Ha meiden, Ik ben sinds twee maanden 35 jaar en ga nu de zesde ronde in voor een derde. Ik mag me al gelukkig prijzen met 2 prachtige kinders, maar ruim 3,5 jaar na de geboorte van de jongste, is de wens voor een derde eigenlijk net zo groot als voor de eerste. Nu speelt alleen de angst een rol dat het misschien wel heel lang gaat duren, of helemaal niet meer gaat lukken, gezien mijn leeftijd. De eerste keer duurde het 2 maanden (werd een MK), bij de oudste duurde het 8 maanden na de MK (mijn cyclus lag eerst overhoop) en bij de jongste duurde het weer 8 maanden. Zou ik nu dan langer moeten wachten dan een jaar? Bij de gedachte alleen al denk ik NEE! Ben ik dan niet veel te oud en is het leeftijdsverschil dan niet te groot? Ja, ik weet dat er vrouwen zijn die jaren bezig zijn en al blij zouden zijn als het 1 keer lukt. Vergeleken daarmee heb ik niks te klagen. Maar ik zoek verhalen die vergelijkbaar zijn met die van mij, waaruit ik wat hoop kan halen. Ik merk dat ik op zoek ben naar houvast, ik kan heel slecht tegen deze onzekerheid Of misschien zijn er meerdere 'ouderen' zoals ik, die hopen op een positieve test, en mee willen praten? Graag jullie reactie!
Hoi Visje ik ben ook 35 jaar. Ik ben niet je doelgroep want ik heb inmiddels de positieve test in handen gehad. Maar om je misschien een beetje hoop te geven: Ik heb 20 md moeten wachten op mn eerste zwangerschap (was toen 32 bij pos test). Helaas afscheid moeten nemen, maar toen weer met 3 mnd zwanger (was toen inmiddels 33) Begin dit jaar zijn we voor een 2e kindje gegaan. Door mijn leeftijd en eerdere ervaring dacht ik dat het wel weer een tijdje zou duren. En ik was erg bang dat we weer 20 mnd moesten wachten. Echter nu had ik met cyclus 4 al een positieve test in handen. Durf nog niet helemaal blij te zijn want het is nog erg pril en ben bang dat leeftijd mee speelt in het verdere verloopt. Ik snap de angst omdat je niet pieperdepiepjong bent wel maar het betekent niet per definitie dat t lang (of niet) gaat duren.
Hoi Bouwjaar 1979, jij bent zeker mijn doelgroep, positieve verhalen hoor ik graag! Maar allereerst... gefeliciteerd! Wat geweldig, zeker gezien je eerdere ervaring. Dat geeft mij zeker hoop, om te weten dat ouder zijn niet altijd betekent dat het lang duurt en dat het zelfs sneller kan gaan dan toen je jonger was. Bedankt! En een hele goede zwangerschap gewenst!
Ik was 37 toen de kinderwens kwam en ben nu 39 en zie mijn banner Het heeft even geduurd en het is uiteindelijk gelukt dmv inseminatie maar het is gelukt!! Bij mij kwam er niet vanzelf een menstruatie na het stoppen met de pil en ook geen eisprong dus dat is allemaal op gang geholpen dmv hormonen. Heb je een normale cyclus? Zo ja dan zou het moeten lukken en is geduld een schone zaak. Bij geen cyclus zou ik zeker naar de huisarts gaan zodat je doorverwezen kunt worden naar de gynaecoloog. Je kunt sowieso een afspraak maken maar of je doorgestuurd zal worden dat weet ik niet, normaal wachten ze een jaar! Succes en houdt de moed erin!!
Hoi Tazzy, wat super dat het bij jou gelukt is en dat op die leeftijd! Je zal wel op een wolk zitten! Ik heb een redelijk regelmatige cyclus van tussen de 24 en 30 dagen. Mijn man heeft zijn zaad jaren geleden laten testen en dat was (hoewel niet excellent) gewoon goed. Dus volgens mij staat niets een zwangerschap in de weg, tenzij er bij mij iets niet goed zit wat zich de laatste jaren ontwikkeld heeft. Zou dat kunnen? Ach, het zal inderdaad een kwestie zijn van geduldig afwachten. Pfff.... lastig hoor. Bijna alles in het leven kun je plannen, of bereiken door er hard voor te werken, maar dit is zo ongrijpbaar waar je totaal geen controle over hebt. Jouw berichtje geeft me wel moed. Dank daarvoor!
