Cadeautje voor verloskundige?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Roosje75, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi!

Ik vroeg me af of het gebruikelijk is om je verloskundige een presentje te geven na de bevalling?
    Zelf moet ik nog bevallen, maar ik heb een superfijne verloskundige en ik vroeg me af of het raar is als ik haar 'straks' een mooie bos bloemen of iets dergelijks geef.

Hebben jullie zoiets gedaan?

x Roosje

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb t niet gedaan, maar vind t absoluut niet raar! Leuk hoor, denk dat de VK het echt wel kan waarderen.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik heb geen geweldige VK's (meerdere) maar als je echt een goede band hebt en je hebt je fijn gevoeld WHY NOT? zal ze vast leuk vinden!

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee hoor, vind het niet meer dan normaal.
    Wij hebben zowel de vk als de kraamverzorgster een leuke foto houder gegeven ( een pind-vrouwtje met een babytje op haar arm en de tekst "voor de beste verloskundige/kraamverzorgster ) en daar het geboortekaartje in vast gemaakt.

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb de VK een doos bonbons gegeven.

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik heb daar nooit bij stil gestaan?! Leuk idee!

Ik zat bij een groep van vk's in totaal 5 of 6. Tijdens de bevalling was er een invalster en die kwam ook nog 1 x op controle en daarna nog 2 x een andere. Dus dat waren veel bossen bloemen geweest :D

Maar als je een leuke band hebt en steeds dezelfde is het wel heel erg leuk natuurlijk om iets persoonlijks te doen!

7. Gmdmd

Gmdmd Lid

17 apr 2008
    27
    0
    0
    Wij hebben de vk een fles wijn met een foto van haar en de kleine erop gegeven!
    Kan je laten maken bij de hema

Groetjes

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ook ik had een pratijk met 5 verschillende vk, die bijna allemaal wel langs zijn geweest in de kraamperiode en echt een voorkeur of band met een had ik niet, ben ook in het zk bevallen zonder vk er bij. Maar heb bij de nacontrole een grote reep toblerone mee genomen die ze lekker kunnen delen met z'n allen.

9. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik heb het niet gedaan.
    Niet eens aan gedacht!
    Maar idd als je er een goede band mee hebt, waarom niet!

10. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik geef de loodgieter ook geen cadeautje als hij z'n werk goed heeft gedaan. De vk dus ook niet.

11. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ik heb een bosje bloemen laten bezorgen na mijn bevalling. Ik was erg blij met mijn VK destijds en wilde dat gewoon even laten weten.

12. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ik heb haar een heerlijke cake gegeven en een kraamkadootje. Ik vond toch dat ik IETS moest geven.

13. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! (al zou ik de 'werkzaamheden' van mijn vk niet gauw met die van de loodgieter vergelijken.. ;) )

x Roosje

14. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    De cassaire van de supermarkt dan ;)
    Het gaat mij erom dat ik iemand die gewoon zijn/haar werk doet geen cadeautjes ga geven.

15. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Nee oké, ik begrijp wel wat je bedoelt.
    Aan de andere kant vind ik dit zo iets speciaals, je bouwt toch een vertrouwensband op met je vk (in mijn geval dan) en vandaar dat ik wat extra's wil doen.
    De loodgieter krijgt alleen maar een kopje koffie.. :)

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Kopje koffie heeft de vk wel gehad :)

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja vind een VK toch wel wat anders hoor, ja die van heb ik absoluut geen band mee (behalve dat ik weleens met mijn been wil uitschieten bij sommige als ik aan het bevallen ben, NIET GOED DUS haha) dus vandaar dat ik het niet zou doen maar ik vind een goede VK heel belangrijk dus mag zeker beloond worden, droppotje voor op de praktijk of zoiets doet het ook altijd goed..

18. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ben in het ziekenhuis bevallen, heb de VK etc. niets gegeven (behalve dan 'bedankt voor de goede zorgen', haha.
    Wel de kraamverzorgster wat gegeven, ze was zo'n leuk, fijn mens!
    Mijn zoontje heeft downsyndroom, dus leek me grappig om haar een cadeaubon te geven voor de lunchroom waar verst.gehandicapten werken! Ze vond het super!

Deel Deze Pagina