Deze week is het 4 weken geleden dat we bloed hebben laten prikken voor het chromosoomonderzoek. Dus het kan zijn dat de uitslag deze week binnen is. En men wat ben ik bang voor wat eruit kan komen. Ik lig al een paar dagen er van wakker 's nachts en ben niet te genieten en loop alleen maar te katten tegen mn vriend. De ergste scenario's spelen zich af in mn hoofd. En dan is het vandaag nog eens extra erg vanwege moederdag en alle blije berichtjes die ik lees op facebook. Hopelijk krijgen we snel wat te horen en is er niks uit gekomen.
Dat is snel, 4 weken. Zij vertelden ons dat het wel 3 maanden kon duren... Ik probeer niet aan de uitslag te denken, omdat het nog ver is. Misschien dat het over een maand wel gaat "kriebelen". Ik hoop ook dat er niets uit komt, maar wat verklaart dan onze zes miskramen? Ik las ook ergens iets, dat, als er wel iets gevonden wordt, ze een soort van voorselectie kunnen doen. Dat gaf mij dan wel weer hoop. Voor nu... Probeer ik per dag te leven. Ben ik even op zoek naar andere verhalen, dan die leuke facebookberichten over moederdag (ook al heb ik ook een schilderij gehad van onze zoon van 3 jaar). Ik plaats geen foto, uit "protest" omdat mensen niet zien wat er speelt en ik toch ook mijn verhaal niet op facebook zet...
4 weken is snel zeg! bij ons duurde het ongeveer 8 weken (toen was het van mijn man binnen, gelukkig goed) mijn deel is nog niet bekend, ik kon nog niet prikken ivm hcg wat nog in mijn lijf zat. hopelijk komen er geen gekke dingen uit! Sterkte met afwachten
Voor jullie dus ook spannend. Het was 4-6 weken. Dus kan zijn dat het nog 2 weken duurt maar ga van de week toch even bellen. Jullie ook succes met afwachten. Zwaaistaart, dus als ik het goed begrijp moet jij nog prikken voor het onderzoek? Nu we het onderzoek hebben laten doen denk ik wel eens..hadden we niet nog een keer een zwangerschap af moeten wachten. Misschien stress om niks. Maar goed, terug draaien gaat nu toch niet meer en we duimen voor een goede uitslag.
Dat wachten lijkt me vreselijk. Veel sterkte daarbij! Shally; waar gingen ze precies naar zoeken en waar ben je bang voor dat er uitkomt?
Als je 2 miskramen hebt gehad mag je chromosoomonderzoek laten doen. M'n vriend en ik hebben allebei bloed moeten laten prikken en dmv het bloed proberen ze te achterhalen waarom ik de miskramen heb gehad. Ze kunnen dan o.a. zien of 1 van ons een chromosoomafwijking heeft. Ik ben bang omdat er ook dingen uit kunnen komen waardoor een spontane zwangerschap niet meer zou kunnen.Ze vinden bij 15-20%!van de vrouwen een oorzaak. Dus er komt vaker niks uit dan wel en daar houd ik me maar aan vast. Maar je moet er maar net tussen zitten. Brr..
Aha, ik snap het. Heb zelf zo'n onderzoek nooit gehad, vandaar. Geen specifieke dingen in de familie waar je bang voor bent dus. Ik hoop dat er niks uitkomt of iets waar iets aan te doen is. Ik duim voor je en hoop dat je snel de uitslag krijgt!
Spannend Shally! Mijn man en ik hebben ook zo'n onderzoek in LUMC gehad. Uitslag duurde ca. 6 weken inderdaad. Gelukkig op dat gebied alles in orde. Ik hoop dat jullie hetzelfde bericht zullen krijgen. Als dit in orde is kun je natuurlijk ook weer verdere onderzoeken vragen! Succes.
Inmiddels heb ik wel bloed laten prikken, maar wel veel later dan mijn man. Sta nu weer op het punt om te gaan menstrueren, dan moet ik nog een keer bloedprikken voor andere dingen. Dan bel ik in 1x voor beide uitslagen...