Eerste keer ovulatietesten gebruiken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DonEnzone, 3 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    #1 DonEnzone, 3 mei 2015
    Laatst bewerkt: 3 mei 2015
    Ik ben voor het eerst bezig met ovulatietesten.
    Nu merk ik dat er sinds 3 dagen geleden een heeeeel licht 2e streepje bij komt dat met de dag steeds donkerder wordt.
    De onderste test is van vandaag, 11:15.
    Betekend dit nou dat hij steeds meer op gaat lopen of hoeft dit niet zo te zijn en is het meer "random"?
    En als het wel zo is dat hij steeds meer op gaat lopen, moet ik dan vanaf nu al 2 keer per dag gaan testen of is hij daar echt te licht voor?

Ik ben ook net pas begonnen met temperaturen maar ik ben net ziek geweest dus dat schopte mijn metingen een beetje in de war.. volgens mij is mijn normale temperatuur 36,6, kan dit?

Sorry als het een beetje onnozel over komt, maar ik wil het graag meteen goed doen:p Ik zit trouwens nu op dag 12 van mijn cyclus, ik ben begonnen met testen op dag 8 en de eerste 2 waren, op de controlelijn na, spierwit. Ik weet niet wat mijn normale cycluslengte is want ik ben pas sinds 1,5 maand van de implanon af.

Bijgevoegde bestanden:

2. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

7 jan 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben hier ook wel benieuwd naar!
    Ben er een beetje onzeker over hoe het nou helemaal precies zit.
    ik ben deze maand vroeg begonnen met testen en meteen 2 per dag.
    Vorige maand en de maand daarvoor heb ik met 1 per dag en vanaf 7 getest maar niets gevonden. Ik wel al vanaf de eerste dag een heel licht 2e streepje. vind hem nog niet erg oplopen maar zoals ik al zei, ik weet nou ook niet precies of het wel op moet lopen. Denk ook dat het bij iedereen anders is..

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Je test loopt mooi op, dus lekker aan de klus.
    Je piek is er nog niet, maar je bent wel vruchtbaar. Dus nu lekker om de dag klussen?
    De piek is pas als het streepje net zo of donkerder is als de controle streep, je kunt nu ook beste 2 maal per dag testen, zodat je je piek niet mist.
    Zodra je je piek hebt kan je ei binnen 36/48 uur springen, je test zal na de piek ook aflopen....

Spannend hoor

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Testen hoeven niet op te lopen, je kunt ook je piek ineens hebben

Dus slim om 2 keer per dag te testen

Ik heb compleet rare cyclussen dus ik controleer ook mijn cervixslijm.
    Deze is eerst amper aanweizg, dan wordt het klonterig, dan steeds meer lotion achtig en kun je lange draden trekken. Zodra het echt lotion schtig is ben je vruchtbaar en zodra het helder wordt komt je ei.

Dus zodra het lotionachtig wordt, ga ik testen. En ze lopen bij mij ook op...
    Na mijn ei wordt slijm weer klonterig

5. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal voor de zekerheid maar beginnen met 2 keer per dag te testen dan, heb een pakket van 50 testen gehaald dus heb er nu nog genoeg;)
    En vanaf nu om de dag klussen zullen we ook gaan doen voor de zekerheid.
    Wat wordt het dan ineens spannend he...

6. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Oja, nog maar meteen een vraagje tussendoor...

Ik heb begrepen dat een positieve ovulatietest niet meteen betekend dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt (vandaar het temperaturen voor de zekerheid), maar moet je dan wel alsnog +/- 14 dagen later ongesteld worden? Of werkt dat alleen zo als je echt een eisprong gehad hebt?

Vragen, vragen, vragen...:)

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Klopt ook een positieve test wil niet zeggen dat je ei springt. Dat kun alleen zien aan je temp. Die valt een stuk naar beneden met je ei waarna hij de dag erna weer stijgt en hoog blijft tot je menstrauatie.

Je ei kan na een positieve test binnen 48 uur springen, kan 12 uur zijn kan 26 uur kan van alles.
    En idd gemiddeld 2 weken na je ei komt je menstruatie.
    12-16 dagen houdt men vaak aan.

8. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Volgens mij heb je op je meeste vragen al antwoorden gekregen. Zelf heb ik altijd 1 keer per dag getest en heb hier ook prima mijn eisprong mee weten te vinden. Je streep moet inderdaad net zo donker of donkerder zijn als de controlestreep, dus die van jou moet nog wat meer oplopen. Soms kan ie inderdaad ook uit het niets ineens knallen, dat heb ik ook een keer gehad.
    Je normale temperatuur kan prima 36,6 zijn trouwens! Succes!

9. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Pffff snap er niks meer van. De ovulatietest van gisteravond en vanochtend waren weer lichter dan die van gisterochtend. Dus of ik had m'n piek de avond daarvoor heel kort, of ik kan gewoon helemaal niks wijs worden van de donkerheid van de streepjes...

M'n lichaam zal me ook wel weer voor de gek gehouden hebben. Ik voelde gisteren de hele dag door zeurderige steekjes in beide zijden, en vanochtend ineens 1 hele felle steek onder in mijn buik.

Pfff afwachten maar weer:)

10. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik had ook vaak 's middags een bijna positieve test en dan 's avond weer niet. Bij mij was dat echt een teken van het er aan komen van een eisprong. Op het moment dat het echt zover was had ik echt twee hele duidelijke strepen en dat meestal 2 dagen lang. Die pijn die je voelt is meestal het groeien van het eitje en niet het springen. Mijn menstrustie komt meestal na ongeveer 11 dagen opzetten.

11. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Okee ik ben nu 12 dagen bezig met testen en er gebeurt van alles met de streepjes op mijn testen behalve dat ze positief worden...
    Ik kan er echt geen wijs uit worden.
    En vanochtend had ik ineens een temperatuurstijging van 0,5 graden? Kan het zijn dat ik toch een ovulatie heb gehad maar dat het niet is doorgekomen in de tests? Of komt het vaker voor dat je temperatuur ineens wat hoger is?
    Ik zit standaard op 36.4, soms op 36.6, maar vanochtend ineens op 36,9. Of zou dit alsnog een te lage temperatuurstijging zijn?

Oja, en weet iemand of de lijntjes donkerder worden als je wat alcohol op hebt? Ik heb 2 keer 's avonds 1 of 2 wijntjes gedronken en de volgende dag was het lijntje iets donkerder.. ik weet niet of het toeval is of dat het echt daar aan ligt?

Zie foto.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina