken en wennen.
    En zoals al eerder gezegd op haar eigen tempo.
    Hier vond ze het denk 2 minuten raar, liep stukje weg alsof ze erover
    na moest denken wat er gebeurd was.
    Daarna was het goed en wilde ze kussen en vasthouden.
    Daarna kwamen schoonouders kijken.

16. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hier gaat het waarschijnlijk zo gaan dat m'n schoonouders de dochter gaan ophalen aan school. En als ik bevallen ben en terug op de kamer, want krijg keizersnede. Dat dan mijn ventje haar gaat halen. Een tegen dat hij terug is, verwittigen we de rest van de familie. zo heeft onze dochter toch rustig de tijd om haar broertje in alle rust te leren kennen.

17. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Mijn schoonmoeder is er van overtuigd dat wij haar bellen als de bevalling begonnen is.
    Ze wonen echter een uur rijden van ons weg, wat betekent dat ze dan bij ons blijven.
    Zowel ik als mijn man zitten daar helemaal niet op de te wachten, zeker niet omdat we nog niet weten of we thuis bevallen of in het ziekenhuis.
    We willen gewoon het huis voor onszelf.
    Vandaar dat we de gastouder uit het dorp vragen omdat die er bij plotseling vertrek naar het ziekenhuis binnen drie minuten is en als achterwacht een vriendin die een dorp verder woont mocht zij niet thuis zijn.
    Ik heb alleen nog niet de moed gehad om dit allemaal aan mijn schoonmoeder te vertellen...

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Mijn vader kwam om half 5 's ochtends bij mij thuis aan toen ik al in het ziekenhuis lag, mijn man kwam meteen daarna naar het ZKH en was bijna te laat *oeps*

19. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik ben dan wel thuis bevallen, maar heb toen het begon om 4.45 uur m'n moeder gebeld die toen Kyra van 2 jaar en 4 maanden op is komen halen. Toen Dinja geboren was hebben we weer gebeld met de vraag of ze haar naar huis wilde brengen en toen heeft ze zelf beneden gewacht totdat we eert met z'n 4 tjes kennis hadden kunnen malen voordat ze naar boven kwam met schoonmoeder.

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is een goeie......ik denk mijn schoonmoeder alleen die moet ik echt niet hier in huis hebben als ik al begonnen ben.....hoop dat het rustig begint deze keer en ik dus nog redelijk bij ben. Dan maakt het niet uit. Brrr moet er nog niet aan denken, vind ik zooo raar, dat die kleine dan weg gaat terwijl wij thuis blijven. Hij zal wel denken.......hoop dat hij dan al slaapt, dan merkt hij het niet. Want hij is wel stapel op ze!!!
    Dus ja schoonouders!

Deel Deze Pagina