Hallo meiden, Vanmorgen in het ziekenhuis geweest en dat was toch even een tegenvaller. 1 april heb ik een laproscopie gehad en toen kregen we te horen dat mijn linker eierstok in een soort vliesje zat en dat ze die hadden kunnen openknippen en dat dan de banen vrij waren om zelf zwanger te raken. Vandaag dus terug geweest voor het vervolggesprek, kreeg ik te horen dat we IUI moeten beginnen, want dat we nog net zo weinig kans hadden als voor de laprascopie. Dus daar zit ik dan, met een tas vol hormonen en een hoofd vol verdriet. Ergens hoop ik nog op een wondertje dit weekend, want dat zou de laatste keer zijn zonder hormonen spuiten en ziekenhuis inseminaties. Wie zit er nog meer in dit schuitje?
Hoi Amy, Rot voor je meid, het is erg teleurstellend als je lichaam niet meewerkt met het zwanger worden hè? Zijn jullie al lang bezig? Probeer positief te blijven (ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan) en kijk naar de kansen die er liggen om toch je droom uit te laten komen! Ik ga wsl ook het iui traject in, ml en ik proberen het nog een ronde zelf en dan moet ik ook geloven aan de tas hormonen en het charmante in de beugels hangen.... Hopelijk is dat traject voor ons beiden niet nodig, succes!
Hoi 'Roerei'. Ja, dat is zeker teleurstellend! Dat is precies de juiste verwoording! Ik denk dat wij gelijk lopen met jullie qua tijd, wij zijn in juli 2012 gestopt met de pil. Wanneer moet jij weer ongesteld worden? Het liefste helemaal niet natuurlijk!!! Wij hebben ook nog één kansje aankomend weekend.
Hoi Amy, We lopen inderdaad gelijk op qua tijd, wat nu alweer veels te lang geleden lijkt...tja als je alles van tevoren weet dan was ik veel eerder begonnen met zwanger worden maar ja, je doet er niets aan. Ik heb mijn NOD rond maandag 12 mei. Deze maand ga ik mijn eisprong wel weer in de gaten houden met ovu testen, dit heb ik 6mnd niet gedaan omdat ik er teveel mee bezig was. Nu zoiets van alles proberen uit de kast te halen en anders IUI. Jij dit weekend dus...spannend....hou je het nog een beetje vol op de wachtbank? Ik hoop voor je dat het raak is!!
Echt toevallig dat jij dat reageert op mijn bericht! Leuk om een echt lotgenootje te hebben nu! Vriendinnen vinden het allemaal heel erg, maar snappen het niet echt... Haha, ik rond 10 mei!! We lopen echt gelijk! Eng bijna, hihi! Ik ben gelukkig nog wel jong, ben afgelopen vrijdag 27 geworden en jij? Maar dar dan nog haat ik het wachten hoor! Heb je je eisprong wel op tijd? Hebben jullie ook al een samenlevingstest gehad?
Je wordt dan even met je neus op de feiten gedrukt. Zeker als het voor jou zo rauw op je dak komt vallen. Hopelijk is dit het laatste zetje wat je nodig hebt. Zelf ook sinds de zomer 2012 aan het proberen. En ik zit nu in de wachtweken van de eerste IUI. De hormonen prikken viel mij erg mee. Zag er erg tegenop. Ben wel blij dat mijn cyclus nu gereguleerd wordt, want hij was niet echt regelmatig.
Haha Amy, ja het is inderdaad een beetje scary zoveel overeenkomsten maarre iig ook iets wat niet overeenkomt, ik ben (al) 33 jaar. Wat dat betreft een laatbloeier . Het wachten vind ik inderdaad echt killing, wat dat betreft zit ik zo rond mijn eisprong altijd wel in de 'rustigste periode' van de cyclus...nou ja rustig...in mijn hoofd dan hihi! Het enigste wat wij niet hebben gedaan in de MMM is inderdaad de samenlevingstest, ik wist helemaal niet dat ie bestond totdat ik het hier tegenkwam op het forum. Hier spijker je de kennis echt bij !
