eerste keer naar gynacoloog, wie vertel ik het?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suus12, 3 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    Jullie weten al wel dat ik a.s. maandag voor het eerst naar de gynacoloog ga. Heb een verwijsbrief van de huisarts gekregen. Wat zullen ze gaan doen? Spannend hoor...!


    Ik zit hiermee:

    Ik wil niet dat iedereen het weet, dat het bij ons niet wil lukken. Een goede vriendin heb ik het verteld, zodat ik, naast mijn man, toch mijn verhaal kwijt kan. Vind het alleen zo moeilijk om tegen mijn ouders niets te zeggen........vind het zo moeilijk. Normaal ben ik eigelijk best open, maar mijn man wil dit simpelweg niet....mijn ouders moet ik zelf nog weten, maar vrienden hoeven het toch niet te weten van hem. Hoe gaan jullie hiermee om?
     
  2. Angelique

    Angelique Nieuw lid

    3 aug 2005
    4
    0
    0
    suc6

    wij hebben er eigenlijk nooit een geheim van gemaakt iedereen wist dat wij ervoor gingen in december 2001 en ja op een gegeven moment komen dan toch de vragen
    maar als niemand weet dat jullie bezig zijn hoef je opzich ook niets te vertellen al zou ik toch je ouders op de hoogte stellen (tenzij je geen goede relatie met hun heb)
     
  3. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    Vrienden van mij zijn er ook heel erg open over en vinden dat ook prettig omadat het allemaal best een hoop spanning met zich mee brengt...
    Kan me voorstellen dat je je verhaal ook graag kwijt wil. Als je een goede band heb met je ouders en daar graag met hun over zou willen praten zou ik het zeker doen.. Je wil toch ook graag je verhaal kwijt!.
    Succes morgen en ben benieuwd wat ze gaan vertellen
     
  4. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Hoi Suus,

    Het is belangrijk dat je doet waar jullie je prettig bij voelen. Dus, als jij graag met een vriendin of je moeder er over wil praten, dan moet je het ter sprake brengen. Het is niet vreemd als het zwanger worden niet meteen wil lukken. Je hoort bijna altijd de verhalen dat het meteen raakt was, maar meestal gaat hier een behoorlijke tijd overheen. Bij ons heeft het ook een jaar geduurd.

    Mocht je man het liever niet met bekenden bespreken,kan je er natuurlijk ook met ons over praten.

    Succes maandag bij de gyn!

    Lotte
     
  5. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    hoi hoi

    bij ons wisten het een paar dat we bezig waren .
    Zat er niet op te wachten dat er gezegd word en ben je al zwanger?
    Wat je ouders betreft het lijkt me moeilijk om dit niet te zeggen ik heb ook niet gezegd dat we er mee bezig waren.
    En veel succes bij de gyn maandag

    groetjes marjon
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik heb het gelijk tegen mijn moeder verteld en een paar goede vriendinnen maar ik was ook vrij snel zwanger dus hoefde het niet lang voor me te houden!
    Veel Succes bij de gyn!
     
  7. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik vertel het één goede vriendin heb ik besloten. Nu heb ik nog een volgende rare vraag...

    Misschien een rare vraag hoor. Maandag dus naar de gynacoloog. Mogen we nu gewoon klussen, ondanks dat ik eventueel een inwendig onderzoek krijg (doen ze dat al de eerste keer?)
     
  8. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik zou wel zorgen dat je t niet de dag ervoor doet, want er blijft soms nog wel eens iets achter. :oops:
    Kijk zelf maar. Groetjes Mirna
     
  9. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Je mag 24 u voor dat je bij de gyneacoloog gaat niet meer klussen is er mij verteld. Uit hygiënische voorzorg. Ik weet niet ofdat het klopt maar ik doe het toch altijd! Aan jou de keuze,he!Goed dat je't aan een vriendin gaat vertellen, je moet je hart ook eens kunnen luchten tegenover iemand die je in persoon kent. Allez, hier mag je dat ook,he, maar wij kunnen je niet altijd bijstaan als je iets moet doen en zij kan dat wel als je dat wilt. Ik heb dat gevoel toch. Ni slecht bedoelt naar de mensen op deze website,he!! :oops: Jullie hebben me al super veel wijze raad gegeven en heel veel moed. :D Nogmaals bedankt daarvoor!
    Veel liefs
     
