Hallo, Ik ben ongeveer 6 maanden geleden bevallen van een prachtige dochter. Dolgelukkig zijn wij, en alles gaat goed! Alleen ik word gek van mijn haar....... 3 maanden geleden begon het, haaruitval (echt hele plukken!), futloos, pluizig. Ook heb ik ineens last van roos en mijn haar word binnen 1 dag vet Gaat dit ooit nog over? Is er een goed middeltje voor? Iemand tips? Groetjes Rojîn
hier ook last van haar uitval, bij me eerste ook gehad, heeft denk ik wel zo'n half jaar geduurd...niet gelijk maar nu begon t zo rond de 4 mnd na de bevalling... niet echt iets aan gedaan, is vanzelf over gegaan.
Hier ook nog steeds heel erg last van.. Dat ik nog haar heb.. Doe niets bijz. Neem extra vitamine en een maskertje meer maar dat is het wel.. Hoop zo dat het eens over gaat..
Hier is het sinds een dikke week ook begonnen. Valt met hele plukken uit! Heb het in laagjes laten knippen en wat lichtere plukken laten zetten zodat het wat voller lijkt. Ben erg benieuwd of het nog erger wordt... Leuk is anders.
Het is zoo vervelend. Maar wat ik ook apart vind is dat mijn haar totaal anders is nu. Heb nooit last gehad van roos en vet haar. Echt super irritant Ik kan geen crème of iets gebruiken en mn haar is vet. Maar zo te lezen kan het nog wel even duren voordat het overgaat. Als het ooit nog overgaat.........
zou toch wel over moeten zijn onderhand...ga eens een vitamine b complexje scoren...dat moet heel veel schelen!! Misschien omdat het nu koud en guur is dat je niet genoeg zon vitamientjes binnen krijgt.... of op vakantie gaan....
@kari37, helpt vitamine B complex echt? Want dan ga ik die zéker halen! @Antares, Ik hoop dat het na die 3 maanden dan echt wel over is! Ik lees dat sommige er langer last van hebben. Bah, niks aan!
Het heeft totaal geen zin om voedingsupplementen te slikken om haaruitval na de zwangerschap te verminderen. Doordat je veel oestrogenen hebt tijdens de zwangerschap valt het minder uit. Na de zwangerschap normaliseren de hormonen zich weer waardoor het haar gaat uitvallen. Een vitamine B zou alleen helpen als je daadwerkelijk ook een vitamine B tekort hebt en daardoor ook haaruitval.
bij mij nog steeds na bijna 2 1/2 jaar maar het wordt op stress gegooid...hoop voor jou dat het sneller overgaat.Ik had het twee maanden na bevalling. drie maanden hield het aan en toen stopte het (kort koppie heel leuk!) en na 6 maanden weer tot nu toe...niet zo erg als na de bevalling maar wel teveel. voor de info: ik heb nog haar al is het weinig, anderen schijnen het niet echt te zien en ik heb MEGA veel hergroei, allemaal minihaartjes tot haartjes van enkele centimeters. dus kaal word ik niet maar het is zoveel minder. ik heb het met periodes. soms minder dan weer meer. ook snel vet haar.stressgerelateerd. kwaliteit haar is wel goed alleen valt het dus uit en meer de lange haren.nooit hele plukken gehad gelukkig... geduld waarschijnlijk en geen stress.Ik heb ALLES geslikt wat maar kan ALLE middeltjes gedaan en niets hielp allemaal troep en veel geld. ik gebruik nu ALLEEN maar natuurlijke producten en dat is beter voor huid en haar! sterkte...
Die heb ik een tijdje geslikt en hielp hier niets.. Heb ook nog van die huid/haar en nagel tabletten gebruikt en deed ook niets.. Dus Tsja wat dan??
Mmm, toch ook wel veel reacties dat het niets hielp... Ik heb in ieder geval een anti roos shampoo voor vet haar gehaald, hopen dat dit probleem overgaat En het haaruitval, tja dan nog maar een tijdje m'n haar in een knot
Bij m'n oudste duurde het 10 maanden. Nu ook weer volop Ik denk dat ik weer voor een kort koppie moet gaan.
Hier ook hele plukken, sinds een maand. Mijn vriend vraagt zich af of ik nog wat overhoud. Leuk ook, een witte tegelvloer in de badkamer (niet ons idee) en donkerbruine lange haren. Gelukkig geen last van vet haar, hoef het maar 1 maal per 4/5 dagen te wassen. Ach, het boeit me niet. Mijn SM heeft haaruitval van de chemo's, helpt me relativeren.