Mijn meisje van 22 maanden snapt 'm ook helemaal (behalve poepen dus), maar ze kan zelf geen broek uit trekken nog. En ze wil dus niet dat ik help. Met als gevolg dat ze dan dus in haar broek plast... Iemand daar nog tips voor? Leuk topic, dit
Maar hoe doen ze dat bij jullie dan op het kdv ?? Demi geeft het zelf niet aan dat ze moet plassen dus dan kan ik wel 5 setjes kleren meegeven en daarbij zijn er ook nog andere kinderen dus fris is anders. Hier adviseerde ze om eerst thuis zindelijk te worden en dan stapje voor stapje uitbouwen naar opa's, oma's en kdv .. Mijn moeder vertelde wel dat donderdag toen ze aan het oppassen was en ze zaten op de bank dat Demi heel wijs zei: "Even wachten oma, Demi even plassen" en ja hoor daar ging ze ... Naja voorlopig gaan we rustig door en zien we wel waar het schip strand, vandaag bij opa en oma wilde ze d'r luier niet uit dus dan maar niet
Jaaaa ze heeft op het potje gepoept ! Ze ging zelf zitten en zei al persend 'kan niet poepen' en ze perst verder, kijkt naar beneden n roept 'Hij doet ut !!!!' en ja hoor daar was het eerste poepie
Hihi hier gister ook. Leuk hè Maar met broekje aan blijft plassen een probleem. Ze houdt het in die zin op dat ze maar een paar druppels laat lopen per keer, maar dat is toch niet zo fris om zo door te lopen, dus zo ben je gauw door je extra setje kleren heen als je weg bent. Maar zonder broekje doet ze nu gewoon alles op het potje...
Ja het is ook niet niks. Ik heb Demi vandaag ong 15 minuten meegenomen zonder luier met kleren aan. Toen had ze net flink geplast. Morgen maar eens oefenen met een onderbroekje aan en dan opbouwen naar kleren haha. Ze trekt haar (onder)broek altijd alleen maar van voren naar beneden dus blijft hij op d'r bips hangen haha
Hoe oud is Demi trouwens eigenlijk? Hier overigens hetzelfde met broekje uittrekken. Heb nu een slobberige pyjamabroek aangedaan; die zit minder strak dan de onderbroekjes. Maar het lullige is ook dat ze altijd op het potje gaat zitten door er van de achterkant overheen te stappen. Dat doet ze omdat op het parket het potje wegglijdt als ze zich van voren erop laat zakken, dus het is in feite wel slim. Maar ja, met een broek gaat dat natuurlijk niet, want je moet je benen wijd over het potje kunnen doen als je er via de achterkant overheen stapt. Wat een gedoe allemaal, haha.
Haha wat grappig, demi verschuift het potje naar de tafel zodat ze zich vast kan houden als ze gaat zitten. Demi is trouwens net 2wk geleden 2 geworden. En jouw dochter?
Mijn dochter wordt eind september 2! Gister naar de speeltuin geweest weer, had ik het potje meegenomen. Ze bleef droog en voor we weggingen merkte ze het potje op en wou ze erop en heeft ze daar temidden van iedereen een plas gedaan! Wou 'm ook meteen wegbrengen naar de grote wc daar, haha. Wel stoer hoor, maar vind het soms wel een beetje spannend en dan ga ik juist steeds het potje mee naar haar nemen als ze zit te spelen, maar dat werkt dus juist niet. En nu had ik het 'losgelaten' en ging het goed! Maar ik zie me nou niet boodschappen doen met een potje hangend aan de wagen eerlijk gezegd.. Hoe doe(n) jij/jullie dat?