Mijn dochtertje van net 2 jaar is al een week of 6 aan het kwakkelen. Steeds koorts en verhoging. 3 weken geleden voor het eerst naar de huisarts geweest en toen was haar urine schoon,longen klonken goed,oren prima en keel ook in orde. Dus iom de huisarts besloten om nog een weekje aan kijken. Na een ruime week terug gegaan naar de huisarts omdat de temperatuur niet wilde zakken en ze ziek bleef. Toen bleek ze toch een ooronsteking te hebben dus en kuurtje antibiotica gehad met het advies na het weekend terug te komen als ze koorts bleef houden en niet opknapte. Maar na een paar dagen leek ze op te knappen. Afgelopen woensdag was haar kuurtje op maar ze bleef een beetje hangerig wat ikzelf ook wel logisch vind na een infectie. Vanmiddag haalde ik haar uit bed en ze was loeiheet,ik haar getemperatuurd en 39,5 graden koorts dus gelijk de dokter gebeld want ik dacht misschien was het kuurtje toch te kort en is de oorontsteking terug. maar bij de huisarts bleek met haar oren niks aan de hand dus toch maar een plas opgevangen omdat de koorts wel erg hoog was en nu blijkt ze een urineweginfectie te hebben,want er zaten onstekingscellen en bloed in haar urine dus nu weer een antibioticakuur. De huisarts heeft een fax gestuurd naar de kinderarts waar we naar doorverwezen worden en worden begin van de week terug gebeld wanneer de afspraak bij de kinderarts is maar waarschijnlijk zei de arts dat dat volgende week al zal zijn. Heeft er iemand ervaring met kinderen die een lage weerstand hebben en steeds koorts blijven houden en infecties na elkaar krijgen want maak me best zorgen om mijn kleine meisje.
helaas wel ervaring, tips nee.. Extra vitamnine, probiotica geven en vooral doorbikkelen.. Onze dochter heeft wel reflux van de nieren en inmiddels buisjes ivm oorontsteking en continue verkouden dus afgelopen winter steeds afwisselend blaasontsteking en oorontsteking EDIT en bijna alle (griep)virussen heeft ze gehad tussen september en april
Bedankt voor de tip! Zat ook al aan probiotica te denken. En een reflux van de nieren had mijn dochter in de baarmoeder dus zou best kunnen dat dit nog niet weg is en daardoor nu een blaasontsteking heeft. Zou natuurlijk best pech kunnen zijn dat ze nu twee infecties achter elkaar heeft. Maar 2 kuren in 1 week lijkt me ook niet echt goed
nee goed is het niet inderdaad maarja soms wel nodig. Record van mijn dochter is 4 kuren achter elkaar en steeds een zwaardere.. Probiotica is echt aan te raden bij ab-kuren, was ook de tip die de kinderarts mij gaf. Ze heeft nu een onderhoudsdosering anti biotica voor de blaas
Mijn oudste zoontje is ook veel ziek geweest de eerste 2 jaar. Regelmatig antibiotica gehad. Niet goed nee, maar het was echt nodig. Ik geef hem extra vitamientjes. Je kunt er weinig aan doen verder. Je kindje bouwt zo wel een goede weerstand op. Na zijn 2e werd het bij mijn zoontje een stuk minder, en nu hij 3 is is hij zelden ziek.
Je kan er niks aan doen maar t is zo zielig. Mijn dochter heeft ook een "gestoorde afweer" en krijgt lokg na longontsteking en oorontsteking toen ze buisjes had gingen de oren beter maar die zijn er nu uit en in 2 mnd alweer 3x ab voor dubbele oorontstekig. Voor dr longen zit ze al 2 jaar aan een onderhoudsdosis ab en heeft ze de nodige puffers en soms prednison. Ze weten niet waarom ze zo gevOelig reageerd op elk virus maar ze is wel de hele medische molen doorgehaald. Ook heeft ze maanden lang elke dag koorts/verhoging gehad. Dit gaat gelukkig nu iets beter. Goed dat je naar een ka toegaat, laten ze dr maar goed onderzoeken maar kans s groot dat ze niet weten waarom het ene kindje zo gevoelig is en de ander niet...
Ben ook blij dat we naar de kinderarts mogen en besef ook wel dat er wel eens niks uit zou kunnen komen. Maar dan nog ben ik gerustgesteld want dan zijn er ook een heleboel dingen iotgesloten. Dochter ziet er ook slecht uit een paar weken,heel bleek en zwarte kringen onder haar ogen en ze at altijd als een bouwvakker en wil nu niks meer. Maar bedankt voor de tips en het meedenken,heb me gelijk allemaal enge dingen in mijn hoofd gehaald die ws helemaal niet aan de orde zijn. Maar mijn meisje is eigenlijk nooit ziek en nu al 6 weken lang.
Snap je ongerustheid helemaal. Was voor ons ook een stressvolle tijd. Een dochter die nooit ziek was en ineens toen ze 2 was 5 longontstekingen in 4 maanden had! Er werd gedacht aan leukemie, taaislijmziekte, afweerstoornissen, stofwisselingsziekte. Nu heeft ze hoogst waarschijnlijk een zware vorm van astma en heel gevoelig voor bacterien en virusen. Hoop dat je een goede ka treft. Tip die ik je wil geven is hou komende week alvat dagelijks haar temp bij. 2x p/d smorgens en savonds en schrijf daarbij ook gedrag, vermoeidheid,eetlust andere dingen die je olvallen. Hier hebben ze heel veel aan. En schrijf je vragen op. Mijn ervaring is dat je snel dingen vergeet te vragen. Beterschap voor je meisje en vertrouw op je moedergevoel!
Ja, maar als ik de andere reacties lees hier, was/is het bij hun kindjes toch een stuk erger... Mijn zoontje heeft inderdaad oorontsteking/longontsteking/keel/amandelen ontsteking en heel vaak buikgriep gehad en pikte echt elk virusje mee. Maar nu is het over. (afkloppen). Afgelopen winter maar 1 keer keel/amandelontsteking gehad en ook meteen 40 grd koorts.
Vadaag met de kleine meid naar de kinderarts geweest en bleek weer aan twee kanten een oorontsteking te hebben. Ook heeft ze een schimmeltje opgelopen van de antibiotica. Er is bloed afgenomen en urine op kweek gezet dus ben heel benieuwd of en wat er uit gaat komen. Moet wel zeggen dat ik erg tevreden ben over de huisarts en kinderarts die toch gelijk van alles onderzoeken. Kinderarts vond ook wel dat ze er erg vermoeid uit zag dus ben benieuwd