Roerei en Mart, zitten we met z'n 3en in hetzelfde schuitje. @Roerei, wat raar dat jullie geen samenlevingstest hebben gehad! Hoe maak ik trouwens zo'n leuke banner? @Mart, jij hebt dus al hormonen geprikt? Dat moet ik vanaf mijn eerstvolgende cyclus gaan doen, lijkt me wel heeeel raar! Mijn cyclus is super regelmatig, kan wel eens 1 of 2 dagen schelen, maar veel meer niet... Dat maakt het juist zo vreemd allemaal! Gelukkig worden we nu alle 3 geholpen! Het komt allemaal wel goed met ons! En zoals m'n zus altijd zegt, als je er lang over doet, krijg je de mooiste kindjes! (ze heeft er 2,5 jaar over gedaan, zonder MMM).
Zoals je in mn handtekening ziet, heb ik ook een heel traject gevolgd met uiteindelijk het gewenste resultaat. Het is heel moeilijk om de knop om te zetten, daar kan ik over meepraten. Er zullen heel wat tranen vloeien de komende tijd al dan niet onder invloed van hormonen. Zolang jullie er goed over kunnen praten en steun hebben aan elkaar komt het helemaal goed. Blijf hoop houden. Heel veel succes!
Hoi Amy, Wat een herkenbaar verhaal! Zo teleurstellend om te horen dat een hormoonbehandeling nodig is en de natuur een handje te helpen... Wij zijn na allerlei onderzoeken in januari begonnen met de eerste IUI, maar die werd halverwege afgebroken omdat ik overstimulatie had (6 eitjes). Daarna gingen er een paar maanden voorbij omdat ik cysten had en daarna is bij mij een poliep ontdekt. Die moet binnenkort onder verdoving weggehaald worden, waarschijnlijk in juni. Gelukkig mogen we deze cyclus toch weer een IUI behandeling doen, ik spuit nu een week hormonen. Er groeit tot mijn verbazing nu maar 1 eitje, maar ik ben allang blij dat we verder mogen met de behandeling. Mijn eisprong is dit weekend gepland, dus ik doe nu ovulatietesten om direct Pregnyl te kunnen spuiten als het zover is. Ik heb maandag weer een afspraak voor een echo. Het spuiten vond ik ook heel raar, eigenlijk een beetje eng zelfs. In eerste instantie heeft mijn man de injecties gedaan, maar nu kan ik het zelf ook. Anders zou ik wel heel erg afhankelijk van hem worden... Als jouw vriend of man het wil doen, zou ik het hem eerst een keer laten doen (bij de prikinstructie in het ziekenhuis). Daarna kan je het in de vertrouwde omgeving thuis zelf proberen. Of heb je de prikinstructie al gehad? Heel veel succes ermee en probeer positief te blijven. Dat lukt mij lang niet altijd (na 2,5 jaar proberen ben ik wel klaar met wachten en al dat ziekenhuisgedoe), maar ik heb er alle vertrouwen in dat IUI ons gaat helpen
Siri, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Ja, dat geloof ik dat er tranen gaan vloeien, dat is nu ook al voorgekomen zonder hormonen, dus dat wordt nog leuk... Bedankt voor je steunberichtje! Super lief!
Hoi Purplebee, Wauw, 6 eitjes!!! Mocht je ooit voor IVF moeten, dat weet je in ieder geval wel dat je lekker veel eitjes laat groeien! Hoe was de echo? Ik krijg halverwege mei de prikinstructies (al hoop ik natuurlijk dat er een wondertje is gebeurd en het allemaal niet nodig is, hihi) Mijn vriend gaat mee dan! Want het lijkt me ook raar om mezelf te prikken... Ik ben ook wel klaar met dat wachten, maar gelukkig worden we geholpen toch?!
Vandaag heb ik mijn eerste IUI (inseminatie) gehad, best spannend allemaal! Nu afwachten... Hopelijk is het voor allemaal jou niet nodig en word je deze cyclus toch nog zonder hulp zwanger. Ik kan me heel goed herinneren dat ik daar ook heel bewust mee bezig was: dit is onze laatste kans zonder hormonen en ziekenhuisbezoekjes! Maar bij ons is het niet gelukt die laatste keer... Laat je nog eens weten hoe het verder gaat? Ik ben erg benieuwd!
He meis, wat spannend!!! Hoe was dat? Doet het zeer? En moest je lang blijven liggen? Ik wil ALLES weten! Ik ga er niet echt vanuit dat dat gelukt is inderdaad.... Maar het zou wel echt leuk zijn! Ik ga binnenkort voor een oriëntatie gesprek naar een acupuncturiste, hopelijk geeft dat wat rust en haalt het mn hoofd leeg. Ik kan aan niks anders denken. Heb jij dat ook?
