Starten met de pil?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Prins03, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Op 29 september ben ik bevallen van onze zoon.
    Gisteravond zag ik ineens een heel klein beetje bloed in mijn inlegkruisje. Maar nog niet tijdens het plassen ofzo (met afvegen gewoon alleen urine:p ).. Wel heb ik al 2 dagen weer echte 'ongesteldheidsbuikpijn'..

Maar nu vraag ik me dus af of ik nu dan al moet beginnen met het slikken van de pil, of totdat ik zeker weet dat het mn eerste dag van de ongesteldheid is..

Ik wilde wachten met weer beginnen met slikken tot de eerste dag van mijn menstruatie zodat ik gelijk weer volledig 'beschermd' zou zijn.. Maar nu weet ik dus niet of ik dit kleine beetje bloedverlies al moet rekenen als de eerste dag, of dat ik nog even moet wachten.. :(

Iemand ideeen / ervaringen?

2. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ben begonnen met de nuvaring de eerste dag dat ik echt maandverband/tampons nodig had.
    Denk dat je dat als eerste menstruatie dag moet tellen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is lastig. In principe zei mijn huisarts dat het de eerste dag met echt bloedverlies was. Dus meer dan bruin afgeven, maar echt vers bloed..

Alleen bij de 1e menstruatie (en soms nog wel meer keren) is het soms wat gokken wanneer het nou echt begint, het kan hierbij blijven ook, of juist nog heftiger losbarsten over een paar dagen.

Ook om die reden heb ik besloten om de 1e ronde even te laten gaan, en ben pas bij de 2e ronde gestart. Toen kon ik het goed herkennen, en had ik het gevoel dat mijn lijf ook heeft laten zien dat het weer op gang is..

4. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Toen ik 10 weken na de bevalling ongesteld werd, vond ik het ook moeilijk. Want ik wist niet precies wat nou echt de juiste dag was om te beginnen. Beetje bruinverlies/dan weer bloed

Ik heb m'n 2de ongesteldheid afgewacht en die begon meteen goed. Gelijk bloed en was ook gelijk doorgezet
    Die avond ook begonnen

Als ik je 1 advies kan geven, wacht even je 2de ongesteldheid af. Denk wel dat die duidelijker is voor je

succes!

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Bedankt voor de reacties!

Dan moet ik denk ik nog maar een maandje wachten.. (zal mn man niet blij mee zijn :p )..
    Als het idd wel mijn menstruatie is dan had ik gisteravond dus al mn eerste pil moeten innemen..

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hmm, nou ga ik net naar het toilet en nu ligt er ook helderrood bloed in de wc pot.. Ook met afvegen zit het nu wel aan mijn wc papier..

Zou het dan nu echt gestart zijn?..

Weet iemand wat er gebeurt als ik toch zou besluiten nu mijn pil in te nemen (en dit dus als eerste dag te zien) en het blijkt achteraf toch niet zo te zijn?.. Slik in dan deze hele maand de pil eigenlijk voor niks (qua bescherming)?

7. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Wat jij wilt.
    Je kunt nog een maandje wachten en dan starten
    Of vanavond starten en voor de zekerheid de eerste 7 dgn extra bescherming gebruiken tijdens het vrijen.

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Oke.. Want na die 7 dagen is hij sowieso weer veilig?

Misschien een beetje stomme vragen hoor.. Maar ik ben ooit begonnen met de pil.. en nu gestopt.. dus heb eigenlijk geen idee :D

9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.237
    1.876
    113
    Ik ben een week na de bevalling begonnen met de pil.
    Dus blind eerste strip is minder betrouwbaar maar die maand had ik toch geen zin net bevallen totaal reptuur.
    Dus kwam mooi uit :).
    Dus je kan nu wel beginnen met de pil.

Dit in overleg met de VK en HA want wilde het wel zeker weten of dat kon.

Bij de eerste ben ik 4 weken na de bevalling begonnen ook blind.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Je kan gewoon beginnen met de pil wanneer jij wilt alleen zou ik eerste maand op dubbel safe doen.

11. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik ga maar gewoon zo de eerste pil van mijn strip innemen.. En dan inderdaad nog even dubbel safe tot aan mijn volgende menstruatie :)

Bedankt allemaal!

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb even gegoogeld en vind heel verschillende berichten over betrouwbaarheid van de pil.
    Ze zijn het er over eens dat de pil veilig is wanneer je die begint te slikken op de eerste dag van je menstruatie.
    Maar als je op een ander moment begint, of na een bevalling voordat je hebt gemenstrueerd, dan zegt de een dat je de eerste week niet veilig bent, de ander zegt de eerste 14 dagen, en weer een ander zegt de eerste maand.
    Ik zou voor de zekerheid dus condooms in huis halen, en de eerste maand niet zonder vrijen.

Deel Deze Pagina