Eerste keer ontlasting na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door nutts, 20 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Sorry meiden maar ik heb een beetje een genante vraag.
    Afgelopen zondag bevallen en vandaag voor het eerst ontlasting gehad op dat moment nergen last van. Maar sinds vanmiddag een drukkend gevoel op stuitje onderrug en buik. Nu heb ik ook 2 aambeien komt het hiervan? Moet ik toch nog meer ontlasting kwijt? Kortom weet iemand misschien wat dit kan zijn?

2. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja kan best zijn dat dit het begin was, en dat het nu op gang komt. Je hebt neem ik aan al die die dagen wel gewoon gegeten. Dan zal er ook wel wat meer komen nu, maar niet in een keer. Alles daar beneden voelt wat beurs waarschijnlijk. Ik weet nog dat ik na de bevallingen alles zo anders vond voelen. Minder gevoel zeg maar. Je moet er echt elke dag even rustig voor gaan zitten. Aambeien prikten bij mij vooral. Nestosyl helpt goed tegen dat gevoel.

3. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ik doe mijn best met rustig ervoor gaan zitten alleen zitten op de wc doet zo'n zeer. Drukt op de hechtingen en aambeien.

Ja wel gewoon gegeten drink ook veel meer dan 2 liter en zit al aan de laxo

4. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja hechtingen helpen niet mee, is ook een beetje eng om dan te drukken. Maar je doet er alles aan, dan komt het er vast wel uit. Denk wel dat dat het drukkende is wat je voelt.

5. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Hopelijk morgen dan weer een beetje want dit is niets zo.

Lig nu even met een ice pack tegen de hechtingen en aambeien hopelijk slinken ze dan iets

6. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Sterkte ermee, nog een paar dagen dan voel je je echt een stuk beter. Je zit nu eigenlijk op het moeilijkste moment na de bevalling (vond ik elke keer) vooral emotioneel. Ik denk dat de verloskundig nog wel een keer bij je langs komt? Dan kan je vragen of ze even maar de hechtingen kijkt. Toen die bij mij los waren ging het een stuk beter.

En trouwens gefeliciteerd met je kindje!

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

4B8F47D0-3165-4B9F-9FA5-FD016E2AF13B.jpeg
    En als je je voeten op een verhoging zet?
    Schijnt sowieso een betere houding te zijn, omdat je dan de boel niet dichtdrukt

8. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ga ik eens proberen.

XmoonlightX vindt dit leuk.
  9. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Het duurde bij mij ook lang hoor voordat ik weer kon/durfde poepen. Ik had ook hechtingen waardoor ik het vreselijk eng vond. Bij mij werkte het toch het beste om er niet teveel mee bezig te zijn en inderdaad steeds gewoon een tijdje rustig gaan zitten.
    Je kunt als extra hulp ook nog wat babyolie in/op je anus smeren. Dan glijdt het sowieso makkelijker.

10. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Kraamhulp heeft vandaag een klysma gezet maar behalve buikpijn komt er echt niets. Tis ook niet dat ik niet durf.
    Heb nu na de klysma nog meer aambeien buikpijn druk op stuitje en rug.
    Ga gewoon soms rolkend over de grond zeg maar

11. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ow wat vervelend! Ik moest na de bevalling een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Volges mij heb ik op dag 3 of 4 voor het eerst gepoept. En inderdaad, rustig zitten, niet teveel duwen. Ook ik was gehecht.
    Zitten op een stoel kon ik de eerste week ook amper, dat deed vreselijk zeer. En ik kreeg ook aambeien, waardoor poepen echt op een gegeven moment heel veel zeer deed. Tot bloedens toe. Is uiteindelijk na een paar dagen vanzelf over gegaan.

Heel veel succes!

12. didi79

didi79 Bekend lid

10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Ik had na eerste bevalling ook hechtingen, best grote aambeien en had tijdens bevalling teveel op mijn stuitje geleund, waardoor dit ook gevoelig was geworden. Na een paar dagen (4 ofzo) voor het eerst ontlasting gehad en vond het toch ook wel wat eng, maar ook ontzettend pijnlijk. Na een paar dagen werd het wel minder gelukkig. Hopelijk herstel je voorspoedig vanaf nu, en kun je optimaal van je kindje genieten... Nog gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik had ook erg veel last van mijn hechtingen. Op een gegeven moment was ik aant douchen (ik had nog geen ontlasting gehad) en kreeg krampen. Ik riep de kraamverzorgster dat ik nr de wc moest. Ze zei; blijf maar lekker in de douche, ga maar op je hurken zitten en laat maar komen ;) Ik ruim de boel wel op, haha. Erg genant, maar het was echt heerlijk!
    Dus mocht het echt niet gaan en je voelt wel wat komen, zou ik dat gewoon eens doen! Succes!!

14. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ik heb dat drukkende gevoel ook gehad in de kraamweek. Toen ik onder de douche stond verloor ik een bloed prop, echt zo groot als een meloen. Was het gevoel gelijk kwijt... ik schrok echt een beetje van de omvang :confused:.

Deel Deze Pagina