  10. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    IGeplaatst: Ma 08 Aug 2005, 16:46 Onderwerp: bij gynacoloog geweest

    --------------------------------------------------------------------------------

    Ik kom net terug van de gynacoloog. Zo kan ik mooi mijn verhaal even kwijt... Hij gaf met een goed gevoel. Kon al mijn vragen kwijt en hij legde alles goed uit.
    Hij heeft inwendig onderzoek gedaan. Eierstokken, baarmoeder en ingang baarmoeder was allemaal prima in orde.
    Aangezien ik zo'n rare ongesteldheid heb, kan het zijn dat ik geen eisprong heb. Al leek hij wel een eisprong te zien op de temperatuurcurves die ik meegebracht had.

    Hij heeft aangegeven bloed te prikken (is ook meteen gedaan). Eigelijk hebben ze dit het liefste op de derde van de ongesteldheid. Dus kan zijn dat het nog eens moet. Ze kunnen dan blijkbaar kijken of ik inderdaad een eisprong heb?!! Achteraf denk ik: ik had moeten vragen hoe ze dat kunnen zien, fff nieuwschierig. Heeft iemand een idee?
    Maandag a.s. maandag moet ik weer terug.
    Ik vind het wel vreemd om weer vrij te moeten nemen. Helaas is de gynacoloog er niet op de dagen dat ik vrij ben....
    dus telkens vrij nemen. Op mijn werk weten ze niets, en dat wil ik (voorlopig?) nog even zou houden.... ik neem gewoon vrij...
     
  11. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Als je het wel aan je baas zou vertellen, zou je er vrij voor krijgen van je werk. Het is dan net zoiets als een bezoek aan de huisarts.
     
  12. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik zou het inderdaad je baas vertellen... ik heb hetzelfde gehad en moest veel naar de gynocoloog. Krijg je er inderdaad vrij voor. Anders kost het je je uren...

    En ik had inderdaad een keer dat ik juist moest klussen voordat ik naar de gyn. ging, want zo kon hij zien of alles goed was bij mijn vriend...
    En dat was gelukkig goed en de maand daarna was ik zwanger!!

    Heel veel sterkte meis met zwanger worden..
     
  13. Niet meer actief

    hoi suus,ik ben afgelopen week ook voor de 1e keer naar de gynacoloog geweest en was erg nerveus,maar alles viel reuze mee.vanaf nu houden ze mijn cyclus mooi in de gaten en je kansen om in verwachting te raken vergroten met 25 procent ipv 60 % dus altijd goed succes ermee.ik moet op de dag van mijn aank menstruatie bellen om een afspraak te maken voor de 10e dag.groetjes nina.
     
  14. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    Waarom moet je een afspraak maken op de 10e dag? Misschien een domme vraag, maar het is voor mij allemaal nieuw ...!!
     
  15. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    Ik moet dadelijk voor de tweede keer naar de gyn. Vorige week is er bloed geprikt, om oa. te kijken of ik wel een eisprong heb. Ik moet zeggen dat ik echt doodzenuwachtig ben, stom he? ....duimen jullie voor me? Thnx.
     
  16. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    succes meis!!
     
  17. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Succes en laat ons weten hoe het was..
     
  18. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Heel veel succes!!
    Kan me voorstellen dat je erg zenuwachtig bent!!
    Ben ik ook voor donderdag dan krijg ik het te horen!

    Laat je het ons weten
    Groetjes Jolanda :D
     
  19. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    En weet je al wat meer? Hopelijk zijn je zenuwen voorbij! Liefs jenny
     

Deel Deze Pagina