Ik heb woensdag voor het eerst IUI en moest daarnet Pregnyl spuiten maar nu twijfel ik of het wel goed is gegaan.. Ik spuit al elke dag Puregon en dat gaat me best gemakkelijk af, maar nu de Pregnyl viel me wel tegen.. Ik vond het pijnlijker, is dat normaal? Is het erg als ik het iets te dicht bij m'n navel heb gespoten? En nadien lag er een drup op m'n buik, is er dan wel genoeg in gegaan? Stomme vragen misschien maar vond het de eerste keer best spannend! Hoop op jullie reactie!
Hoi, Het is helemaal normaal dat de pregnyl pijnlijker is. Soms krijg je een rode plek, soms een verdikking. Het is een beetje een schrijnende pijn. Ik zorgde altijd dat de pregnyl op lichaamstemperatuur was door de ampullen onder m'n oksel te doen. Verder spoot ik de pregnyl heeeeel langzaam in. De pijn is dan veel minder. In de spuit zit altijd wat meer pregnyl dan dat je daadwerkelijk nodig hebt. Ook bijvoorbeeld om goed te kunnen ontluchten. Dus die drup is geen enkel probleem. Ook dicht bij je navel is niet erg, hoewel het wel kan zorgen voor meer gevoeligheid. Al met al heb je het goed gedaan hoor! Heel veel succes woensdag!
Pregnyl is een rot spuit. Ik kreeg altijd een bult op me buik (vd vloeistof) die trok wel weer weg maar het bleef geirriteerd. Ook de dag erna kan het nog aanvoelen als een blauwe plek. Ook heb ik welleens gehad dat er een druppeltje terug kwam dus geen zorgen. Spannend je eerste IUI. Succes!!
Dank voor jullie reactie! Is toch spannend allemaal! Nog een vraagje: namen/nemen jullie je man/vriend mee naar de IUI?
Hier geen IUI gedaan, maar ik zou hem zeker meenemen! Het is toch een bijzonder moment. Werk kan wel even wachten, vind ik.
De eerste keren zeker wel, vooral omdat ik het hartstikke spannend vond en dan is het prettig dat je samen bent. Van de negen keer is het twee keer gebeurd dat Vl niet meekon, maar dat waren de zevende en de achtste keer, dus toen was ik wel wat gewend.
Ik zou ook zeker de eerste keer je man/vriend meenemen. Ook wij hebben IUI overgeslagen maar vergelijk het beetje met een TP toch een speciaal moment.
Hoi Laarimda, Ik begin volgende cyclus met hormonen dus lees graag mee Mijn partner gaat mee, als hij vrij kan krijgen. Vorige ronde gingen wij helaas apart. Maar soms kan het gewoon niet anders. De follikelmetingen heb ik alleen gedaan en als hij dan een vrije uren kon inleveren gaat hij mee Hopelijk is het met hormonen beter in te plannen zodat ik ook niet alleen hoef te gaan. Mooiste is om samen te gaan aangezien je het ook samen doet Veel succes aanstaande woensdag !!!
Tot nu toe ben ik vaak alleen gegaan. Moet zeggen dat ik het ook niet echt vervelend vind omdat ik meestal met 5min weer buiten sta.. Is ook vooral mijn keus, als ik hem vraag dan wil hij als het werk het toelaat altijd mee... Maar weet nu niet zo goed wat ik kan verwachten.. Het idee dat je man niet bij de bevruchting is vind ik misschien ook een beetje een gek idee 😐 maar goed echt romantisch is het natuurlijk allang niet meer... Happy1234 heb je al IUI(s) gehad? Viel het je zwaar?