Verschil tussen cervixslijm & sperma

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bikkel5126, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Hoe zie/ruik! ik het verschil tussen cervixslijm & sperma?

Misschien een rare vraag, maar zodra ik het slijm krijg gaan we ook klussen en zie ik het verschil niet meer tussen slijm & sperma.

Wanneer weet ik wanneer mijn eisprong dan al is geweest?

2. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    dit heb ik nou ook altijd

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Slijm kun je meestal heel lang uittrekken en sperma niet.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik snap het niet zo goed.. heb je constant sperma in je broekje dan?

5. fafa

fafa Niet meer actief

bij mij drupt het er soms ook tot 48 na het klusmoment uit hoor(lekker plastisch weer) dus als je het één keer in de twee dagen doet, loop je dr constant mee rond ja ;)

6. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook altijd na dat we gevreeen hebben (vaak 's avonds) 's ochtends onder de douche een flinke klodder heel rekbaar spul. Dit is dus sperma wat doordat het een poosje in je vagina zit wat dikker en heel rekbaar wordt. Dit heb ik altijd, dus ongeacht waar ik in mijn cyclus zit. (ik maak daarom altijd even alles 'leeg' van binnen de ochtend na het vrijen, zodat het niet blijft 'druppen' en ik zeker weet dat als ik daarna rekbaar spul heb, het wel cervixslijm moet zijn.)

Wij vrijen niet heel vaak, dus daardoor kan ik het uit elkaar halen. Als ik zonder te vrijen van dat hele rekbare spul heb, is het dus cervixslijm.

Hopelijk heb je hier wat aan.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Sperma ziet er niet uit als eiwit, cervixslijm wel. Ik vind het verschil best duidelijk. Van cervixslijm kan je draden trekken, van sperma niet. Als je echt wilt weten wanneer je ei is, kan je beter temperaturen of ovutestjes doen. Tussen slijm en ei kan best wat tijd zitten (bij mij eerst twee dagen slijm, toen twee dagen positieve ovutesten, ei is dus daarna geweest ;)).

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heb ik ook evenstar: slijm vóór eisprong.

Bij mij drupt het er niet zoveel sperma uit. Mijn mannetje maakt dus kleine kwakkies ;) (hoop zo dat hij dit forum nooit gaat doorlezen.. haha)

9. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ik herken het probleem, dat je sprema met cervixslijm door de war haalt, maar ik denk als je het goed bekijkt, dan kom je er wel achter. Helemaal omdat je niet de hele maand door cervixslijm hebt ;)
    Wij gaan voor de tweede ronde.. spannend.!!
    Verwacht mij eitje ronde volgend weekend. Helaas kan ik dat neit altijd precies uitrekenen :s
    Wat zit het lichaam toch raar in elkaar.

10. lindaaatje

lindaaatje Actief lid

17 aug 2009
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook...
    en dit is dan ook de reden dat ik ovutestjes gebruik :)

Succes meiden!

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Fertility Friend (het temp programma) zegt dit:

Cervical Fluid and Semen:

They are quite similar but you will find that fertile cervical fluid (eggwhite) is clear and stretchy and shiny. It will stretch a couple of inches without breaking.

Semen may be more whitish and will break when pulled.

12. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Hahaha en ik maar denken de enige te zijn.
    Maar inderdaad in een nu zoveel klus periode blijft er dagelijks sperma in mijn broekje. Dat idee van douchen en schoonmaken is wel wat. En slijm is inderdaad rekbaar....ik zit nu in de slijm rekbaar periode, gisteraaf nog gekeken.
    Mijn ei komt er hopenlijk zo aan, ovutesten gebruik ik ook, maar nog niet positief.

Dank voor jullie reactie's tot nu toe.

13. nijnonijntje

Wel raar dat je ovutesten geen positieve uitslag geven terwijl je wel in je slijm periode zit....
    Dat maakt mij ook weer nerveus haha..
    In ieder geval succes...

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Haha, gelukkig nog meer mensen met dit probleem.. en mijn collega's zich maar afvragen waarom ik zo lang op het toilet zit. Probeer gewoon het verschil tussen vruchtbaar slijm en sperma te ontdekken! ;)

15. Denies

Denies Lid

2 dec 2009
    63
    1
    0
    Hoi hoi Ik heb idd het zelfde probleem hihi.. maar ik zou dat toch niet doen dat leegmaken, want ht is ook niet god om vaginale douche te doen dat kan de vruchtbaarheid beinvloeden ivm met het slijm dat helpt het zaad naar boven kruipen.. toch? ;)

MaHeRo88 vindt dit leuk.
  16. nijnonijntje

Ja ik ben het ook weer eens met denies.
    Denies, dat heb ik inderdaad ook gehoord en gelezen. Dat het slijm juist helpt het zaad naar boven te kruipen.

Maar van slijm kun je zeg maar draden maken en sperma dus niet.

Deel Deze Pagina