Gister weer de eerst fm gehad van deze cyclus, een follikel van 11,5mm en baarmoederslijmvlies 8,9mm op cd 9. Nu vroeg ik me af in hoeverre de groei van het baarmoederslijmvlies in relatie staat tot de groei van follikels? Vorige ronde had ik namelijk op cd 10 een follikel van 12mm en baarmoederslijmvlies was 6,7mm. En op cd 13 was de follikel niets gegroeid en het baarmoederslijmvlies gegroeid naar 8mm. Toen moest ik Gonal ophogen van 50eh naar 62,5eh. Uiteindelijk had ik op cd 21 mijn eisprong. Nu is mijn baarmoederslijmvlies dus al dikker dan toen, is het dan ook waarschijnlijker dat mijn follikel ook gewoon netjes door gaat groeien?
Ik heb in september een cyclus met Menopur gehad waarbij mijn baarmoederslijmvlies wel groeide maar geen enkel follikel! Zels niet na bijna 15 dagen spuiten. De cyclus is dan uiteindelijk ook afgebroken geworden. Ik denk dus niet dat je dat zo zwart-wit kan gaan stellen. Ik denk wel dat je mag stellen dat het er voor deze cyclus goed uit ziet. Ik had in mijn laatste cyslus op cd 9 (na 7 dagen 1 ampul Menopur) 2 follikels van 11mm en een goed baarmoederslijmvlies (hebben niet gezegd hoeveel). Heb dan nog 3 dagen moeten door spuiten en op cd 12 waren mijn beide follikels gegroeid tot 18mm. De cyclus daarvoor echter had ik op cd 8 (na 7 dagen 1 ampul) nog geen follikel maar was mijn baarmoederslijmvlies al beginnen groeien, dan heb ik moeten ophogen naar 1,5 ampul en op cd 13 had ik een mooi follikel klaar zitten. Zo zie je maar dat de ene cyclus de andere niet is. Ik zou me daar dus niet op blind staren als ik jou was. Al snap ik wel dat je natuurlijk alles wil "analyseren" , ik deed net hetzelfde . Succes!!
Dat kan, maar hoeft niet. Dikker en goed meegroeiend baarmoederslijmvlies zegt wel vaak wat over de kwaliteit van de eicellen en de kans dat het echte eicellen zijn en geen lege blaasjes. Hoe dik je baarmoederslijmvlies dan precies moet zijn in verhouding tot de eicellen en het aantal, is niet te zeggen.
Bij mij is daar werkelijk geen pijl op te trekken, maar ik eindig eigenlijk elke cyclus wel met baarmoederslijmvlies van 10+ mm. Dat ziet er altijd goed uit zegt de gynaecoloog. Ik heb nog nooit gehoord dat dikte baarmoederslijmvlies iets zegt over of een follikel werkelijk een eicel bevat en geen leeg blaasje is?
Volgens mij zegt de dikte van het baarmoederslijmvlies helemaal niks over het wel of niet hebben van een eicel in een follikel. Het zegt ook niks over de kwaliteit van eicellen. Dat heeft werkelijk helemaal niks met elkaar te maken. Onder invloed van de hormonen kan je baarmoederslijmvlies gaan groeien, maar dat hoeft dan niet meteen ook voor een follikel te gelden. Het gaat niet altijd samen. Je kunt een dik slijmvlies hebben, maar dat er geen follikel groeit. Of alleen een follikel en geen goed slijmvlies. En als je bijvoorbeeld een cryo-terugplaatsing hebt, wordt dat in ons ziekenhuis altijd in een kunstmatige cyclus gedaan. Daarbij wordt het middel Progynova gebruikt. Dat zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies gaat groeien, maar de eisprong wordt tegen gehouden. Als het op minimaal 7 mm zit, moet je er Utrogestan bij gaan nemen. Vijf dagen daarna heb je de cryo-terugplaatsing. Dus wel een dik baarmoederslijmvlies, maar nergens follikels of eicellen te bekennen.
