Geen hartslag bij 1e echo, nu wachten op 2e

Discussie in 'Miskraam' gestart door Laura01, 30 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Hallo,

Ik heb afgelopen woensdag de eerste echo gehad bij precies 9 weken. Een inwendige echo was het dus, omdat het nog te vroeg was voor een gewone. Helaas kon de verloskundige héél moeilijk de vrucht in beeld krijgen. Uiteindelijk zag ze wel een vruchtje, maar kon ze de hartslag niet ontdekken. Ze heeft geprobeerd het vruchtje op te meten, maar ze kwam niet verder dan 7 weken ipv 9 en 2,1 cm.

Ik kan niet minder ver zijn, omdat ik een ovulatietest heb gedaan en we netjes op de vruchtbare dagen hebben gesext, en we erna geen gemeenschap hebben gehad voor de positieve zwangerschapstest, dus dat is wel een beetje uitgesloten.

Uiteraard waren we heel erg verdrietig, en vooral heel erg van streek. Je gaat er toch heen met het idee dat je eindelijk gaat zien wat er in je groeit en dan krijg je zoiets voor je kiezen. De verloskundige zei dat ze niet meteen een beslissing wilde nemen en stelde nog een echo voor over een week. Ik heb meteen gezegd dat ik daar echt niet op kon wachten en heb dus nu ook een afspraak bij de echoscopie in het ziekenhuis voor aanstaande maandag.

Eerst waren we heel verdrietig en ervan overtuigd dat het echt mis is, maar toch ga je twijfelen...Wat als het per ongeluk toch minder ver is, en het lag gewoon de verkeerde kant op (eigenwijsheid komt vaker voor in de familie :( )
    Wie herkent dit verhaal en heeft misschien dezelfde ervaring?

Oja, ik heb geen bloedverlies gehad in de afgelopen 9 weken, en ik voel me, afgezien van de vermoeidheid die normaal is rond deze periode, prima! geen krampen, geen bruine afscheiding (gewoon netjes wit!) helemaal niets! Ik snap er geen hout van...

2. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    jeetje zeg dat is schrikken! zeker omdat je geen bloedverlies hebt gehad...

goh meid weet niet zo goed wat ik kan zeggen, behalve je heel veel sterkte wensen...

3. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Heel herkenbaar!
    Ik maak op het moment ook zoiets mee. Op de 1e echo was een vruchtzakje te zien en mijn arts zei dat het niet was/is maar ze was niet 100% zeker. Ik moest daarna 1,5 week wachten. Op de 2e echo bleek het toch gegroeid te zijn en ze zag heel vaag iets kloppen. Weer wist ze het niet zeker. Volgende week woensdag krijg ik mijn 3e echo en hoop dan meer zekerheid te krijgen......

Ik weet ook vrijwel precies wanneer ik een eisprong heb gehad omdat ik ven daarvoor een echo heb gehad om te kijken of ik dankzij mijn medicijnen wel een ei zou hebben. We hebben ook alleen de vruchtbare periode gemeenschap gehad.

Ik weet hoe het is om te moeten wachten, het is om gek van te worden ](*,)
    Heel veel sterkte!
    Ben erg benieuwd naar jou echo maandag!

Xje Chantje

4. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ik hoop voor jou dat alles wel goed uitpakt.
    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Vorige week woensdag hadden wij onze eerste bezoek bij de VK, 9 weken zwanger en geen hartslag. Wij moesten een week later weer komen, maar ik had al geen hoop meer. De zwangerschapssymptomen die ik had, waren ook weg.
    Afgelopen woensdag weer een echo gehad en nog steeds geen hartslag, direct doorgegaan naar de gynaecoloog en ook daar werd geconstateerd dat er geen hartslag was en dat het kindje gestorven was bij 7w5d.
    Inmiddels heb ik medicijnen geslikt om de miskraam op te wekken en bij de echo van vanmiddag bleek alles weg te zijn.

Ik hoop echt voor jou dat bij jou alles anders is. Heel veel sterkte toegewenst en ik zal aan je denken!

5. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Het is inderdaad om gek (!) van te worden: ik zit echt in een achtbaan van emoties: soms heb ik zoiets van: nou ja de volgende keer lukt het vast wel, maar dan ben ik weer op van de zenuwen en denk ik, ja maar straks is er maandag wel een hartslag en was al deze stress voor niets...

En het ergste vind ik nog iedereen weer op de hoogte stellen, al die blijdschap vorige week en nu...zucht. :(
    En afwachten is inderdaad echt het enige dat je kunt doen.
    Maar we houden er echt rekening mee dat het voor ons de droom nu even voorbij is en dat we het opnieuw moeten gaan proberen.

Sterkte meiden, ik hoop wel dat we in de toekomst betere berichten op dit forum mogen lezen van ons!

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    jeetje zeg das ook schrikken, heel veel suc6 en sterkte maandag in het ziekenhuis en ik hoop op goed nieuws.

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Zo schrikken. Ik herken het. Bij mij ook bij 9 weken geen hartslag te zien. Waarschijnlijk was het net mis gegaan want het vruchtje was net zo groot als het had moeten zijn. De dag ern abij gyn ook geen hartslag te vinden. De week erna heb ik een curretage gehad.
    Ik vind het wel goed dat ze nog eenkeer willen kijken, is wel een heel moeilijke week en ik wens jullie dan ook veel sterkte toe

8. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Ik wil je heel veel succes wensen morgen met de echo. Ik hoop voor je dat alles toch goed is. Bij mij was er ook geen hartslag bij 10wk / 3 dg en een te klein vruchtje. Helaas was het bij mij voorbij!
    Ik ga voor je duimen
    Liefs Minka

9. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    :cry: ik ben effe helemaal niet happy...ik was erop voorbereid maar toch...je schrikt dus wel als je het bloed ziet.
    Gisterochtend bij de ontlasting een soort slijmpropje met veel donkerrood bloed gehad en vanmorgen ook weer donker bloed. Voel nu beginnende ongesteldheid met pijn in de rug en onderbuik, dat zal nog wel erger worden.

Dus het is nu echt definitief over voor ons. We zijn wel verdrietig maar ergens toch blij dat het nu op gang aan het komen is. Ik denk dat er zelfs met een tweede echo die negatief zou zijn geweest nog een twijfel was blijven bestaan als het niet vanzelf begonnen was. Nu weten we het zeker: het is niet levensvatbaar gebleken en daarom stoot het lichaam het gewoon af. Klinkt heel nuchter, maar zo bekijk ik het ook. Ik heb al genoeg gehuild en de achtbaan van emoties is heeeeeeeeeel lang, maar er zal toch wel een keer een eind aan dit ritje komen? :(

We gaan het gewoon opnieuw proberen: ik zei het al tegen mijn zus net (die heeft een manege) als je van een paard valt, moet je er toch ook meteen weer op klimmen? En dat gaan we dus maar doen: even door deze paar dagen heenkomen en dan gewoon weer opnieuw proberen zwanger te raken.

Bedankt voor al het duimen meiden, maar het heeft gewoon niet zo mogen zijn...

10. Buitenhuisje

7 jan 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat ontzettend naar en verdrietig voor jullie.
    Ik weet zo goed hoe jullie je nu voelen.
    Wat kan ik meer zeggen dan jullie heel veel sterkte te wensen met dit grote verlies.
    Ik bewonder jullie positieve instelling, die had ik ook en heeft mij er redelijk goed doorheen geholpen.
    Nogmaals, heel veel stetkte !

Liefs, Natascha.

11. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Veel sterkte!

12. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Sterkte Laura!

13. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    heel erg veel sterkte

14. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik wil je en je ventje ook heel veel sterkte wensen.
    Liefs Jolie

15. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Heel veel sterkte!

liefs Shannen

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Laura,
    Wat een vreselijk nieuws zeg! Huil maar flink uit en neem de tijd om dit te verwerken.
    Heel veel sterkte!
    Elmo

17. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Laura,
    Ik wens je heel veel sterkte. En neem vooral de tijd voor alles.

18. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey laura

kan me inbeelden dat je flink geschrokken bent, tot op het laatste moment blijf je immers hoop hebben....

ik wil jullie heel veel sterkte wensen!

flyke

Deel Deze Pagina