eerste keer naar ge gyneacoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door belga, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belga

belga Lid

16 mei 2007
    41
    0
    0
    verpleegkundige/planner
    Landgraaf
    Hoi allemaal,

gister was het zover we hebben de stap gezet om naar de gyneacoloog te gaan. We zijn al een paar jaar bezig om zwanger te worden maar het lukt niet echt.
    Het was allemaal spannend. Hadden een mannelijke gyn. maar wel een hele lieve die alles goed uitlegde en de onderzoeken voorzichtig deed.
    nu moeten we w88 tot ik weer ongi wordt en de 3de dag moet ik terug om allerlei bloedaarden te laten prikken. En op dag 9 en volgende krijg ik iedere dag een echo tot aan de eisprong.
    Ik vind het wel spannend. Mijn partner zag er ook behoorlijk tegenop maar toen we in de wachtkamer zaten en er steeds meer vrouwen met hun man binnenkwamen zag je hem ontspannen.
    Hoe zijn jullie ervaringen hiermee en de loop van de medische molen.

2. sandra30

sandra30 Lid

12 mei 2007
    34
    0
    0
    Hoi,

ik ben gisteren naar de gynaecoloog geweest, voor het eerst..
    Viel best mee, uitgebreid vragenvuur gehad met inwendig onderzoek. Bij mij wordt er ook bloedonderzoek gedaan, als onderdeel van de OFO (orienterend fertiliteitsonderzoek), op de derde dag na de ongi. Omdat ik al 6 mnd geen ongi heb gehad wil de gynaecoloog de ongi opwekken met het medicijn primolut, dit moet ik 10 dagen slikken en krijg dan waarschijnlijk 3 dagen na de kuur een onttrekkingsbloeding. ik moet daarna ook op dag 21 bloed prikken. Na een maand krijg ik een inwendige echo..Eerst wordt er gekeken of er wel sprake is van een eisprong. Ben jij ook aan het temperaturen?
    Succes ermee

groetjes Sandra

3. belga

belga Lid

16 mei 2007
    41
    0
    0
    verpleegkundige/planner
    Landgraaf
    nee ik ben niet aan het temen omdat mijn temp gedurende de hele maand schommelt. Ik heb sowieso een lage temp rond 35.6.
    Ik heb gelukkig wel een hele duidelijk afscheiding rond de eisprong.
    als het goed is is mijn komende ongi over 6 dagen en zal ik op dag 3 wss volgende week vrijdag of zaterdag bloed moeten laten prikken. Kreeg jij ook 5 aanvragen voor bloedonderzoek mee?
    OP dag 9 ga ik dan terug voor echo om eisprong te volgen.

4. sandra30

sandra30 Lid

12 mei 2007
    34
    0
    0
    nee ik heb 2 aanvragen voor bloedonderzoek gehad met daarbij een cat screening, dit schijnt gebruikelijk te zijn. ik moet op dag 3 en dag 21 bloed laten prikken, en aansluitend na een maand een echo laten maken.
    Bij mij is er waarschijnlijk geen sprake van een eisprong aangezien met temp laag blijft en ik al ruim 6 mnd geen ongi meer heb gehad!
    Hoe lang geleden ben jij gestopt met de pil? ik nu bijna 8 mnd..
    We houden de moed erin! :(

groetjes

5. belga

belga Lid

16 mei 2007
    41
    0
    0
    verpleegkundige/planner
    Landgraaf
    ik ben zes jaar geleden al gestopt met de pil,e nhebben toen alleen condoom gebruikt. sinds vier jaar gebruiken we niets meer en sinds 1 1/2 jaar zijn we bewust bezig om zwanger te worden. Bijna een jaar geleden heb ik vroegtijdig een miskraam gehad en sinds die tijd lukt het niet meer.
    ik vind het wel spannend allemaal maar gelukkig zijn er veel wegen die we kunnen bewandelen om onze kinderwens in vervulling te laten gaan
    en de moed laten we nooit zakken.:)

Deel Deze Pagina