Volgende week vrijdag is het zo ver. Onze eerste echo in het ziekenhuis, gynaceoloog had de vorige keer gezegt na mijn mk dat ik met 6 weken al gelijk mag komen voor een echo. Ik vind het hartstikke fijn hoor maar ik voel me niet zo blij als eerst. Ik ben gelijk na me miskraam opnieuw zwanger geraakt. Terwijl we eerst heel lang hebben moeten klussen. Het ene moment voelt het allemaal goed of dat alles goed komt maar het andere moment weet ik nog alsof het gister was dat de echo niet goed was. Ben best bang
De onzekerheid en angst is normaal hoor! Wel fijn dat je volgende week met 6w al een echo mag. Geeft toch ietsjes meer zekerheid. Ik heb overmorgen mijn eerste echo en ben ook onzeker en angstig. Maar zal vast goed komen!
Top dat je weer zwanger bent! Maar het lijkt me idd erg spannend. Wat betreft de echo: hou er rekening mee dat het niet zeker is dat je al een hartje kunt zien kloppen. 6 weken is erg vroeg en het is dan gewoon nog niet altijd te zien. Dat zegt niets over je zwangerschap hoor! Ik was bij mij heel erg gespitst op het zien van het hartje, dus kan me voorstellen dat als je het niet ziet, je toch even in de stress schiet. Niets voor nodig dus! Hoop op een mooie echo!!!
Ik heb mijn eerste echo ook op 30-08 dus heel spannend kan haast niet wachten! Aangezien we in de MM liepen En ik nu opeens spontaan zwanger ben geraakt!!!!
Bedankt voor jullie reacties! We gaan na de echo op vakantie dus mocht er geen kloppend hartje te zien zijn of het is helemaal mis. Dan ben ik 2 weken het land uit. De gedachte om 2 weken in onzekerheid te zitten in het buitenland. Vakantie gelijk geboekt na de mk en nooit verwacht dat we gelijk zwanger zouden zijn.
Lief dat je er aan denkt! De echo was goed. Moest wel inwendig want mijn baarmoeder lag nog erg diep. Maar inwendig konden we het heel goed zien! Kleintje had armpjes en beentjes en lag lekker te wiebelen in mijn buik. Hartje klopte lekker stevig dus was goed in orde! Ik blijk 8w5d zwanger te zijn ipv 8w1d zoals ik dacht. Ik ben 24 maart uitgerekend! Baby is nu 22mm 'groot'. Ben erg opgelucht dat alles goed was! Ben daarna gelijk naar de prenatal gerend hihi
Wat fijn dat je zo snel weer zwanger bent geworden ! Die angst is héél herkenbaar! Ik heb een mei een MA gehad, kindje was gestopt bij 8 weken en bij de eerste echo (10+3 geloof ik) kwamen we daar achter.. Ik mag a.s woensdag voor een eerste echo.. Hoewel het vorige keer dus niet bij 6+3 maar later is misgegaan vindt ik het toch heel erg spannend en ben ik best bang. Heb begrepen dat er een rieele kans is dat er nog geen hartje klopt maar moet eerlijk zeggen dat ik daar wel vanuit ga..
Hi meiden, De angst is toch normaal...hier ook een vmk gehad en die angst zit erin gebakken...wij hebben de eerste echo dinsdag gehad en daarop was alleen een stipje te zien met de dooierzak...volgens de gyn zag alles er goed uit voor een gezonde beginnende zwangerschap...daar vertrouw ik dan ook maar op...probeer nu ook zoveel ervan te genieten...heb soms amper klachten en denk dan gelijk...shit...maar een halve dag verder voel ik de krampjes en dan ben ik wel weer gerustgesteld Had nooit verwacht dat pijntjes zo geruststellend konden zijn hahaha Wij hebben 1 en 9 sept de 2e en 3e echo...dat is omdat het al is misgegaan en we al een tijd in de mmm liepen tot aan 12 weken willen ze het monitoren en daarna mag ook ik het " gewone" zwangertraject gaan volgen, als alles goed gaat natuurlijk (en daar gaan we gewoon vanuit ) Maar ik geloof dat iedereen dezelfde angsten heeft en kent en zeker als je voor het eerst zwanger bent...het blijft zo lastig...kon je maar stiekem af en toe in je buik gluren als je dat zelf nodig had We zullen het hiermee moeten doen...af en toe de angst en verder proberen te genieten!! Succes lieve dames en geniet ze!! Liefs Pien
Fijn dat je voor zo'n korte zwangerschap toch al een beetje een geruststellende echo hebt gehad! Ik duim voor je voor de volgende echo's! Ik heb al een week bijnageen kwaaltjes nu. Soms best beangstigend maar mijn moeder is ook fluitend door haar 2 zwangerschappen gegaan dus ik houd me daar maar aan vast. De echo was goed en a.s. dinsdag ga ik weer hartje luisteren bij de verloskundige. En ik kan het toch niet veranderen als het fout gaat, dus kan ik er nu nog maar beter van genieten dat ik niet elke dag met mijn hoofd in de wc-pot hang!
Hee meiden, Vanmorgen dus de echo gehad. Ik heb hiervoor dus een mk gehad en met behulp van ha hadden we ongeveer uitgerekend hoe ver ik kon zijn. Bij de echo bleek echter dat er inderdaad een zwangerschap aanwezig was maar dat ze het idee heeft dat ik nog maar 4,5 week ongeveer ben? Ook zei ze dat er een streep te zien was wat waarschijnlijk aanleiding geeft op een tweeling! Ik baal ontzettend had gehoopt een hartje te kunnen zien en dat het nog zolang duurt voordat we uit de gevarenzone zijn pff... Ik ga volgende week op vakantie en mag pas 2 dagen na de vakantie weer terug voor een echo. Aangezien het de vorige keer niet goed is gegaan heeft ze me wel wat hoop gegeven. Ze heeft ons ook gefeliciteerd en was verbaasd dat we gelijk zwanger waren.