Hoi! Ik ben 2 dagen geleden begonnen met Decapeptyl spuiten. Eigenlijk hoefde dit pas over een week of 4, maar het ziekenhuis was, heel dom, vergeten te vertellen dat ik de eerste dag van mijn menstruatie aan de pil moest beginnen. Ik wist van niets?! Ik heb alleen een brief gehad waarin stond, uiterlijk week 27, over 2 weken pas dus. Mijn menstruatie was vorige week, en dus was ik te laat. Dit hebben ze opgelost door me vast te laten beginnen met de hormonen, i.c.m. een week Provera. Volgens een iets andere planning dus, maar desalniettemin nu dus begonnen met mijn eerste ivf/icsi poging in combinatie met PGD, i.v.m. dragerschap van een chromosomale afwijking. Ik ben vol goede hoop, maar wel realistisch. Het is mijn eerste keer, en er is nog veel dat ik niet weet. Alle tips, do's en don'ts zijn dus van harte welkom! Hopelijk kan ik jullie hier een beetje lastigvallen met vragen, en in een later stadium anderen helpen met tips!
Ik ben van mening dat de artsen weten hoe ze je het beste kunnen behandelen, daar moet je zelf niet teveel mee rotzooien (zelfmedicatie en kruiden). Al vind ik het wel knullig dat ze je vergeten zijn te vertellen dat je moest starten tijdens je menstruatie. Maar goed, ze hebben het schijnbaar rechtgezet. Ik slikte wel wat supplementen zoals tarwekiemolie ( anti-oxidant), een multi voor zwangeren, vit. B12. Verder at ik iedere dag een handvol noten, voldoende groenten en fruit. Ook dronk ik minder koffie en dat soort dingen. Je hebt gewoon weinig invloed op het resultaat. Hoe frustrerend dit ook is. Heel veel succes met je behandeling. Ik duim voor je dat het in 1 keer raak is.
Alles op je af laten komen, je hebt toch nergens invloed op.. (Makkelijker gezegd dan gedaan). Pak je rust waar je kan. Zoek afleiding, plan leuke dingen waar je energie van krijgt. Heel veel succes!!
De behandeling an sich valt allemaal wel mee. Laat het maar gewoon over je heen komen. De ellende is het wachten, de onzekerheid en nog langer wachten. Allemaal voor het grote wondertje Succes!
Ik heb het hier maar gewoon over me heen laten komen. Ik had de instelling dat ik zonder ivf nooit meer zwanger kon worden, dus zag dit echt als een 'bonus'. Niet dat je daardoor geen klachten of pijn meer hebt, maar ben het wel als iets positiefs gaan zien. Eindelijk was er weer kans op een zwangerschap! Wel heb ik heel veel gehad aan hormoonyoga. Gewoon lekker thuis elke dag een half uurtje. Via youtube kon ik op mijn ipad meedoen. Dat heeft voor heel veel ontspanning gezorgd. Verder zorgt het er voor dat je baarmoeder beter doorbloed raakt, dat is altijd positief als je zwanger wilt worden. Ik wens je heel veel succes en hopelijk heb je geen tot weinig bijwerkingen van de medicatie en binnenkort een positieve zwangerschapstest!
JJ, Ik vind het geweldig om jouw positieve banner te zien! Esje, Ik houd je topic in de gaten..ik begin binnen niet al te lange tijd!
Fijn, al jullie reacties! Dat helpt een hoop! Ik heb gister mijn laatste Provera pil gehad, en nu is het dus wachten op mijn menstruatie. Zodra die er is, kan ik een afspraak maken voor een uitgangsecho, en zitten we voorlopig goed op schema! De hormonen vallen me nog best mee. Ik ben iets vermoeider misschien, en soms iets sneller geïrriteerd dan normaal, maar lang niet zo erg als ik had verwacht! Hopen dat het een beetje zo blijft! @ Diligo: fijn dat jullie ook groen licht hebben! Heb je al enig idee wanneer het zo'n beetje gaat gebeuren bij jullie?
Ja, geweldig hè?! En dat van onze laatste 'prut'cryo (ja zo noemde de arts het achteraf ook echt , nl 5 cellig ingevroren, 4 cellig ontdooit en een dag later nog steeds 4 cellig ) met slaagkans van 2% Dus geef vooral de moed niet op!! En bijwerkingen van de medicatie heb ik eigenlijk niet gehad. Wij hebben echt mazzel gehad!
Veel vragen stellen, gezond eten, veel rust nemen maar ook regelmatig bewegen en veel andere leuke dingen blijven doen zodat je ook geestelijk ontspant; stress is een killer!