Hey meiden, Mijn oudste is nu 3,5 en ik merk dat de maxi cosi Tobi haar wat klein begint te worden. Welke opvolgstoel hebben jullie? Graag merk en type. En zijn jullie daar tevreden over? Adviseren jullie wel of geen slaapstand? Zijn die er uberhaubt nog? Weet iemand trouwens ook of er binnenkort nog ergens (bijv. bij Prenatal) van die kortingsweken zijn? Liefs, Hope
Wij hebben er één van Römer (Kid). We hebben haar in de winkel in een stoel van Maxi Cosi en in een van Römer laten zitten en in de laatste zat ze beter. Hoofdsteun zat ook wat meer om haar hoofd, leek me daardoor wat veiliger en ze kan ook lekker met haar hoofd er tegen aan leunen, dus ze vond het zelf ook fijn.
Wij hebben de Maxicosi Rodi. Prima stoel, maar echt in de ligstand kan die niet. Alleen voor Eva trouwens, Lisa weegt nog lang geen 15 kilo.
Maxi Cosi ferofix. Slaapstand is er niet meer, relaxstand nog wel, maar verwacht daar niet teveel van.
Maxi-cosi rodi xp2 Je kan de stoel iets naar voren trekken waardoor de rug leuning iets kantelt maar dat stelt idd niet veel voor.
Zijn er überhaupt nog wel van die opvolgstoelen met slaapstand? Mijn zoontje zal binnenkort ook wel overgaan, maar liever 1 met slaapstand.
Ik zat te twijfelen tussen een Römer en de MC RodiFix. Ze kwamen beide goed uit de testen. Ik had een lichte voorkeur voor MC omdat ik daarvan al had gelezen dat hij wat breder is en onze zoon is groot voor zijn leeftijd. Laatst was ik toch bij prenatal en toen heb ik onze zoon even laten proefzitten in beiden. Hij vond zelf de MC lekkerder zitten. Dat was een mooie bevestiging van wat ik in gedachten had, dus binnenkort gaan we die stoel halen. Maar we kunnen nog wel een paar weekjes wachten of het toevallig ergens uitverkoop wordt.
Zolang ze niet verder dan de ogen/bovenkant oren boven de rand uitkomt en niet zwaarder is dan 18 kg. zou ik haar wel in de groep 1 stoel houden. Dit is namelijk veel veiliger. Een groep 2/3 stoel met isofix bevestiging is de veiligste optie als verhoger. Deze bevestiging zorgt ervoor dat de stoel niet tegen je kind aan klapt bij een aanrijding. Als je kiest voor een verhoger zonder isofix bevestiging, kies er dan ééntje die zo licht mogelijk is. Bij een aanrijding schiet een kind sneller naar voren dan een stoel en daardoor krijgen ze de stoel tegen zich aan. Bij een verhoger is passen belangrijk. De heupgordel moet goed laag over de heupen lopen en niet over de onderbuik. De gordelloop verschilt per stoel, waardoor passen is aan te bevelen.
Dat is wel een goeie kusjesmama. Ik heb alleen de stoel gepast, maar nog met met gordel. Dat ga ik zeker nog doen voor ik iets aanschaf. Ik heb trouwens contact gehad met maxicosi: zolang het qua lengte nog kan, maakt het (in ieder geval voor de pearl waarover ik mailde) niet uit als het gewicht net boven de 18 kg zit. Voor ons dus reden om onze zoon van bijna 3 toch nog even in de deze stoel te houden (weegt 17,5).
Hoe zwaar is je dochtertje nu? Onder de 15kg voldoen de stoelen met de normale autogordel echt nog niet. Het valt mij nog wel eens op dat (in mijn ogen) jonge kinderen al in een 'verhoger' worden gezet, dus zonder eigen gordeltjes. Mijn oudste is bijna 4, weegt zo'n 17kg en is 104cm. Hij past nog met gemak in z'n autostoel en zal ook niet overgaan tot het echt niet meer gaat. Bij bijv. mijn ouders zit hij voor kortere afstanden al wel in zo'n verhoger maar ik vind dat bij hem echt nog niet goed zitten. Dus hopelijk kunnen we nog een half jaar of zelfs nog jaar toe met waar hij nu in zit...
Huuu, is de stoel zelf nu ook al een gevaar bij een botsing..? Grr, heb de MC Ferrofix niet genomen, omdat daar schadelijke stoffen in zouden zitten ofzo (meen ik). Wij hebben de MC Rodi.
Wij hebben een meegroeistoel (9mnd-12 jaar) die is van recaro young sport. En voor korte stukjes en als 1 van ons alleen met haar is zit ze voorin op een zitverhoger.
Ik heb voor Jelle een maxi cosi rodi xr ( nu niet meer te koop volgens mij) en die heeft een slaapstand. Stelt 3x niks voor en je moet de stoel in de slaapstand zetten vòòr je je kind erin zet, anders lukt dat niet meer. Dus als hij onderweg in slaapvalt, kan dat dus niet. Verder een prima stoel, niks mis mee. Voor Jitte heb ik van de week een MC Rodi XP2 gekocht. Ook een prima stoel, zonder slaapstand want in de praktijk word die dus toch niet gebruikt. En Jitte wilde heel graag een roze stoel, dus werd het deze.