Ach meis, gewoon rustig blijven en ondertussen van je andere kids genieten. Ik ben 34 en ongepland zwanger van de derde...1 keer gelijk raak zeg maar...dus bij mij ook geen problemen ivm leeftijd...misschien is 8 wel jullie geluksnummer en gaat het ook deze keer in ronde 8 lukken!
Ik ben op mijn 36 e "per ongeluk" zwanger geraakt door periodieke condoomgebruik. Of te wel tijdens mijn vruchtbare dagen een condoom te gebruiken. ZL is nu 13 maanden. Er is trouwens een clubje met andere dames van 35 jaar en ouder die zwanger proberen te worden. Welkom!
@Visje Thx. Ik heb wel ovulatietesten gebruikt om mijn vruchtbare dagen op te sporen om zo mogelijk de kansen te verhogen en getemperatuurd om te zien of de eisprong geweest is. @Tazzy Gefeliciteerd, fijn dat het gelukt is! @leetje tja 'gewoon rustig blijven' dat is zo makkelijk gezegd. Als je het heel graag wilt is dat soms gewoon lastig. Als je er eenmaal voor gaat is stiekem elke maand er 1 te veel @kyra jouw mannetje is wel heel oud uit het jaar 214 Maar inderdaad zoveel mogelijk genieten van je kids (of andere afleiding) dat maakt het wachten beetje makklijker
Ja Leetje dat hoop ik! Als ik nou maar wist dat het dan raak is, dan teken ik ervoor! Zo zie je maar, kan het ook nog onverwachts lukken. Misschien moet ik dat proberen, de wens wat meer loslaten?
Dit woord zou verboden moeten worden. Ik HAAT t, je hebt een wens die laat je toch niet zomaar ff los
Kyra, welk clubje is dat dan? Ja Bouwjaar1979, het is inderdaad moeilijk om het vertrouwen erin te houden als je iets zo graag wilt. "Loslaten" is niet echt aan mij besteed. Maar het klopt in die zin wel, dat ik meer ontspannen ben als ik mijn zinnen ook op andere dingen kan zetten. En het valt me wel op dat veel vrouwen zwanger worden op het moment dat het 'ongepland' is of dat het 'per ongeluk' gebeurd.
Gebruik aub 1 maand lang tarwekiemolie pillen! (Kruidvat/deTuinen 3 tot 10 euro) Gegarandeerd raak! Ivm stevige veilige innesteling
Hee visje. Ik ben ook 35. Was 34 toen we begonnen aan de kinderwens. Ik had helaas al snel door dat mijn cyclus niet klopt. Ik heb een late eisprong met korte lf. Ik werd eerst niet doorverwezen, want het kon niet wat ik beweerde. Een maand later wel doorverwezen, omdat ik het zelf echt niet vertrouwde. Gynaecoloog geloofde me eerst ook niet. Maar na een echo en bloedprikken wel! Mijn progesteron in de lf is te laag. De arts denkt aan een slechte eisprong of dat ik tegen pcos aanzit. Ik twijfel heel erg of dat wel klopt. Want als je ouder wordt, neemt je progesteron sterk af. Ben ik niet al in de eerste fase van de overgang? Dat maakt me erg onzeker. Ben nu 10 maanden bezig, maar nog geen kans gehad op zwangerschap door rare slechte cyclus/eisprong, clomid helpt niet. Ik moet nu misschien over op spuiten. De leeftijd drukt erg op me, want voor mijn gevoel heb ik niet nog jaren om uit te vinden en proberen wat wel werkt. En wat als het helemaal niet gaat lukken? Ik heb trouwens ook al tarwekiemolie geprobeerd en maca poeder en vitamines slikken. Gegarandeerd succes klopt dus echt niet!
Ik ben ook 35 en zit in ronde 4 voor een 2de kindje. Bij ons zoontje (eerste kindje) was ik vrij snel zwanger ook al was ik 33 en 17 jaar aan de pil geweest.. Nu ik 'pas' in ronde 4 zit ben ik ook bang dat het niet gaat lukken of heel lang duurt gezien mijn leeftijd,maar ik blijf positief..
Hoi Jolijn, hoe ziet jouw cyclus er uit en hoe lang is jouw lf? Ik heb een lf van 11 dagen, ook niet heel lang, maar ik ben er wel 2 x zwanger mee geworden. Maar nu heb ik toevallig net een lf gehad van 9 dagen. Ik heb eens ergens gelezen dat een lf minimaal 9 dagen moet zijn om goed te kunnen innestelen en dat de lf ook wel eens kan afwijken van andere maanden. Ik snap je onzekerheid en ik hoop dat ze je kunnen helpen met die lage progesteronwaarde. Dan zou het met extra hormonen toch wel beter moeten worden? Eflorencia, ik heb tarwekiemolie een paar maanden geprobeerd, zonder succes helaas. Simba, ja, ik denk dat we niets anders kunnen dan positief blijven en gewoon doorgaan, hoe moeilijk het soms ook is. Elke maand heb ik even tijd nodig om mezelf weer op te laden en door te gaan naar de volgende kans. Ik weet dat het nog niet eens zo lang is dat we bezig zijn, maar ik word helaas elke keer dat ik weer ongesteld word in beslag genomen door de doemgedachte dat het niet meer gaat lukken, of dat er iets mis is.
Eindelijk wat herkenning, ik ben bijna 35 en we zij nu in de derde ronde voor een derde! Ook ik ben heel bang dat het deze keer niet makkelijk gaat lukken, vooral om dat de eerste twee zwangerschappen vrij snel raak waren! Daarnaast heb ik een vrij korte cyclus (25 dagen) en heb ik t idee geen goede of helemaal geen eisprong te hebben. Deze ronde daarom ovulatietesten aangeschaft! Ik ben gewoon bang dat ik te oud ben😓 en we hebben afgesproken er nog een jaar voor te gaan, anders wordt t leeftijdsverschil te groot vinden wij..
@jolein ik weet het fijn er niet van maar ik de AMH-waarde in je bloed iets zegt over of je al richting overgang/ zegt iets over je eicel voorraad gaat dacht ik? Anderen op ZP weten hier waarschijnlijk veel meer over. Kunnen (willen) ze dat niet bepalen? Met de juiste arts erbij die het goed kan interpreteren. Wat een takketijd voor je zeg. Ik hoop dat er snel gevonden wordt wat wel bij je werkt. @simba jij ook succes. Bij mij resulteerde ronde 4 in een positieve test. Maar ja met een positieve test heb je nog geen kind
Hai Meisje, hoe snel was je zwanger de vorige keren? Goed idee om met ovutesten te kijken of je je ei kunt vinden. Ik gebruik die dingen ook elke maand, want ik wil er geen één missen! Hoezo controlfreak Dat leeftijdsverschil houd mij ook bezig, je hebt toch een ideaalbeeld in je hoofd. Maar het ideale leeftijdsverschil voor ons zijn wij toch al voorbij, dus probeer ik dat nu los te laten. @Bouwjaar, nee nog geen kind, maar wel zwanger dus een grote kans op een kind Wat zou ik dat graag willen! Ik snap je wel hoor, die eerste 12 weken maakte ik me ook veel zorgen of het wel goed zat, gezien een eerdere mk. Je bent gewoon nooit meer zorgeloos zwanger als je zoiets hebt meegemaakt. Het is even doorbijten en hopen op een goede echo straks. De kans op een goede echo is vele malen groter dan de kans op een foute. Bij jou is het al een keer fout gegaan, dus dan ben je al aan de beurt geweest. Misschien dat je dat voor ogen kunt proberen te houden.