Eerste keer ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MomK, 31 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomK

MomK Bekend lid

27 okt 2019
    568
    425
    63
    Hoi allemaal,

Ik, die nooit aan de ovulatietesten wil beginnen, heb toch maar 1 doosje gekocht omdat het nu wat langer duurt om zwanger te worden sinds de miskraam (officiële ronde 4, wel 7 maanden verder). Het zijn nog niet veel rondes natuurlijk, maar vorige keren binnen ronde 2 en 1. Toch even kijken of we wel op het goede moment bezig zijn.

Dit is cyclusdag 13, ochtendurine. Heeft het zin om straks ook nog met 2e urine te testen en daarna morgen weer? Ik begin al wel wat krampjes te krijgen dus heb wel het gevoel dat er iets aan komt dit weekend, ik hoop dat ik het iedere maand goed voel en er dus wel rond dag 14/15 een eisprong aan komt. Cyclus is iedere maand 27/28 dagen.

Bijgevoegde bestanden:

2. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Deze test is nog niet positief volgens mij. De teststreep moet even donker of donkerder zijn dan de controlestreep, maar ik ken deze testen niet. Na een positieve test springt het eitje binnen 24-48 uur.

MomK vindt dit leuk.
  3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ovulatie testen mogen nooit met ochtend urine. Ze kunnen dan onterecht positief worden.
    Behalve 1 soort van cb maar dat staat in de omschrijving.
    Beste is tussen 11.00 en 19.00 je test te doen.
    Verder zijn dit niet helemaal fijne testen, veel twijfel over positief zie ik hier voorbij komen bij deze.
    Je zou vanaf nu elke ochtend moeten testen, en bij oploop zou je in de middag ook nog een keer kunnen testen.
    Deze is niet positief dus een ei op dag 14 gaat niet gebeuren.
    De pijn die jij voelt is laatste groei van je follikel.
    Uitgaande van mezelf had ik als die pijn over was m'n eisprong gehad. Dat was altijd z'n 2 dagen NA de pijn.

margarethd, Rosa5 en MomK vinden dit leuk.
  4. MomK

MomK Bekend lid

27 okt 2019
    568
    425
    63
    Wow en deze dan? Net gedaan, is 3e urine van vandaag. Komt dit al meer in de buurt?

Bijgevoegde bestanden:

bluedrake en Suuster vinden dit leuk.
  5. jk84

jk84 Bekend lid

6 feb 2017
    594
    264
    63
    Yes, ziet er goed uit! Net positief of bijna positief :D

MomK vindt dit leuk.
  6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik zou einde middag/begin avond nogmaals testen.
    Vind hem positief. Vanavond sex dan zit je goed.

margarethd en MomK vinden dit leuk.
  7. MomK

MomK Bekend lid

27 okt 2019
    568
    425
    63
    Piek gevonden denk ik? Heeft morgenochtend seks nog zin? Gisteravond ook gezellig gemaakt :)

Bijgevoegde bestanden:

bluedrake, wishtobe, Suuster en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Olifantje92

Olifantje92 Fanatiek lid

16 aug 2018
    1.132
    540
    113
    Vrouw
    Zeker positief! Je ei springt dan uiterlijk overmorgen dus morgenochtend nog een keer kan zeker geen kwaad. Of vanavond :p

MomK vindt dit leuk.
  9. MomK

MomK Bekend lid

27 okt 2019
    568
    425
    63
    Weer 3e urine net als de afgelopen 2 dagen. Iets afgelopen lijkt het. Eind van de middag nog eens testen of heeft dat geen zin? Of kan ik het dan beter morgen weer met 3e urine doen?

Bijgevoegde bestanden:

10. MomK

MomK Bekend lid

27 okt 2019
    568
    425
    63
    Volgorde : Vrijdag, zaterdag, zondag. Van boven naar beneden.

Bijgevoegde bestanden:

11. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Tipje qua ovutesten: je kan online dipsticks kopen van bijvoorbeeld 2be sure. Hele goedkope, betrouwbaare testen en snel geleverd.

maar hopelijk is het niet meer nodig na deze ronde!

MomK vindt dit leuk.
  12. jk84

jk84 Bekend lid

6 feb 2017
    594
    264
    63
    Ik gebruik ook de dipsticks van 2besure. Zijn fijn inderdaad en goedkoop. Of je met eerste, 2e of 3e urine moet testen? In ieder geval niet je eerste. Ik deed altijd 1x per dag rond 12/13u. Altijd rond dezelfde tijd dus. Wanneer hij bijna positief was 2x per dag. En daarna testte ik niet verder.

MomK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina