welke producten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piri piri, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Vanmorgen met manlief de uitzetlijst nog maar eens bekeken, balans opgemaakt .
    T viel mij op dat op lijst van kraamzorg enkel lotiondoekjes en zeepvrijewasgel staan.
    Ik was in de verndertuiging dat ik t halve zwitsal assortiment moest kopen.
    Als: baby olie, shampoo, creme noem maar op.
    Wat hebben jullie op de plank ?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik gebruik wasgel,haarlotion en billendoekjes. verder niets eigenlijk! pas als ze wat ouder is was ik de haren met babyshampoo.

Verder gebruik ik veel bepathan dat is wel een must om in huis te hebben. Ook als je bv geeft enz

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb in m'n kraampakket van elke soort een flesje. Ik kijk eerst wel eens even aan wat je gebruikt en koop daarna wel bij.

4. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Ik heb wasgel, shampoo, bodylotion & haarlotion. (Alles van Zwitsal)
    Gebruik het allemaal, behalve de bodylotion eigenlijk.. dat heb ik alleen aan het begin gebruikt.
    Verder gebruik ik sudocreme erg veel.

Billendoekjes gebruik ik van de Aldi, die vind ik fijner dan de Zwitsal doekjes.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou niet het hele/halve zwitsal asortiment kopen hoor, want het meeste heb je niet nodig en ook kunnen veel kinderen niet tegen (zelf vind ik het absoluut niet lekker ruiken veel te sterk, ik had altijd Etos of kruidvatmerk). Ik heb alleen wasgel gebruikt voor te wassen en billencreme had/heb ik altijd Daro zinkzalf (seudocreme prikt als de neten probeer maar eens op een wondje en het smeert voor geen meter).

Billendoekjes zou ik 1 doos van kopen en kijken jij en de kleine prettig vinden. Ik heb altijd zwitsal of neppers, pampers , huggies, etos, kruidvat etc vind ik niet fijn

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik gebruikte het eerste jaar badolie of badmelk, billendoekjes en billenzalf. Haarlotion vind ik ook erg lekker en soms wangetjescreme. Maar bodylotion, shampoo enzo heb je in principe niet nodig! De haartjes hoef je echt nog niet met shampoo te wassen, je spoelt het met badwater schoon genoeg! Ook hoef je je kind niet met zeep of schuim te wassen. Als ze billetjes en handjes/mondje schoon zijn, dan is voor de rest in bad met een klein drupje badproduct genoeg. Zelfs veel beter voor hun huid.

Ik heb het eerste jaar de haren van mn dochter 2x gewassen denk ik, 1x toen er zonnebrandcreme in haar haar zat, en 1x toen ze buikgriep had en echt gebraakt had en ze naar spuug rook. Verder gewoon lekker een drupje in bad en na het badderen een beetje haarlotion op het bolletje en je kindje is om op te eten!

7. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Bij zoonlief helpt sudocreme juist fantastisch, en ik vind het ook gewoon lekker smeren.. niks geen problemen hier :)
    Maar goed, das ieder voor zich denk, ene vind een merk wel fijn, de ander nie.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik had en heb alles op de plank...en eigenlijk ook alles gebruikt, maarja sommige dingen gebruik je pas later of doe je heel lang mee...ik vind het niet onwisj zonde ofzo...

enige lastige is natuurlijk als blijkt dat je kindje er niet tegen kan....mijne toevallig nergens problemen mee...

sudo heeft hier ook altijd goed gewerkt, maar hoord eook dat er alcohol in zat, en toen mn zoontje tijdens tandjes ineens onwijs luieruitslag kreeg ben ik toch maar zinkzalf gaan gebruiken en dat werkt wel sneller lijtk het..

ok bepanthen vind ik een must..

verder badolie/babyolie of oliegel, maakt het huidje heelrijk zacht...bodylotion heb ik eigenlijk weinig gebruikt...meer voor de lekker

ohja hier ene flinke haardos, dus babygel en haarlotion ging als een trein hier :p

9. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Sudocreme mag je ook niet op open wondjes gebruiken..

Verder lees ik mee :)

10. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb:
    - zeepvrije wasgel
    - badolie
    - babyolie
    - sudocreme
    - bepanthen
    - neutral voor op het gezichtje (er wordt aangeraden de eerste 6 weken niks op het gezicht te smeren, maar als er dan iets op moet vanwege droogheid dan iets parfum vrij)
    - lotiondoekjes

Ik heb alles van etos huismerk, een paar dingen alleen van zwitsal of dus neutral (maar dat is maar 1 tube)
    doekjes heb ik van huggies of action, die vind ik fijner

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik heb billendoekjes van Pampers (Sensitive), Zwitsal kon de oudste niet tegen (terwijl die echt geen gevoelige huid heeft) en neppers vind ik niet fijn (maken niet goed schoon of vind ze stinken). Verder gebruik ik Sudocrème, Bepanthen en zinkzalf van Zwitsal (vind ik beter werken dan die van Daro en andere merken). Babyshampoo heb ik van Natusan, wasgel, haarlotion en -gel, badolie en huidolie/massageolie van Zwitsal, huidolie en bodycrème en gezichtscrème van Weleda.

Zo zie je hoe persoonlijk het is. :D Niet te veel van één ding kopen dus, zodat je uit kunt proberen wat jij (en je kindje) fijn vindt (vinden). :)

12. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    of nog beter, mocht je de baby boxen van etos/prenatal/babydump enz aangevraagd hebben; niets kopen! Daar zit al heel veel in, allemaal kleine verpakkingen, kun je op je gemakje bekijken wat je het prettigst vind. Heb echt weken lang niets hoeven kopen!:) (misschien alleen billendoekjes, maar dat weet ik neit meer...;)) bv sudocreme maanden lang gedaan met de proefmonsters, had er 3 en je gebruikt steeds zo weinig dat ik geloof ik wel een half jaar met die potjes gedaan heb, (als het niet langer was) ze is inmiddles 2,5 en ben pas aan mijn 2e grote pot bezig!:$

Deel Deze Pagina