Eerste keer NUTRIX

Discussie in 'Voeding' gestart door Ozzy, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Het Consultatieburo heeft dit gezegt. En Lindsey krijgt dit sinds een week als laatste voeding erdoor. Ik zie het nog steeds niet als bijvoeding en als het dat wel is ook prima. Fruit en groentehap wachten we nog 2 maanden mee.
     
  2. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    thanx pinda! vannochtend heb ik 2 schepjes(friso schepje) nutrix bijgevoegd met de difrax speen het ging goed hij heeft in de middag lekker 3,5 uurtjes geslapen dat kan ook door de nutrix komen.

    strax nog de laatste fles maar daar ga ik het niet bijvoegen denk ik omdat ik pas begonnen ben nog even wachten voor de twee keer nutrix op 1 dag en omdat hij gelukkig geen problemen heeft met doorslapen in de nacht.
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar ze geeft al Comfort en Comfort met rijstebloem samen valt vaak niet zo goed bij jonge kinderen!
     
  4. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    WHAAAAAAAA!

    Sorry hoor, moest ff, ik word echt helemaal idioot van die Dirksmama.

    Laat ze aub eens ergens anders gaan posten ipv alleen bij topic waar ze weer kan beginnen te zeuren over dat bijvoeding niet kan voor 6 maanden en bv het beste is bladiebla
    (heb haar nog niet 1 keer iets bij notabene het borstvoedingtopic zelf zien posten, vaag he?)

    Ontopic:
    Toen wij nutrix invoerden (tezamen met comfort, jaja!) hebben we het langzaam opgebouwd. Eerst 1 schep en nu zitten ze op ongeveer 2,5 schep.
    We gebruiken trouwens gewoon dezelfde speen als voor de gewone flessen <- difrax M.
     
  5. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    He ozzy,
    ben het met je eens..irritant hé als je kindje nog geen 6 maanden is en je vraagt iets over bijvoeding krijg je bijna altijd weer commentaar over dat het nog niet goed zou zijn voor de 6 maanden...pff nou Indy smult ook al langer van fruit en groente en het gaat hardstikke goed met haar! Vind dat je die grenzen echt nooit zo strikt moet nemen...het ene kindje is er gewoon eerder aan toe als het andere! En als ik alles dus wel zo strikt zou opvolgen wat het CB mij aanraad nou daar zou mijn meisje niet blij mee zijn! Hoor hun adveizen wel altijd aan, maar doe ermee wat ik zelf denk wat goed is voor mijn meisje!
     
  6. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    sommige mensen willen het altijd beter weten terwijl dat niet zo is.
     
  7. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ik had net mijn nicht aan de lijn die werkt op een kinderdagverblijf, ik vertelde dat ik Emir vandaag fruit had gegeven enz ze zei ja tuurlijk waarom zou hij dat niet krijgen hij is al 4 maanden hier op kinderdagverblijf is er zelfs een kind van 3 maanden die een potje fruit meekrijgt!

    Het verschilt per kind en ik doe echt absoluut geen moeite om het te laten (dus geen helikopter geluiden enz erbij)eten hij is er knettergek op :D , hij doet zijn mond al open voordat het het zijn mond nadert :D
     
  8. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Je hebt gelijk missx!
     
  9. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ja indy doet ook al haar mond open (voor de 6 maanden) voordta het eten eraan komt zo leuk! hoop dat ze zo goed blijft eten haha!
     
  10. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    ja idd ik hoop ook dat het bij Emir zo blijft denk dat hij het een beetje van pappa en mamma heeft:)
     
  11. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Prima joh, als jullie echt denken het beter te weten dan de WHO en de Inspectie voor Volksgezondheid...
     
  12. Gewoon lekker geven wanneer je zelf denkt dat het nodig is!
    Dat gezeur altijd over wanneer je mag beginnen. Celina onze jongste dochter had ook een allergie. Ik ga hypo allergeen, en met 3 maanden en 1 week ging ik rijstebloem geven! (mocht overigens ook van het cb)

    Maar even ontopic gaat het nu goed met de rijstebloem?

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd met welke leeftijd de meeste zijn begonnen met rijstebloem, mijn zoontje is een hongerlapje, dus kan niet wachten met geven... ;)
     
  13. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik begon met rijstebloem rond de 3 mnd, eerste 2 schepjes en rond de 4 mnd begon ik het met een lepeltje te geven
     

Deel Deze Pagina