Ik eindig uiteindelijk ook altijd rond de 11-12mm rond mn eisprong. En de eerste fm varieert het wat meer, ook afhankelijk hoe groot de follikels zijn. Maar deze verhouding, kleine follikel en dik baarmoederslijmvlies heb ik eigenlijk dus nog niet gehad hopelijk is er donderdag meer groei van de follikel te zien. Er zit niets anders op dan afwachten en hopen dat mn follikel nu wel meteen doorgroeit
Ook voor jou geldt... geduld en afwachten. Frustrerend he!! Ik duim voor je dat er donderdag wat meer groei te zien is!
hoi Flora, ik heb nauwelijks meerdere echo's in 1 cyclus gehad en kan daarom helaas niets nuttigs inbrengen hier, maar wens je veel succes vandaag! laat je ons iets weten?
Toch wel; de eicel in de follikels, geven hormonen af die het baarmoederslijmvlies helpen groeien. Is de kwaliteit van de eicel slecht of is het follikel leeg, is de kans groot dat het baarmoederslijmvlies niet lekker meegroeit. Het hoeft niet maar het is wel regelmatig zo. Dit volgens de fertiliteitsartsen in Breda. en anders hebben ze wel hele rare dingen verteld..
Mijn baarmoederslijmvlies is altijd echt dik , vorige keer 16/17 mm maar had van de 6/7 maar 2 goede eicellen met top baarmoederslijmvlies dus in mijn geval telt het niet zo. Morgen weer een punctie dus hoop op meer resultaat. Succes!!
Helaas betekende het deze keer niets goeds dat het baarmoederslijmvlies al dik was.. Follikel is weer verdwenen en baarmoederslijmvlies zelfs gezakt van 8,9mm naar 5,9mm Pfff wordt er een beetje moedeloos van. Nu opgehoogd naar 75eh en maandag weer terug.. Hopelijk is er dan wel groei te zien.
Aaah shit! Ik hoop dat ophogen gaat werken voor je... We gaan wel gelijk op steeds, mijn vorige cyclus verliep ook zo met uiteindelijk overstimulatie Succes meis, ik duim voor eindelijk eens succes!
Zegt hier ook niks.. want mijn baarmoederslijmvlies was afgelopen vrijdag 12mm en na 23 dagen spuiten nog niet een follikel.. ik ben benieuwd morgen weer een meting.. jij ook succes!
Ja echt balen.. Het lijkt erop dat de gonal steeds slechter z'n werk gaat doen. Hopelijk mag ik volgende ronde (als die nog komt) iig hoger beginnen.
Het lijkt bij mij of het elke zwangerschap moeilijker wordt.. de eerste 2x clomid zwanger de tweede deed clomid niks daarna 10 dagen puregon 50 eh zwanger en nu alweer de derde ronde met nog maar weinig resultaat.. Ik had de eerste ronde overstimulatie na ophogen naar 75 eh daarom willen ze het rustig aan doen.. Ik mag nu de volgende ronde die hopelijk niet nodig heb met 75 beginnen. .
Thx Julia, ik zal vanmiddag wat laten weten. het lijkt erop dat ik wat vruchtbaar slijm heb. Hopelijk gebeurt er weer wat. Mavi, vervelend dat jij ook steeds slechter gaat reageren. Idd hopelijk heb je geen volgende ronde meer nodig.
Dankje julia! Ik heb om 11.15 mijn afspraak. Volgens mij gebeurd er niks normaal voel ik altijd als het groeit maar nu voel ik niks en ook geen slijm oid.. Jij ook succes flora!
Nou en dan heb je opeens 7 follikels tussen de 15 en 17mm:x:x:x Wordt waarschijnlijk weer afbreken. . Ik ga vandaag niet spuiten en dan moet ik morgen weer terug komen om te kijken of niet alles doorgroeit als er maar 2 of 3 doorgroeien wil ze misschien toch de pregnyl zetten. .