Eerste keer knip, tweede keer ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sabinekuhh, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bij mijn eerste bevalling ben ik ingeknipt, ben nu 26 weken zwanger van nummer 2, moet ik er nu vanuit gaan dat ik bij deze bevalling ook weer een knip krijg?

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik sluit me aan. :) Ben heel nieuwsgierig. hier ook de eerste keer een flinke knip.

Heb ook wel gehoord dat je daar dan weer als eerste uit gaat scheuren oid. Maar ik heb echt geen idee.

3. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat heb ik idd ook gehoord, dat je vlees daar zo stug en taai is en niet meer meegeeft dat een knip wel moet, omdat je anders sowieso scheurt :$

En omdat ik de 20e pas weer naar de verloskundige moet dacht ik laat ik het hier een vragen :D

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe

Ik moet morgen weer, ook om de bevalling te bespreken, dus ik zal het morgen iig even vragen. :D

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    nee hoor is niet altijd zo dat je nog een knip moet. doordat je al een kindje gebaard hebt is het soepeler. en als ze een knip moeten zetten doen ze het op dezelfde plek zodat je niet 2 knippen op verschillende plekken hebt.

ik ben bij de 1e geknipt (en later zelfs totaal ruptuur) bij de 2e alleen een beetje gescheurd (op dezelfde plek), maar niets heftigs.

6. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah, dat klinkt toch al weer bemoedigend :)

7. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook niet. Bij de eerste enorme knip gehad meer dan 30 hechtingen en bij de 2de een heeeel klein scheurtje 1 hechting...dus hoeft echt niet

8. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben trouwens op een andere plek gescheurd dan waar ze hebben geknipt.

9. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Ik ben bij de 1e geknipt, en bij de 2e slechts 2 hele kleine scheurtjes die eigenlijk niet eens gehecht hoefden te worden.

10. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik ben ook bij de eerste flink ingeknipt ivm vacuumverlossing.. Hoop niet dat de eerste knip gaat scheuren ofzo..brrr
    gelukkig lees ik hier wel positieve verhaaltjes..das fijn!

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.170
    113
    1e ook een knip, bij de tweede gescheurd op een andere plek, dus nu heb ik 2 rare plekjes ;)

12. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Bij de eerste een flinke knip, bij de tweede helemaal niks :)

13. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier ook bij de eerste een flinke knip. Bij de tweede wel iets gescheurd maar op een heel andere plek en uiteindelijk maar 5 hechtingen nodig gehad. Knippen was bij de 2e bevalling niet nodig. Dit ging zo snel en soepel dat er niet eens tijd was voor een knip.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mijn vk wordt er bij een 2e bijna nooit geknipt. stelt mij weer een beetje gerust. Hier was ie pas met 10 weken dicht.

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb het vanochtend even gevraagd.

Idd is de kans op een knip bij de 2e veel kleiner en het is helemaal niet gezegd dat je daar ook automatisch weer uit gaan scheuren oid.

Geen zorgen om maken dus. (tja... ;) )

16. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is in ieder geval al fijn te weten dat het niet standaard gebeurd, dus dan moeten we maar hopen dat we deze keer geen knip krijgen :D

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.170
    113
    Ach ja, net of je op dat moment gaat zeggen: nou laat m dan maar zitten hoor, zet maar geen knip :D

Gewoon hopen op dat het niet hoeft/gebeurt, en anders is het zo. Tenminste mij kon het 'in the heat of the moment' niet erg veel schelen moet ik zeggen..
    Qua herstel maakte het hier ook niet zoveel uit.

18. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe

Dat zeg je wel, maar zo ging het bij mij echt. :D Nu moest F er snel uit ivm wegvallen hartslag, maar dat had ik helemaal niet zo goed door. Bij de eerste perswee werd dus al een verdoving gezet, en toen ben ik echt heel boos geworden. Ik wilde geen knip, ik kon het zelf wel :D

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.170
    113
    En dat werd niet tegen je gezegd waarom?
    Bij mij iig wel, ook ivm wegvallen van de hartslag.
    Ik kan me wel voorstellen dat als ze zomaar gaan knippen in je lijf zonder uitleg dat je dan boos word ja ;)

20. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Was bij mij idd ook het geval, ze moest er gewoon echt heel snel uit komen want ze had het echt niet meer naar haar zin daarbinnen.

Maarja, logisch ook als ze je 2 uur lang alleen op een kamertje laten met volledige ontsluiting en volop persweeen ;)
    Toen ik eenmaal mocht persen had ik gewoon geen persweeen meer en toen begon de hartslag te dalen en moest er een knip worden gezet.

De volgende keer mag de vk dus ook nergens meer heen, medische bevalling of niet, ze blijft er maar gewoon bij want als ik 10cm heb en persweeen dan ga ik persen ook :D

Deel Deze Pagina