Mijn zoontje van 2 maanden is sinds gister een beetje ziek. Af en toe beetje koorts en gister wou hij amper drinken. Gelukkig nu wel weer, maar hij is heel hangerig en kijkt zo flauw uit zijn ogen. Ben altijd gelijk zo ongerust. Bang dat er iets ergs is, want hij is al sinds de kraamweek verkouden en erg last van krampen. Dokter zei dat ik me geen zorgen moest maken, maar vind het altijd eng met die kleintjes.. Hoe reageren jullie hierop?
Tja, hier een verhaal die je eigenlijk niet wil horen denk ik, want ongeveer hetzelfde (maar ook zware verborgen reflux) en een kindje dat dus niet meer wilde drinken en nu in het ziekenhuis ligt . Straks even proberen of ze wil drinken, zo niet, dan krijgt ze een sonde. De huisarts was er gisteren ook erg laconiek over eigenlijk, maar we lopen al bij een kinderarts en hij heeft met haar overlegd en zij vond dat we moesten komen. Zonder koorts mochten we ook al komen trouwens als we het niet meer zouden trekken (door de reflux) en dat was gisteren dus. Sterkte! Als hij genoeg drinkt en wel reageert op jullie, moet hij het gewoon uitzieken. Ik zou wel even de huisarts bellen als hij morgen nog hetzelfde is en nog steeds koorts heeft. Hoe hoog is zijn temperatuur? 38 en een beetje is nog niet erg zorgwekkend.
Wat houdt dat precies in met de reflux? Dat hij niet wil drinken? Hij heeft geen hoge koorts gehad. Hoogste was 38,7, maar toen had hij ook lang op mijn buik gelegen. Vanmorgen had ie net een beetje verhoging en hij drinkt wel weer. Hij is alleen nog heel slaperig en wil niet lachen. Volgt alles wel (als ie wakker is), maar reageert er niet op, valt gelijk weer in slaap met van die draaioogjes...
echt heel goed in de gaten houden hoor! Mijn huisarts zei dat ik onder de 3 maanden absoluut meteen moest bellen als ze koorts hebben (38 of hoger) want dat kan gevaarlijk zijn bij die hele kleintjes. Ik zou toch nogmaals de huisarts bellen en aangeven dat hij erg suf is, en persoonlijk zou ik aandringen op een afspraak zodat er in ieder geval even naar gekeken wordt.
Hier ook bij kindjes onder de 3 maanden die 38 of hoger hebben ha bellen!! Onze meid was 8 weken toen ze koorts kreeg, is toen ook meteen ter observatie opgenomen in het ziekenhuis. Toen bleek ze ook flinke reflux te hebben (wij vonden al dat ze veel te veel spuugde en er heel erg last van had, maar ach, de artsen schoven me volgens mij in catagorie overbezorgde moeder. Hebben later hun excuses nog wel gemaakt ). Ze kunnen van op je buik liggen wel warm worden, maar daarvan zou de inwendige temp toch niet moeten stijgen. Zou gewoon ff bellen voor de zekerheid hoor, 38,7 is wel hoog voor zo'n kleintje
nou maken jullie me ongerust! hij zat vanmorgen onder de 38 (kleine verhoging) en slaapt heel veel. drinkt wel af en toe. moet ik me dan nog zorgen maken. had gister een andere huisarts, maar hij zei dat ik niet zo snel ongerust moest zijn en naar e dokter moest komen, want dan werd ik zon geval wat niet serieus genomen wordt.
Naar mijn weten moet de temp tussen de 36.5 en 37.5 zitten dus das alvast wel goed! Zou het gewoon ff goed in de gaten houden joh en als ie gewoon drinkt zou ik me niet zo heel druk maken, je voelt het denk ik vanzelf wel als het echt niet goed zit en dan bel je gewoon je eigen huisarts, en laat je gewoon niet afschepen want het gaat wel om je kind! Heel veel sterkte ermee meid!
Reflux betekent dat de voeding omhoog komt, dat kan zijn door spugen of door oprispingen waarbij het niet verder komt dan de slokdarm. En daar heeft Lisa dus last van en nu ook een virus erbij waardoor ze niet meer wil drinken. Ze is ook flink ziek, lamlendig, ligt maar te liggen bij ons of in haar bed hier, ben ik niet van haar gewend, meestal is ze juist heel actief. Als zijn temperatuur gezakt is zou ik het even afwachten. Hij zal waarschijnlijk wel snel opknappen. Maar als het je niet lekker zit gewoon weer de huisarts bellen hoor! Hier is het dus een virus en dat moet ze toch gewoon uitzieken, alleen in het ziekenhuis omdat ze niet drinkt. Maar anders had ze het gewoon thuis kunnen uitzieken.