Hoi allemaal, Ik heb mijn verhaal ook al op een ander bord gepost. Maar ik ben echt benieuwd en ongeduldig Ik ben dus gisteren begonnen met ovulatietesten van de action. Gisteren was er geen tot een heel licht streepje te zien... Vandaag opnieuw getest: Duidelijke streep, in de eerste paar minuten na het testen was deze nog iets lichter dan de controlestreep. Maar ik ben dan naar de test blijven staren (want op de gebruiksaanwijzing staat: aflezen tussen 3 en 8 minuten). En na ik gok een 10-tal minuutjes waren de strepen ongeveer gelijk. Zit mijn eisprong er nu aan te komen of niet? En wanneer kunnen we dan het best in actie schieten? Alvast bedankt voor de feedback! Groetjes! (foto's verstuur ik zo want ze staan op mijn GSM en niet op de pc hihi)
Vandaag is de ovulatietest al minder duidelijk... Gisteren wel geklust Hopelijk lukt het... Alvast bedankt voor jullie reactie! En hopelijk kan ik over een paar weken jullie mening vragen betreffende een zwangerschapstest! Groetjes!
Ga ik zeker doen! Maar nog een vraagje... Ik lees net dat er wel vaker een positief-achtige ovulatietest kan voorvallen voor dat de ovulatie er is. Maar ik bedoel dan echt wel een hele poos ervoor... Volgens een app zou mijn berekende ovulatiedag aanstaande zaterdag zijn, op basis van mijn gemiddelde cycluslengte berekend. Kan het zijn dat deze dan mis is? Ik ben Ʃcht wel een leek als het hierover gaat... Zwangerschapstesten heb ik intussen onder de knie! Voorlopig nog niet met een goeie afloop, maar we laten de moed niet zakken! Ik hou jullie sowieso op de hoogte!
Hmm ik ben natuurlijk niet zeker maar lijkt me meer de uitzondering dan de regel. Als je de LH dagelijks zou kunnen meten dan kan je eigenlijk de periode van je eisprong uittekenen als een parabool. Dus die neemt een aanloop, stijgt, bereikt een piek en begint daarna weer te dalen. Als je test weet je niet exact waar ergens op die parabool jij je bevindt want de duur van de eisprong kan van persoon tot persoon en van maand tot maand verschillen denk ik. Soms zelfs op 1 en dezelfde dag zie je een verschil qua intensiteit van je test. Buiten de eisprong is er geen reden om zo'n hoge LH te meten in je lichaam. Tenzij je zwanger bent, dan kan de ovulatietest ook de hCG hormoon detecteren. Dus als je echt twijfelt kan je doorgaan met testen om te zien of er iets vreemds gebeurd. Het kan wel zijn dat er een licht streepje verschijnt in de testvenster maar dat is normaal. We hebben altijd LH in ons lichaam. De concentratie is gewoon hoger tijdens de eisprong. Daarom hoort een ovulatietest te knallen om zeker te zijn dat je eisprong heeft plaatsgevonden of zal plaatsvinden. Ik hoop dat je hier iets mee bent. Ik hoop op positief nieuws na enkele weken.
Ow ja en berekeningne zijn gewoon een heel goede indicatie als je weet dat je een klokvaste cyclus hebt. Anders kan het echt volledig anders zijn. Mijn app berekende mijn ovulatie rond dag 15. Uiteindelijk zag ik mbv ovutestjes dat het rond dag 20-21 was. Zo zie je maar. De testen zijn sowieso betrouwbaarder dan een berekening lijkt mij.
Mijn app had de ovulatie ook 3 dagen later berekend dan de testen lieten zien. Die ovulatietest van gister is hartstikke positief, ik zou vandaag en misschien morgen ook nog even gezellig maken Ik heb de dag voor ovulatie, dag zelf en de twee dagen erna gevreeƫn het is gelukt. Duim voor jou dat dat bij jou ook zo mag zijn!
Bedankt voor je reactie! Ik ben toch gewoon door aan het testen om te zien wat naar zaterdag toe gebeurt. Maar voorlopig zijn ze weer allemaal negatief. Heb enkel 2positieve testen gedaan de dag dat ik de foto's op het forum geplaatst heb... Dus ik vermoed dat mijn eisprong dan gisteren geweest moet zijn. Aangezien de piek maandag middag en avond gemeten was... We blijven duimen voor een geslaagde ronde! Ik hou jullie op de hoogte!
Hoi allemaal, Sorry voor de late reactie... Maar het was geen succes Ben gewoon ongesteld geworden! Nu bezig aan ronde 2 met ovu-test. Wish me luck!
Meid geef de moet niet op . Wij hadden ook 2 rondes steeds rond de eisprong geknuffeld en ook niet raak,(bij positieve ov test) nu de 3e keer alleen 1 keer geknuffeld op de dag van de positieve test en raak!! Ik ben na mijn ei ook begonnen met granaatappelsap en tarwekiemolie, en tijdens die ene keer knuffelen ook de pre-seed glijmiddel gebruikt, weet niet of dat ook alemaal toeval is geweest ? Maar ben zwanger
Ik blijf optimistisch! Gisterenmiddag knaltest gehad... Zo duidelijk was ie vorige maand niet. 'S avonds dan ook gelijk geknuffeld. Vandaag nog eens voor zekerheid Weet niet waarom, maar gisterenavond had ik echt stekende pijn links onder in mijn buik. Misschien spits ik me er te zeer op, maar heb er echt een goed gevoel bij deze keer... Ik hoop dat ik ook snel mag zeggen dat ik terug zwanger ben! Blijven duimen!