Ik moet echt weer aan de anticonceptie, maar de keus is nogal beperkt. Ik mag niks met hormonen gebruiken en ik heb geen zin om (voor korte tijd) een koperspiraal te plaatsen. Nu zat ik te denken aan de persona. Wie heeft er ervaring mee? Dat het niet de meest veilige methode is, maakt ons niet uit.
Hoi ik gebruik de persona. Ik gebruik hem nu pas een paar maanden, maar ik vind het een fijne manier van anticonceptie, want hormonen wil ik ook niet. Ik heb hem op aanraden van een vriendin die hem al 5 jaar gebruikt. In het begin krijg je wel wat meer rode dagen omdat hij je cyclus nog berekend, maar hierna worden dit er steeds minder. Ook een handig apparaatje als je wel besluit dat je weer zwanger wilt worden, want de dagen dat je eisprong plaatsvindt geeft hij ook aan. Het is 96% veilig, maar ja geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig.
ik heb hem ook een paar maanden gebruikt, in het begin idd veel rode dagen, maar na 2 cyclussen klopt hij heel goed. Ik verkop de mijn trouwens, is een maand of 3 gebruik, hoef er niet veel voor te hebben
Is ook een optie, je kan hem resetten, dus dat is dan net zo goed als een nieuwe. Om te resetten heb je wel een teststaafje nodig.
Ik heb de persona ook gebruikt als anticonceptie. Ik was na 3 maanden zwanger.... Van de persona mocht ik 8 dagen per maand seks hebben. De laatste dag van mijn menstruatie sprong hij alweer op rood en op dag en op dag 21 mocht het weer. Om te weten dat ik die dagen niet vruchtbaar ben heb ik geen persona nodig. Ik hield het ook niet vol op deze manier.
hm vreemd, hier toch een stuk minder rode dagen en gebruik hem toch ook pas een paar maanden. Wel alle testen uitgevoerd of ook eens eentje gemist?
Ik heb persoonlijk geen ervaring met de Persona, maar wel met Ladycomp. Dit gaat op basis van je lichaamstemperatuur. Ben erg tevreden erover al heb ik het op dit moment nodig, omdat ik zwanger ben. Geheel gepland overigens
Over het algemeen dus positief! Zonnebeertje ik hou je aanbod in gedachte voor als ik definitief besluit voor de persona te gaan. Laust wat vreemd dat je veel rode dagen bleef houden. Dat wordt toch elke maand minder? Ben je zwanger geraakt op een groene dag of...? Ladycomp ken ik niet, maar ik zal me er eens verdiepen. Ik weet niet of het geschikt is omdat ik anderhalf uur voor het echte opstaan ook al wakker moet worden voor een voeding en dat zal mijn basale temp wel verhogen.