hoi allemaal ik ben 3 dagen geleden begonnen met de tempen de de eerste dag was het 36.1 en de andere twee dagen 36.2 ik temp sochtends gewoon wanneer ik in bed lig dus ongeveer steetds op het zelfde tijdstip alleen begrijp ik het niet helemaal hoe zit het in elkaar wat moet er gebeuren hoeveel moet het stijgen hoe weet ik wanneer ik een eisprong heb gehad of krijg wanneer ben ik al te laat of wanneer moet ik klussen wanneer kan je merken dat je mischien zwanger bent dus hoe blijft het hoog enz enz ik wil er alles over weten kunnen jullie mij helpen?
Hmmm, ik vind het erg lastig dat je zonder leestekens typt, wordt het een beetje een warrig verhaal van, maar dat even terzijde. Je moet inderdaad op hetzelfde tijdstip tempen en het liefst rectaal (in je *) (ik heb het wel altijd in mn mond gedaan, gaat ook best) Ongeveer 2 dagen na je eisprong stijgt je temp. 0,2 - 0,6 graad ongeveer. (Bij mij was het 0,3) Je bent dan dus al te laat met klussen, want je eisprong is dan al voorbij, maar als je een aantal maanden tempt, kom je er wel achter wanneer je je eisprong ongeveer hebt. Bij mij was het in het weekend afwijkend van de gewone werkdagen. In het begin snapte ik er niks van, maar dat komt ook omdat je dan een ander ritme hebt. Misschien is dit wel bij iedereen verschilllend. Je kunt ook via deze site Ovulatietesten aanschaffen (van Matcare) en op die manier je eisprong proberen te 'vangen'. Als je dan gaat klussen ben je wel optijd, maar als je een erg onregelmatige cyclus hebt, is dit een dure bezigheid. Veel sterkte met je onzekerheid en het komt vast wel goed, groetjes Sanneke
Op deze site leggen ze alles haarfijn uit. http://www.vruchtbaarheid.org/index.php?id=4 En nog lekker in het nederlands ook Groetjes Lidy
Kan iemand mij een site noemen, waar ik mijn temp kan bjhouden? Fertillyfriend of zo iets heb ik wel naar gekeken maar, ik snap er niks van omdat het engels is. Het is erg ingewikkeld. Kan iemand mij een makkelijke site noemen?
Ook een goed site; http://www.9maand.com/vruchtbaar/cyclus/btemp.php Met handige schema's welke je met de hand kan invullen.
nee maar bedoelde het kaartje die kan ik uitprinten en dan zelf invullen en met FF komt er iedere dag maar een klein stukkie bij zeg maar dus dan blijf je aan het uitprinten
Ik leg ook de handmatige versie naast mijn bed en eens in de zoveel tijd vul ik het dan in bij FF. Ik vind het wel handig wanneer FF met me mee denkt. Dit is namelijk mijn eerste maand temperaturen en zelf zou ik aan de hand van mijn kaart dag 21 als ovuluatiedag hadden bestempeld en FF dag 19. Toch klopt het wat FF zegt, omdat ik op die dag een zeurderige pijn in de liezen had en een "enorme" slijmprop verloor s 'avonds. Eerst dacht ik nog aan ontpillingsverschijnselen omdat dit mijn eerste pilloze maand is. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn FF kaart in een berichtje hier plaats?
-het kaartje gewoon opslaan in mijn afbeedingen -dan kan je via dit programma uploaden http://imageshack.us -dan kopieer ik altijd de laatse link -en dan zet je voor en achter de link dit dus dan krijg je dit ik heb het nou ff snel uitgelegt
Samantha, thanks! Ondertussen was het me ook al gelukt, bij de topic Temperatuurkaartjes 11-4-2007 stond aan het begin een goede uitleg.....