Eerste keer lange autovakantie, tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Elena22, 3 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.040
    113
    Hier werken cd's ook vaak goed, al is nu het niveauverschil eigenlijk te groot. Maar dan wisselen we af, bijv nijntje en daarna De Kameleon of Mees Kees en dan weer liedjes of sprookjes. Of ze kiezen om de beurt welke aan gaat.
    En vooraf in "oma's bieb" cd's uitkiezen, die heeft er veel liggen omdat mijn zusje niet kan lezen ;)
    Zo is mij vorig jaar ruim 4,5u rijden zonder man en met 4 kinderen gelukt. Na 2,5u lange stop, bij 3u korte stop ivm plassen van de jongste die net zindelijk was anders had ik het met 1 stop gered.

    Tas speelgoed mee, bal oid om buiten even te rennen. Genoeg eten en drinken.
    Oh en de knuffel mee.
     
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Hier nemen we ook een koelbox mee met eten en drinken en lekkers voor de autoreis. Dekentjes is inderdaad nog een goed idee, zet ze wel even op mijn lijstje. Hier vinden ze autorijden ook niet erg maar een heel goed beeld hebben we ook nog niet van de autoreis. Het eerste jaar Parijs heeft de jongste bijna de hele terugweg gehuild (was toen 1,5 jaar), het tweede jaar was hij ziek op de terugweg (niet wagenziek maar werd al ziek in Frankrijk) en alleen vorig jaar ging het dus heel goed. Oudste slaapt ook wel veel in de auto, jongste bijna niet. Ik twijfel dus nog over de avond van tevoren laat naar bed maar anders zie ik dat tegen die tijd wel. Legt er ook een beetje aan hoe de komende drie weken zullen gaan qua slapen.
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Wij mogen niet eerder dan 16 uur inchecken en wij vinden het zelf niet prettig om eerst nog iets anders te gaan doen terwijl de hele auto is volgeladen. Oudste slaapt wel in de auto. Alleen de jongste dus bijna niet maar misschien dus wel bij zo'n lange reis. Misschien inderdaad de stops niet helemaal plannen al heb ik wel mijn zinnen gezet op dezelfde stop als vorig jaar voor de korte pauze :cool: Dat was zo'n fijne plek. Schone wc's, lekkere koffie en een speeltuintje voor de jongens om even hun energie kwijt te raken.
     
    Athina vindt dit leuk.
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn jongens zijn niet zo van het voetballen haha maar misschien even in de schuur kijken voor een andere buitenactiviteit. Hier kan niks op de achterbank want mijn broertje gaat ook mee dus die zit tussen de jongens in. Knuffels is misschien inderdaad ook nog fijn. Zet het op mijn lijstje. 3 a 4 uur s'nachts in niet te doen. Mijn man is onze chauffeur (ik heb nog geen rijbewijs) en hij is een avondpersoon, half 6 is al een drama voor hem :rolleyes:
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn jongens spelen er niet raar mee, gewoon alleen in het bakje maar misschien bewaar ik het inderdaad wel voor op de camping of voor wanneer we weer thuis zijn.
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    We mogen dus pas om 16 uur inchecken dus dat heeft weinig zin helaas.
     
  7. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Van 16 uur tot 19 uur.
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Ik zou denk ik dan om 5 uur vertrekken. 10 uur rijden, 1,5 uur pauze ( wij hadden toen een stop vam een dik half uur omdat de rij van de wc zo lang was. Niet zo gek want na uren in de file was dit de eerste plek.)

    Dan ben je al 11.5 uur onderweg dus zo rond 16.30 en dat zonder file. Als je om 6 vertrekt heb je maar 1.5 uur speling. In de file zit je dat zo
     
  9. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Hier rijden we al jaren grotere afstanden en ik heb gemerkt dat elke 2 a 3 uur ff stoppen, plassen en rondje rennen, glijbaan etc beter werkt, dan elke keer naar een bepaald punt rijden. Lange stoppen maakt juist dat het nog langer duurt.
    Eten doen we juist in de auto omdat dat juist afleidt en je iets te doen hebt.

    Overigens hadden wij een plasemmer mee, deden hier een zakje in en dan gewoon tussen de geopende deuren naar de wc, zakje verwijderden en weggooien, hoef je nooit in de file voor de wc te staan en je kan overal plassen of poepen en het is schoon.

    Mocht je nu wel eerder op de camping zijn, kan je natuurlijk ook even lekker rondje lopen, zwembad alvast bezoeken etc (zorg dat je zwemkleding en handdoeken bovenop hebt liggen).
     
  10. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.317
    227
    63
    Vrouw
    Wij hebben dvd-schermpjes voor de auto en eigenlijk zitten ze de hele reis films te kijken (in jouw geval dan op de tablet). Bij de eerste stop mogen ze iets uit het winkeltje kiezen om mee te spelen, vinden ze geweldig. Ze hebben een kussen mee om comfortabel mee te zitten, een dekentje (heb je airco in de auto?) en knuffels.

    Stoppen doen we als ik moet tanken (kleine tank, circa elke 2,5 uur) en dan is het standaard dat man gaat tanken en ik met de kinderen naar de wc ga (ook al hoeven ze niet, daar aangekomen blijken ze toch te moeten).
     