Hihi wat grappig. Ik heb ook een acupuncturist gevonden die de hormoonbehandelingen ondersteunt. Via via heb ik positieve verhalen gehoord over acupunctuur om een handje te helpen met de behandelingen, dus ik ben eind vorig jaar gestart. Ik heb vandaag de vierde behandeling gehad. Naast de behandeling krijg ik van haar ook veel tips, bijvoorbeeld voor een goede doorbloeding van je baarmoeder (dat bevordert de innesteling). Bijvoorbeeld elke dag een half uurtje sporten (in mijn geval wandelen), groene groenten eten, koude voeten voorkomen, enz. En over de inseminatie van vandaag: ik voelde er weinig van. Ze gaan met een flexibel slangetje je baarmoeder in, dat voelde ik nauwelijks. Om er goed bij te kunnen, gebruiken ze een eendenbek. Dat ze zo'n eendenbek gebruiken was voor mij niet de eerste keer, dus ik wist al dat het een beetje raar voelt. Maar geen pijn gehad! En ik vroeg of ik na het inspuiten even mocht blijven liggen en dat was geen probleem. De verpleegkundige die mij hielp vertelde dat zij zelf onderzoek hebben gedaan naar het effect van blijven liggen na de inseminatie en daaruit is gebleken dat het weinig verschil maakt. Maar het is vooral voor mijn gevoel prettig om even te blijven liggen. En ik heb hier op het forum ook veel verschillende verhalen gelezen daarover. Ik heb uiteindelijk iets van 5 minuten extra in die stoel gelegen. We moesten al een uur eerder in het ziekenhuis om het sperma van mijn man in te leveren. Daarna moet je dus ongeveer een uur wachten en dan haal je het buisje met zaadcellen op bij het laboratorium. Het zaad was trouwens van goede kwaliteit, minimaal 2 miljoen goede zaadcellen moeten er in zitten, wij hadden er nu ruim 9 miljoen! En om de kansen te vergroten kregen we ook het advies om vanavond nog even te 'klussen' . Best een spannende dag alles bij elkaar, en nu dus voor het eerst heel bewust in de wachtweken. We hadden maar 1 eitje dat aan het groeien was, met meerdere eitjes is de kans op een bevruchting groter. Maar toch heb ik het idee dat we nu meer kans hebben op een zwangerschap dan wanneer we het zelf proberen. Ze hebben de zaadjes dichterbij de eicel gebracht, precies op het goede moment. Dus nu maar afwachten en gewoon verder gaan met ons leventje... Dat was ook nog een advies dat de verpleegkundige ons gaf. We hoeven niks te doen of te laten, sporten, werken, alles kan gewoon doorgaan. Heel veel succes met jullie laatste 'zelfstandige' poging!
Heel grappig inderdaad! Maar jij gaat dus ongeveer 1x in de maand naar die accupuncturist? Heb ik heel toevallig vandaag nog sperziebonen op, haha! Die eendebek ken ik ook wel ondertussen ja! Dat verschilt ook onwijs wie dat doet! Een ervaren arts of een leerling arts... Maar goed, iedereen moet het leren, alleen dit is voor de patiënt niet zo'n fijne les... Oeeehhh, vanavond extra klussen!! Ja, waarom ook niet inderdaad! En 9 miljoen! Dan moet het toch gewoon goed komen! 9 miljoen kansen!!!!! We moeten nu wachten of ik ongesteld word of niet... zal dan ongeveer gelijk lopen met jou... Maar ik acht voor jou de kans veel groter dat jij niet ongesteld wordt als voor mij hoor! In welk ziekenhuis zitten jullie?
Hoi, Ik zit ook in het IUI traject en heb net twee keer een IUI behandeling gehad. 5 mei is mijn NOD, ik heb me geestelijk al voorbereid op de teleurstelling. Ik ben zovaak teleurgesteld geweest in negatieve testen. Pas na drie mislukte IUI pogingen zonder hormonen mag ik een kijkoperatie en IUI met hormonen doen. Ik wil jouw veel succes wensen in je IUI traject, hopelijk snel raak voor ons. Xxxxxx