Hoe vaak poept jullie peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Schatjeboutje, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoonje heeft sinds een week of 3 last van erg harde poep. Heeft geen rode billen. Roept af en toe ook dat hij pijn in de buik heeft. Ik wil niet direct naar de dokter rennen, dus vroeg me af hoe vaak jullie kindjes (mijn zoontje is 2,5) poepen per week. Hij heeft vrijdag voor het laatst een heel klein keuteltje gehad. Maar daar moest ik bijna met een vergrootglas bij om het te zien. Heb nu laxo roosvice, maar dat helpt nog niet.

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Gemiddeld 2x per dag. Drinkt hij voldoende?

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    minimaal 1x per dag

4. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel slaat soms een dag over maar dan poept hij de dag erna wel 2 of 3 keer. Meestal 1 of 2 keer per dag.
    Ik geef hem wel extra drinken als zijn poep wat dikker is.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

1x per dag.

Als hij al 5 dagen niet gepoept heeft, kan het me voorstellen dat hij last heeft. Lijkt me lang genoeg om de ha even te bellen.
    Misschien dat er een harde keutel voor zit die er niet uit wil en die de rest ook tegen houdt. Roosvicee laxo helpt dan idd niet.

6. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Onze dochter is helaas niet zo'n goede drinker, zij had daardoor ook regelmatig last van haar buik omdat ze niet kon poepen.
    Wij zijn toen 1x daags 6 druppels van VSM voor een zachte ontlasting gaan geven. Gaat nu super goed ze klaagt nooit meer over een zere buik en poept meestal 1x per dag.....

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier gemiddeld 2 keer per dag.

Ik zou toch ook even de huisarts bellen en lekker veel fruit laten eten en laten drinken!

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier ook meestal 2x daags.
    Het is wel belangrijk om het goed in de gaten te houden. Als het moeizaam gaat kan dat ook gaan omdat er ontlasting zich ophoopt en er dan niets langs kan en dit inderdaad helemaal hard wordt wat veel pijn kan doen en er dan ook angst gaat ontstaan om te poepen, wat uiteindelijk tot flinke problemen kan leiden. Een dochter van een collegaatje van mij heeft dit ook en dat is echt dramatisch tot werken met clysma's etc. Zij was rond de 2,5/3 toen de problemen begonnen.
    In die zin zou ik er dan ook zeker naar laten kijken als je je zorgen maakt. Liever nu hulp als tijden lang problemen vanwege bijkomende angst/pijn.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    het was hier ook doorsnee eens per dag. Alleen de laatste tijd niet meer. Hij kreeg een schimmelinfectie, daarna/daarvan een kloofje tussen zijn billen. Dat kloofje zorgde voor pijn bij het poepen -> ze houden het op -> poep wordt harder -> het doet nog meer pijn-> etc.
    Een cirkeltje waar ze even uit moeten. Liever nu, dan als het echt een drama is.

We zijn naar de dokter gegaan toen er vers bloed te zien was bij het afvegen. Hij sloeg die 2 weken al af en toe een dag of 2 over.

Van de huisarts lactulose gehad, dit heeft in het begin wel wat geholpen, met wat buikpijn als bijwerking. Maar dat helpt ook niet goed meer. Afgelopen nacht na 3 dagen niks weer mis, te hard, buikpijn, moest er toch uit. De held heeft het er toch uitgekregen op een potje, maar midden in de nacht, al brullend en huilend. En natuurlijk weer bloed.

Ik heb nu roosvicee laxo gehaald, met de hoop dat het misschien beter helpt. Vanochtend ook nog een 2e lading poep gehad, dus het is nu wel open. Om het eruit te krijgen zal laxo niet echt helpen denk ik. Die harde prop aan de voorkant moet er toch eerst uit. Dan kom je eerder bij een klysma, ben ik bang.

De apotheek raadde me ook nog movicolon aan, dat werkt ook laxerend zoals lactulose. Dat is het volgende als de roosvicee niet aanslaat.

Ik zou even de huisarts bellen in ieder geval, omdat het gewoon erg lang geleden is, en het alleen maar droger wordt..
    En daarna een poosje met (lichte) laxeer middelen het soepel houden. Dat langzaam weer afbouwen als het goed gaat..

10. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    mijn oudste poept 4x op een dag!!! vraag me af of dit ook normaal is????

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Over het algemeen één keer per dag. Soms slaat ze een dag over of ze poept twee keer per dag, maar dat zijn uitzonderingen.

12. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    hier al vanaf de geboorte een moeilijke poeper. Gelukkig poept ze nu zonder problemen 2x in de week. Wel met medicatie. Om dr soms een handje te helpen zonder meteen een klysma te geven, stop ik de thermometer er wel eens in. Op advies van de ha trouwens. En wat ook werkt klinkt heel raar is een stukje zeep erin stoppen ook een tip van de ha. Je zou dus nu even kunnen voelen met de thermometer of er een hard stuk voor zit. Dan gaat ie er echt niet in. Wij gaven dan een klysma omdat we wisten dat ze dan echt niet zelf zou poepen.

Sterkte!

13. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vanochtend toch de huisarts gebeld wat ik er mee aan moest. De tip van de zeep had ik al van iemand anders gehoord, maar ook dit heeft niet geholpen. Vanochtend lag hij onder de tafel, mama mocht niet kijken, en hij heeft 5 minuten liggen persen, kreunen en steunen. En er kwam niets. Zo zielig. Dus vanochtend gebeld. Ik kan tussen 11-12 bellen voor een evt. oplossing. De assistente vond het ook veels te lang geleden. Ik hou jullie op de hoogte.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Arm jochie.. Dat is ook niks.. Hopelijk heeft de huisarts iets voor hem.

Ik ga straks even naar de apotheek, als het goed is verkopen de lidocaine zalf zonder recept. Dat is een verdovende zalf. Die kun je op de kringspier smeren, zodat het niet zo'n pijn doet.

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

1 keer per dag, dan is het wel gelijk mega veel.... :)

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier dus een jongentje met P(rikkelbaar) D(arm) S(yndroom), het poepen gaat hier dus zeer onregelmatig.
    De ene keer 4 x per dag en dan zo een paar dagen niet.

Wij houden het goed in de gaten, veel drinken, fruit, sinaasappelsap.
    In een goed warm bad zetten werkt ontspannend en dan poept hij dus in het bad (maar wat zou het zolang het er maar uit komt)
    En als het echt niet lukt werkt lactulose hier goed (maar dat is per persoon verschillend)

Je geeft aan dat je kleintje er duidelijk last en pijn van heeft dus dan is het goed dat je de ha ingeschakeld hebt want hoe je het ook wend of keert poepen hoort niet pijn te doen.

Groetjes Anita

17. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Hallo daar ben ik weer!

Ik ben blij dat ik toch gebeld heb. Hij heeft een klisma gekregen en lactulose drank. Ik hoop dat ik de klisma goed heb gedaan, het zou binnen 5-20 min. gaan werken. Hij is daarna direct naar bed gegaan, en ligt er inmiddels een uur in, maar heb nog niets gehoord. Dus ben benieuwd of er straks poep in de luier zit. Hoop van wel!

Moet minimaal een week lactulose gebruiken. Hoop niet dat hij veel last heeft van de bijwerkingen.

De assistente gaf wel aan dat het goed was dat ik gebeld had omdat we moesten voorkomen dat hij een poepangst ging ontwikkelen.

Je voelt je zo machteloos als je kleine mannetje op de grond gaat liggen kreunen en steunen om te poepen en het lukt niet. Hij had tranen in de ogen staan. Dus ik hoop dat deze middeltjes gaan werken!

Ik hou jullie op de hoogte.

18. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Goed dat je gebeld hebt! Nu maar hopen dat het helpt. (vast wel)

Het is idd niet leuk om je kindje zo te zien tobben en je voelt je dan zo machteloos.
    Sterkte!

19. rabarber

rabarber Niet meer actief

Hier gemiddeld 2x per dag...

20. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Als hij straks nog niet gepoept heeft kun je bij de apotheek kleine klysma's halen,microlax.
    Is heel gemakkelijk in gebruik,voor noodgevallen.

Deel Deze Pagina