  11. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.486
    1.087
    113
    Dekentje is een goeie! Die heb ik eigenlink nooit bij de kinderen liggen maar zou wel lekker kunnen zijn idd.
    Plassen moeten ze hier ook altijs mee, al is t maar ff om te lopen en eruit te zijn en zodat man rustig kan tanken ofzo
     
  12. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.486
    1.087
    113
    Batminton rackets ofzo zou ook al.prima zijn en neemt weinig ruimte in onder je voeten.
    Als je man alleen moet rijden is het wel belangrijk dat hij uitgerust aanrijd idd. Je broertje kan ook niet een stukje rijden halverwege ofzo?
     
  13. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    Wij zouden paar jaar terug pas om 0300 gaan omdat we pas na 14:00 in ons huisje konden
    Maar partner kon dus niet slapen
    De auto was al klaar enkel de koelbox nog inpakken
    We zijn om 22:30 weggereden en kwamen 10:00 aan. even wat gedronken en gegeten bij aankomst en gaan zwemmen. 13:00 konden we in het huisje gelukkig al

    zoo lief heeft van 23:30-08:00 geslapen halleluja

    ik zou wel eerder gaan en een tasje met zwemspullen en zo klaar maken voor als je daar dus eerder bent
     
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Goede tips hier! Top.

    als aanvulling. Voor je jongste werkt het misschien om nu alvast zijn favoriete speelgoed even op te ruimen. Dan heeft hij dat tijdens de reis weer en is het soort van nieuw. heb ik ooit ergens gelezen en heb dat nu ook voor over een aantal weken al gedaan. Jouw oudste trapt daar vast niet meer in, haha

    hou er rekening mee dat in Frankrijk en België op de route naar Parijs vrijwel alles langs de weg nog dicht is. Plassen lukt vast wel, maar je moet niet iets te eten willen kopen veel anders dan een mars.
     
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Dekentje hebben wij ook altijd, in de winter een fleece deken en in de zomer gebruiken we een grote hydrofiele handdoek als dekentje dat is niet zo warm.
     
  17. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.736
    734
    113
    Wij geven altijd een klein kratje die voor de voeten kan en die ze met eigen spulletjes mogen vullen. De oudste heeft vaak kleurpotloden en iets te lezen. De jongste Barbies, wat playmobil paardjes en wat boekjes. Ook een klein kussentje en dekentje kiezen ze altijd wel.

    Wat wij eigenlijk altijd wel doen is een overnachting regelen. Zo lang rijden vinden we niet prettig. Dus bij een reis van 10 uur kiezen we er meestal voor om na een uurtje of 6 de overnachting te plannen. Het stuk de volgende dag is dan veel fijner rijden. Als we meteen uit school vertrekken (in de zomer is dat dus niet) dan rijden we de eerste dag korter.
     
  18. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.313
    113
    Wij hebben nog ouderwetse schermpjes met dvd in de auto. Werkt prima :thumup: om de beurt een dvd kiezen en klaar. Op de camping kijken ze geen beeldschermen, dus voor op de heen en terugweg vinden wij dat niet zo'n probleem.

    Verder stoppen wij alleen voor tanken, toilet en koffie
    I.v.m. corona hebben we nu ontbijt en lunch in de auto genuttigd.

    Bij de tolwegen is het bij de Total tankstations doorgaans goed geregeld. Waren dit jaar ergens bij een Shell station, heb er koffie gehaald en ben terug gegaan naar de auto. Niemand lette ergens op :| wat een drukte.

    Voor de tolwegen is een creditcard trouwens wel handig.

    Wij zijn 1x naar Bretagne geweest, wat ons daar tegenviel is dat we de laatste 2 uur geen snelweg hadden en door tig dorpjes moesten rijden.
    Zeer vermoeiend, zeker als je al lang gereden hebt en er vroeg uit was.
     
  19. annabel10

    annabel10 Actief lid

    28 dec 2010
    443
    43
    28
    Je kan gewoon alles kopen hoor.
    Hier afgelopen zaterdag gereden. Brood vergeten, dus onderweg wat gekocht. Geen probleem. Neem wel Mondkapjes mee want dat is op sommige plekken wel verplicht.
     
  20. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    732
    477
    63
    Voor de tolwegen is een tolbadge heel handig, kan je bij de anwb krijgen en dan gaat de slagboom automatisch open en aan het eind van de maand wordt alles automatisch afgeschreven, het kost je iets van 3 euro per maand dat je het ding gebruikt.
    Wij maakten regelmatig lange ritten en aten meestal in de auto, bijrijder had een tas met broodjes, drinken en snacka bij zich en deelde uit. Stoppen deden we alleen om te tanken en dan moesten ze ook meteen naar de wc, hadden we meteen ons loopje. Kinderen hadden allebei een dvdscherm waar ze zelf dvd's in konden doen en die ze zonder hulp van ons aan konden zetten. De oudste maakte de laatste paar jaar ook iedere keer een tijdschrift met puzzels en spelletjes. Verder was het vooral go with the flow.
     

Deel Deze Pagina